Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 3 юни 2017, 13:08, 14143 прочитания

Hyundai иска да настигне конкуренцията при електромобилите

Южнокорейският производител пуска на пазара електрокола с голям пробег

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Hyundai обяви плановете си за производство на електрически коли с по-дълъг пробег с еднократно зареждане. Те трябва да се появят на пазара през първата половина на следващата година. Така южнокорейската компания ще се превърне в поредната, която се опитва да спечели от развиващия се пазар на електрически коли, пише Financial Times.

Прави впечатление краткият срок, който компанията си поставя. В момента има много бързо растящо търсене на електроавтомобили в САЩ, Китай и Европа и подобна кола с дълъг пробег би се приела добре, но най-вероятно тя ще има висока цена. "Hyundai се опитва да настигне чуждестранните си конкуренти, но новата кола едва ли ще промени играта, освен ако не е с много конкурентоспособна цена", коментира Лий Ханг Ку от Корейския институт за индустриална икономика и търговия. "Това повече изглежда като символично обявяване, че Hyundai е сериозна за участието си в бъдещите тенденции, особено след като корейското правителство промотира купуването на електрически коли за по-чист въздух."


В лош момент

Решението на Hyundai да се насочи към електрически автомобили идва в лош момент, в който най-големият южнокорейски производител в сектора изпитва сериозно забавяне на продажбите си. По-рано през седмицата от Hyundai обявиха, че продажбите за май са спаднали с 14% на годишна база. Компанията вече предлага на пазара своя модел Ioniq EV, който обаче е със среден пробег. Тенденцията е потребителите да искат коли с все по-голям обсег, въпреки че има проблеми не само с развитието на автомобилната технолгоия, но и с инфраструктурата.

Чуи Лу Сук, високопоставен технологичен експерт на Hyundai, коментира, че новите модели ще бъдат пуснати на пазара в началото на следващата година. От компанията обаче отричат, че автомобилът ще може да издържа 390 км с едно зареждане. Това означава, че конкуренцията от Tesla S и Bolt EV на General Motors ще остане ненадмината от корейския гигант.



"Фокусът е върху това кой може да разработи най-бързо кола с наистина голяма издръжливост и поносима цена", коментира Ким Джин, анализатор от Korea Investment & Securities. "Hyundai продължава да бъде зад своите конкуренти и е важно да навакса бързо, преди Tesla да започне да произвежда огромни количества Model 3 следващата година и Китай да преразгледа политиката си относно електрическите автомобили."


Силна конкуренция

По-рано през годината Tesla отвори първите си шоуруми в Южна Корея, които бяха приети повече от добре. Очаква се през юни компанията да направи първите си доставки в страната. Корейското звено на General Motors също започна производството на електрически автомобил с дълъг пробег в страната през март. Първата партида от колите Bolt беше разпродадена в рамките на няколко часа.

"Вече има няколко добри електрически модели като Bolt на GM и колите на Tesla, които се продават добре на корейския пазар. Ще бъде трудно за Hyundai да свали цената дотолкова, че да спечели много нови клиенти, без да работи на загуба", коментира още
Лий Ханг Ку от Корейския институт за индустриална икономика и търговия.

Други анализатори смятат, че Hyundai трябва да се фокусира не върху корейския пазар, а върху САЩ и Китай, където най-бързо растат продажбите на електрически автомобили. "Стратегията на Hyundai няма да сработи в Корея. Инфраструктурата не е развита и е по-добре компанията да се насочи към Китай", коментира Чунг Сунг Йоп, анализатор в Daiwa Capital.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи Седем съвета, с които да използвате пълната сила на социалните мрежи

Търговията на дребно може да печели изключително много от социалните мрежи, където се намират огромна част от настоящите и бъдещите ѝ клиенти

7 апр 2020, 100 прочитания

Каргото на летище София се увеличава Каргото на летище София се увеличава

Броят на пътниците от началото на извънредното положение се е свил 4.3 пъти

7 апр 2020, 320 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Rolls-Royce залага на повече чуждестранни доставчици

Британската компания търси промяна на връзките с партньорите си

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10