Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 май 2017, 12:01, 4036 прочитания

Водещите европейски футболни клубове увеличиха цената си с 3 млрд. евро

Те са стрували 30 млрд. евро през 2016 г. и печелят все повече от телевизионни права

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шест от десетте най-скъпи клуба в Европа са английски.
Общата стойност на водещите футболни клубове в Европа е нараснала с 3 млрд. евро, като това се дължи основно на по-големите суми, които получават от телевизионни права. Според анализ на финансовото състояние, изготвен от KPMG, 32-та най-богати отбора на Стария континент са стрували общо 30 млрд. евро през 2016 г., пише Financial Times.

Английска доминация


Класацията се доминира от клубове от Висшата лига на Англия и се води от "Манчестър юнайтед", който стана първият с оценка над 3 млрд. евро. Шест английски клуба попадат в 10-те най-скъпи в Европа. Стойността им е още по-висока, тъй като в анализа не е взета предвид сключената сделка за тв правата за излъчването на мачовете от Висшата лига в страната. Тя беше сключена за срок от три години със Sky и BT и е общо за 5.1 млрд. паунда, което е с 600 млн. паунда повече от предишната. Тази сделка заедно с оценените права за предаване на мачовете в чужбина на 3 млрд. паунда означава, че английските отбори са по-малко финансови зависими от представянето си в европейските клубни турнири, отколкото техните конкуренти.

Силното представяне в Шампионската лига, който е най-престижният клубен турнир в Европа, осигурява повече приходи от тв права и наградния фонд, което помага на отбори като "Реал" и "Ювентус" да повишат цената си. Двата отбора се срешат във финалния мач на турнира в Кардиф в сряда вечерта.

Все по-скъпи тв права



Андреа Сартори, който отговаря за спортното направление в KPMG, отбелязва, че ръстът се дължи главно на увеличаващите се приходи от тв правата. Друга важна причина е фактът, че клубовете се превръщат в по-печеливши, след като беше въведено правилото за финансов феърплей, според което разходите на всеки клуб зависят от приходите му.
Докато във Великобритания клубовете през последните няколко години се управляват професионално като частни компании, това не е честа практика в Континентална Европа, смята Сартори.

Оценката на клубовете е направена на база приходите им от спонсорски договори и тв права, наградни фондове, продажби на спортни артикули и билети. В нея също така е включена потенциалната цена на футболистите от клуба на трансферния пазар и способността на клуба да реализира печалба.
"Реал" (Мадрид) и "Барселона" са втори и трети в класацията на KPMG, като двата клуба са спечелили повече средства от тв права от повечето си английски конкуренти, тъй като разпределението на средствата от телевизионни излъчвания на мачовете в Испания не е толкова равнопоставено, колкото е във Висшата лига на Англия.

KPMG смята, че стойността на футболните клубове в Европа ще продължи да се увеличава. Причина за оптимистичната прогноза е, че първенствата на Англия, Германия, Италия, Франция и Турция постигнаха по-изгодни сделки за тв правата. Telefónica плати 600 млн. евро за правата да излъчва мачовете от Ла Лига в страната през миналата година, докато Mediapro поднови сделката си за предаването им в чужбина срещу 400 млн. евро. През миналия сезон клубовете от германската Бундеслига се договориха със Sky и Eurosport за 4-годишна сделка срещу 4.6 млрд. Цената е с 85% по-висока от тази, договорена при последната сделка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа

Днес тарифата е почти 12 евро/мВтч, а вчера беше три пъти по-ниска

5 апр 2020, 701 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 748 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Lidl отваря първите си магазини в САЩ

Стратегията на германската верига предвижда по-малки магазини, но със силна насоченост върху ексклузивни за американския пазар брандове

Още от Капитал
Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10