С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
31 май 2017, 10:29, 3985 прочитания

Пазарът на луксозни стоки ще порасне с 4%

Годишните приходи в сектора се очаква да достигнат 259 млрд. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
По-голямото търсене в Китай и възстановяването на туризма в Европа ще стимулират развитието на пазара.
Увеличаването на туристите в Испания и Великобритания, както и по-голямото търсене в Китай ще са причината луксозната индустрия да реализира по-големи приходи от очакваните, съобщава Bloomberg.

Прогнозите на анализаторите


Bain&Company, една от големите консултантски компании, очакват приходите за индустрията в световен мащаб да достигнат 259 млрд. евро, което е значително над прогнозите й от декември миналата година. Миналогодишните атентати, които се отразиха на туризма в Европа, и спадът в китайското потребление на луксозни стоки се превърнаха в причини за временно забавяне на растежа на индустрията. От Bain& Company, които изготвят доклади за икономическото състояние по сектори два пъти годишно, отразиха тези фактори в декемврийския си доклад, предвиждайки ръст в бранша от 1-2% .

Възстановяването на потреблението на луксозни стоки в Китай и на туризма в Европа обаче ще стимулират развитието на пазара. В публикувания на 29 май доклад от консултантската компания значително променят очакванията си за ръста в продажбите на луксозни стоки, завишавайки го до 2-4%. Това вече е отразено и в отчетите на големите модни къщи като LVMH, Kering и Hermes, които отчетоха сериозни ръстове в продажбите си за последните две тримесечия. От Bain очакват продажбите в сектора да достигнат 290 млрд. евро до 2020 г.

Поляризацията в сектора



Развитието на пазара с луксозните стоки обаче е силно неравномерно в различните страни. Нарастващото значение на онлайн търговията за сметка на класическите магазини, които са незаменими в продажбите на луксозни стоки, е причината секторът да се представя значително по-слабо в Америка, отчитайки спад от близо 2%. Сред другите фактори, влияещи на продажбите на луксозни стоки в Америка, са силният долар и политическата динамика.

В Европа, която беше най-сериозно засегната от терористичните атаки, се наблюдава оживление в пазара. От Bain очакват ръстът да е 7-9% благодарение на продажбите в Испания, която туристите считат за сигурна дестинация. Представянето на сектора в Китай, където прогнозният растеж е 6-8%, ще трябва да компенсира спада от 2-4% в останалата част на Азия, причинен от слабото представяне на туризма.

Възможностите пред марките

Според Клаудия Д’Арпицио, ръководител на екипа, изготвил доклада, доброто представяне на компаниите за луксозни стоки в световен мащаб се дължи на намаляващата му зависимост към туристическите потоци. В интервю за Financial Times тя заявява, че бъдещето на сектора е в онлайн рекламата и развитието на контакти с клиентите посредством социалните мрежи. За да успеят компаниите да се пригодят към динамичния пазар, те ще трябва да намерят подходящия баланс между дигиталната търговия и физическите магазини. Според анализаторката в близкото бъдеще представянето на компаниите в сектора ще се определя в най-голяма степен от способността на марките да накарат потребителите да припознаят себе си в дейността им. Това трябва да бъде и основна цел на играчите на пазара с луксозни стоки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 569 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 626 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Novartis решава дали да продаде активи за 50 млрд. долара

Акционерите се опасяват, че швейцарската фармацевтична компания може отново да вложи неефективно средствата

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"