На две крачки зад Apple
Китайският гигант Huawei преследва лидерската позиция на пазара на смартфони, но първо трябва да покори САЩ
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Служителите са и акционери
Huawei има уникална корпоративна структура за китайска компания. Групата има трима ротационни изпълнителни директори, които се сменят през шест месеца. Идеята е на Жън, който не участва в оперативното управление и цели нито един мениджър да няма едноличен контрол. В същото време голяма част от служителите са и акционери. Жън държи едва 1.4% от акциите, докато останалите са в ръцете на 80 хил. работещи, които получават дивидент на базата на представянето си. Схемите за оценки, според които се решава дали даден служител да получи акции, са много стриктни."Не си поставяме за цел да задминем Apple. Ако има някой отпред, който да носи флага, съм напълно доволен и да го следвам." Думите от миналата година са на Жън Джънфей, 72-годишния основател на Huawei, и много ясно описват стратегията на китайския технологичен гигант на пазара на мобилни телефони. През годините мнозина компании са хвърляли директно ръкавицата на "ябълката" и са се парили, докато идеята на Джънфей е съвсем друга - да изчаква. За разлика от повечето производители, Huawei може да си позволи да оспори лидерството на Apple и Samsung в индустрията. Което се доказва и от резултатите на компанията за 2016 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
"Но въпреки успехите през последните години и разпознаваемостта по света лидерството няма как да се случи без присъствие на другия голям пазар - САЩ. А там компанията въобще не е позната, ... На американския пазар считат Huawei за близка до китайската армия и правителство"
Т.е. успехите както и неуспехите на Huawei на американския пазар не се дължат на някакви технологични или пазарни предимства, а на политически фактори. ЕС си няма Епъл, защо да не допусне и китайски продукти на пазара си ? САЩ обаче са в друга ситуация.
САЩ не ги пускат на пазара си, защото Хуавей е политическа организация, която потенциално застрашава сигурността на САЩ.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.