Hyundai иска да настигне конкуренцията при електромобилите

Южнокорейският производител пуска на пазара електрокола с голям пробег

Hyundai обяви плановете си за производство на електрически коли с по-дълъг пробег с еднократно зареждане. Те трябва да се появят на пазара през първата половина на следващата година. Така южнокорейската компания ще се превърне в поредната, която се опитва да спечели от развиващия се пазар на електрически коли, пише Financial Times.

Прави впечатление краткият срок, който компанията си поставя. В момента има много бързо растящо търсене на електроавтомобили в САЩ, Китай и Европа и подобна кола с дълъг пробег би се приела добре, но най-вероятно тя ще има висока цена. "Hyundai се опитва да настигне чуждестранните си конкуренти, но новата кола едва ли ще промени играта, освен ако не е с много конкурентоспособна цена", коментира Лий Ханг Ку от Корейския институт за индустриална икономика и търговия. "Това повече изглежда като символично обявяване, че Hyundai е сериозна за участието си в бъдещите тенденции, особено след като корейското правителство промотира купуването на електрически коли за по-чист въздух."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 3
    • + 2

    правят уникални дизайни ,не знам как са с качеството ,настигат ли тойота

    Нередност?
  • 2
    vnc1464367700497983 avatar :-|
    stefank
    • - 9

    Ефективността от електро-колите е малко измамна. Ако всеки човек използва електричество за битови нужди то трябва да се добави и такова за зареждане на електромобилите. Това ще увеличи няколко кратно производството на електричество. Така ще се увеличи и използването на горива и съответно замърсяване на атмосферата. Някой ще каже че зарядните станции ще са на соларни клетки но през зимата или в скандинавия където има месеци през които не изгрява слънце не виждам как ще се получи.

    Нередност?
  • 3
    skitnikapozemqta avatar :-|
    skitnikapozemqta
    • + 3

    До коментар [#2] от " stefank ": В пустинята за един ден се генерира достатъчно електричество да зареди планетата ни за няколко дена.

    Нередност?
  • 4
    vnc1464367700497983 avatar :-|
    stefank
    • - 2

    До коментар [#3] от "skitnikapozemqta":

    Идеята ти е чудесна, но не много реалистична. Първия проблем е преноса на електроенергията - поради пада на напрежение в преносните жици (породен от наличието на вътрешното съпротивление) загубите ще са колосални особено на дълги разстояния -напр. от Кайро до Мюнхен. Втория проблем е че от пясъчните бури се зацапва повърхността на соларните панели, което води до ниско КПД - почти нула.

    Нередност?
  • 5
    ivaneta avatar :-|
    Ivan е
    • - 1

    Ти някога стъпвал ли си в пустиня? Изкарал съм няколко години в Либия, Ходил съм по екскурзии в Египет, включително и в Кайро няколко пъти. Не съм видял някой някога да чисти пирамидите, а по тях няма пясък. Също така по стъклата на къщите. Трудно ми е да кажа че по улиците и магазините не е прашно, но те са си мърди и не чистят. В пустинята обаче няма прах, а пясък. Опитай се да задържиш морски пясък върху наклонено стъкло. Проблемът с преноса е друг. Електричеството трябва да се ползва веднага, аз с Египет имаме час-два разлика. Когато там е нощ И при нас е нощ. Електроенергията трябва да се пренася на изток и на запад, за да е налична през цялата част от денонощието. Част от проблема се решава с акумулирането на електроенергията в акумулатори, и тук идва връзката с темата. Колкото повече електромобили има, толкова повече потенциал за акумулиране на електроенергия ще има. Само 20 000 електромобила могат да поемат в акумулаторите си едночасовото производство на АЕЦ Козлодуй. Ако направят мрежите интелигентни, тази енергия може да се върне в мрежата при необходимост, когато няма налични ВЕИ.

    Нередност?
  • 6
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ

    За вскчко си има решения, стига да поиска човек. Сигурен съм, че в най-близко бъдеще електрификацията на транспорта ще бъде масова, нищо, че за някои хора това изглежда е в далечното такова. А Хюндай може и да пуснат модел с дълъг пробег, по-важното как ще се справят със сервизната гаранция и на каква цена ще го пуснат.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал