Hyundai обяви плановете си за производство на електрически коли с по-дълъг пробег с еднократно зареждане. Те трябва да се появят на пазара през първата половина на следващата година. Така южнокорейската компания ще се превърне в поредната, която се опитва да спечели от развиващия се пазар на електрически коли, пише Financial Times.
Прави впечатление краткият срок, който компанията си поставя. В момента има много бързо растящо търсене на електроавтомобили в САЩ, Китай и Европа и подобна кола с дълъг пробег би се приела добре, но най-вероятно тя ще има висока цена. "Hyundai се опитва да настигне чуждестранните си конкуренти, но новата кола едва ли ще промени играта, освен ако не е с много конкурентоспособна цена", коментира Лий Ханг Ку от Корейския институт за индустриална икономика и търговия. "Това повече изглежда като символично обявяване, че Hyundai е сериозна за участието си в бъдещите тенденции, особено след като корейското правителство промотира купуването на електрически коли за по-чист въздух."
В лош момент
Решението на Hyundai да се насочи към електрически автомобили идва в лош момент, в който най-големият южнокорейски производител в сектора изпитва сериозно забавяне на продажбите си. По-рано през седмицата от Hyundai обявиха, че продажбите за май са спаднали с 14% на годишна база. Компанията вече предлага на пазара своя модел Ioniq EV, който обаче е със среден пробег. Тенденцията е потребителите да искат коли с все по-голям обсег, въпреки че има проблеми не само с развитието на автомобилната технолгоия, но и с инфраструктурата.
Чуи Лу Сук, високопоставен технологичен експерт на Hyundai, коментира, че новите модели ще бъдат пуснати на пазара в началото на следващата година. От компанията обаче отричат, че автомобилът ще може да издържа 390 км с едно зареждане. Това означава, че конкуренцията от Tesla S и Bolt EV на General Motors ще остане ненадмината от корейския гигант.
"Фокусът е върху това кой може да разработи най-бързо кола с наистина голяма издръжливост и поносима цена", коментира Ким Джин, анализатор от Korea Investment & Securities. "Hyundai продължава да бъде зад своите конкуренти и е важно да навакса бързо, преди Tesla да започне да произвежда огромни количества Model 3 следващата година и Китай да преразгледа политиката си относно електрическите автомобили."
Силна конкуренция
По-рано през годината Tesla отвори първите си шоуруми в Южна Корея, които бяха приети повече от добре. Очаква се през юни компанията да направи първите си доставки в страната. Корейското звено на General Motors също започна производството на електрически автомобил с дълъг пробег в страната през март. Първата партида от колите Bolt беше разпродадена в рамките на няколко часа.
"Вече има няколко добри електрически модели като Bolt на GM и колите на Tesla, които се продават добре на корейския пазар. Ще бъде трудно за Hyundai да свали цената дотолкова, че да спечели много нови клиенти, без да работи на загуба", коментира още Лий Ханг Ку от Корейския институт за индустриална икономика и търговия.
Други анализатори смятат, че Hyundai трябва да се фокусира не върху корейския пазар, а върху САЩ и Китай, където най-бързо растат продажбите на електрически автомобили. "Стратегията на Hyundai няма да сработи в Корея. Инфраструктурата не е развита и е по-добре компанията да се насочи към Китай", коментира Чунг Сунг Йоп, анализатор в Daiwa Capital.
Hyundai обяви плановете си за производство на електрически коли с по-дълъг пробег с еднократно зареждане. Те трябва да се появят на пазара през първата половина на следващата година. Така южнокорейската компания ще се превърне в поредната, която се опитва да спечели от развиващия се пазар на електрически коли, пише Financial Times.
Прави впечатление краткият срок, който компанията си поставя. В момента има много бързо растящо търсене на електроавтомобили в САЩ, Китай и Европа и подобна кола с дълъг пробег би се приела добре, но най-вероятно тя ще има висока цена. "Hyundai се опитва да настигне чуждестранните си конкуренти, но новата кола едва ли ще промени играта, освен ако не е с много конкурентоспособна цена", коментира Лий Ханг Ку от Корейския институт за индустриална икономика и търговия. "Това повече изглежда като символично обявяване, че Hyundai е сериозна за участието си в бъдещите тенденции, особено след като корейското правителство промотира купуването на електрически коли за по-чист въздух."
6 коментара
правят уникални дизайни ,не знам как са с качеството ,настигат ли тойота
Ефективността от електро-колите е малко измамна. Ако всеки човек използва електричество за битови нужди то трябва да се добави и такова за зареждане на електромобилите. Това ще увеличи няколко кратно производството на електричество. Така ще се увеличи и използването на горива и съответно замърсяване на атмосферата. Някой ще каже че зарядните станции ще са на соларни клетки но през зимата или в скандинавия където има месеци през които не изгрява слънце не виждам как ще се получи.
До коментар [#2] от " stefank ": В пустинята за един ден се генерира достатъчно електричество да зареди планетата ни за няколко дена.
До коментар [#3] от "skitnikapozemqta":
Идеята ти е чудесна, но не много реалистична. Първия проблем е преноса на електроенергията - поради пада на напрежение в преносните жици (породен от наличието на вътрешното съпротивление) загубите ще са колосални особено на дълги разстояния -напр. от Кайро до Мюнхен. Втория проблем е че от пясъчните бури се зацапва повърхността на соларните панели, което води до ниско КПД - почти нула.
Ти някога стъпвал ли си в пустиня? Изкарал съм няколко години в Либия, Ходил съм по екскурзии в Египет, включително и в Кайро няколко пъти. Не съм видял някой някога да чисти пирамидите, а по тях няма пясък. Също така по стъклата на къщите. Трудно ми е да кажа че по улиците и магазините не е прашно, но те са си мърди и не чистят. В пустинята обаче няма прах, а пясък. Опитай се да задържиш морски пясък върху наклонено стъкло. Проблемът с преноса е друг. Електричеството трябва да се ползва веднага, аз с Египет имаме час-два разлика. Когато там е нощ И при нас е нощ. Електроенергията трябва да се пренася на изток и на запад, за да е налична през цялата част от денонощието. Част от проблема се решава с акумулирането на електроенергията в акумулатори, и тук идва връзката с темата. Колкото повече електромобили има, толкова повече потенциал за акумулиране на електроенергия ще има. Само 20 000 електромобила могат да поемат в акумулаторите си едночасовото производство на АЕЦ Козлодуй. Ако направят мрежите интелигентни, тази енергия може да се върне в мрежата при необходимост, когато няма налични ВЕИ.
За вскчко си има решения, стига да поиска човек. Сигурен съм, че в най-близко бъдеще електрификацията на транспорта ще бъде масова, нищо, че за някои хора това изглежда е в далечното такова. А Хюндай може и да пуснат модел с дълъг пробег, по-важното как ще се справят със сервизната гаранция и на каква цена ще го пуснат.