С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 31 май 2017, 12:34, 8345 прочитания

Lidl отваря първите си магазини в САЩ

Стратегията на германската верига предвижда по-малки магазини, но със силна насоченост върху ексклузивни за американския пазар брандове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
100 обекта трябва да открие германската верига до средата на 2018 г.
Германската верига супермаркети Lidl започва навлизането си на американския пазар, пише USA Today. Тя ще отвори отначало магазини в девет града на Източния бряг, като първият ще заработи на 15 юни. Фокусът на Lidl първоначално ще падне върху щатите Вирджиния, Северна и Южна Каролина, но плановете са компанията да се разраства бързо. Lidl ще започне експанзията си с 20 магазина, но до средата на 2018 г. те трябва да бъдат 100. Стратегията на веригата предвижда магазините да са по-малки - с големина около 2000 кв.м, но със силна насоченост върху ексклузивни за американския пазар брандове.

Веригата Lidl, която е добре позната в България, е известна както с по-ниските си цени, така и с разнообразието си от продукти, вариращи от пакетирани храни и алкохол до свежи зеленчуци и органични храни. "Нямаме търпение да отворим първите си американски магазини и да представим едно по-свежо пазаруване на клиентите си. Насочени сме да направим живота им по-добър", коментира Брендън Проктър, който ще бъде главен изпълнителен директор на Lidl за САЩ. "Мисията ни е всеки ден да правим изживяването на клиентите си по-просто, с по-ниски цени и по-голям избор."


Във Вирджиния Lidl ще отвори магазини във Вирджиния бийч и Хамптън, а в Южна Каролина ще има обекти в Спартанбург и Грийнвил. В Северна Каролина ще има най-много магазини - в градовете Кинстън, Санфърд, Роки Маунт и Уинстън-Салем.

Германска конкуренция в САЩ

Lidl ще се конкурира в САЩ с друга германска верига супермаркети - Aldi, която отвори първите си магазини в страната преди над 40 години. В момента Aldi има над 1600 обекта в 35 щата и е с очевидно предимство пред Lidl. Моделът на двете компании е сходен, като Aldi също залага на по-малки магазини и ексклузивни за американския пазар стоки. Ритейл секторът в САЩ, известен с ниските си маржове, в момента изглежда изцяло запълнен. От едната страна са вериги с голям избор на продукти като Kroger, а все повече популярност набират и специализирани вериги като Whole Foods Market. На върха на "хранителната верига" продължават да бъдат Walmart и Target.



Стратегията на Lidl, изглежда, е свързана с двата най-големи играча на пазара. От 20-те локации, които ще бъдат отворени първоначално, 90% са разположени на осем километра от магазин на Walmart, а 55% - на същото разстояние от Kroger. "Опитват се да вземат пазарен дял от големите вериги като Walmart, затова магазините ще бъдат отворени близо до вече работещи чужди обекти", коментира Рупеш Парих, анализатор от Oppenheimer & Co. "Истинският въпрос е колко успешна ще бъде тази концепция."

Истинските победители са потребителите

Според Парих най-големите победители от навлизането на Lidl ще бъдат потребителите, защото с отварянето на новите магазини другите вериги също ще трябва да свалят цените си, за да задържат клиентите. "Дори големите играчи като Kroger и Walmart вероятно ще бъдат по-агресивни на пазарите, където се отварят нови магазини", казва той. "Когато една конкурентна компания навлезе на нов пазар, старите кучета трябва да станат още по-конкурентоспособни, особено когато борбата за пазарен дял е толкова жестока. Всеки път, когато има отворени нови магазини, клиентите влизат дори само от любопитство. Въпросът е дали ще останат."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Aldi Lidl Walmart ритейл САЩ

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 82 прочитания

IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи IKEA купува 80% в седем румънски вятърни централи

Сделката е на стойност 136 млн. евро

19 сеп 2019, 492 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Bain Capital предлага 10 млрд. долара за бизнеса с чипове на Toshiba

Политически проблеми и спорове между Western Digital и Toshiba може да попречат на сделката

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг