Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 юни 2017, 9:24, 11219 прочитания

Rolls-Royce залага на повече чуждестранни доставчици

Британската компания търси промяна на връзките с партньорите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Между 2014 и 2019 г. компанията ще удвои производството на самолетни двигатели 600 на година
Амбициозните планове на Rolls-Royce за разширяване на производството преминават през китайския град Аншун, пише Financial Times. Градът в провинция Гижоу е познат най-вече с две неща - близостта си до водопада Хуангуошу, известна туристическа дестинация в страната, както и привлекателността си за големите производители на самолетни части. Миналият месец директорите на Rolls-Royce пътуваха до Аншун, за да се срещнат с китайски компании, с които да правят общ бизнес. Компанията се насочва към работа с повече външни, отколкото британски доставчици.

Срещата в Китай трябва да помогне на Rolls-Royce да има по-добри връзки със собствените си доставчици, за да се справи с целите си. След цяло десетилетие на огромен растеж на поръчките Rolls-Royce сега трябва да се справи с поръчки за 71 млрд. паунда. Нещо повече - между 2014 и 2019 г. компанията ще удвои производството на самолетни двигатели до 600 на година. Това е най-голямото увеличение за нея от края на Втората световна война.


Ново отношение

Отношението на Rolls-Royce към доставчиците е митологизирано. Според легендите някога вместо на изискани срещи в китайски туристически дестинации директорите на фирмата са говорили с партньорите си около летище "Хийтроу" в Лондон, притискайки ги буквално до стената. Майк Мосли, директор по операциите в Rolls-Royce, признава, че другите й британски партньори са определяли компанията като арогантна. Сега тези връзки се променят. "Слушаме повече", казва Мосли. "Когато един доставчик ни каже, че иска да промени нещо, вече не се смеем истерично, а изслушваме идеите за промяна. Защото каквото е добре за доставчика, може да е добре и за нас."

Промяната продължава дори и след като Rolls-Royce реши, че иска да намали
влиянието на британските компании в бизнеса си. Парите, насочени към доставчици извън Острова, ще бъдат удвоени до 2020 г. и ще достигнат 1 млрд. долара на година, но преминаването към външни доставчици ще бъде много труден и бавен процес. Затова компанията трябва да се фокусира и върху краткосрочните си проблеми. "Така, както се държим ние с доставчиците си, така ще се държат и те с нас. Ако бъдем арогантни, всички губим. Това не е, което компанията иска", добавя Мосли.



Постоянните промени

Добрите взаимоотношения с доставчиците са още по-важни за Rolls-Royce заради стратегията на Уорън Ийст, който е начело на компанията от 2015 г. Неговата цел е да скъси дистанцията от 1 млрд. паунда печалба, която има General Electric пред британската фирма. "Новото лидерство вече разчиства пътя ни и дава възможност да ускорим растежа на бизнеса", коментира Мосли. Именно заради голямата цел Rolls-Royce не може да си позволи да бъде арогантната компания, която беше допреди няколко години.

Големият въпрос обаче е дали британските доставчици чувстват промените, за които Мосли говори. Според анкета на Financial Times партньорите на Rolls-Royce все още приемат със смесени настроения взаимоотношенията си с компанията. Много от тях все още се оплакват, че плащанията им се забавят и че краткосрочните договори са силно доминирани от интересите на Rolls-Royce. Други намират работата с британския гигант за приятна и дори привилегия. Въпреки това дори тези малки бизнеси, пожелали да останат анонимни, са единодушни, че промяната в Rolls-Royce е по-скоро вътрешна, отколкото нещо, което ще се отрази на партньорите им.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си Собственикът на текстилната "Калинел" Марин Радевски: Работим с 30% от капацитета си

Почти всички европейски магазини на основния клиент на производителя на възглавници и завивки IKEA не работят

31 мар 2020, 100 прочитания

Печалбите на индустриалните компании в Китай с най-голям спад от поне 10 години Печалбите на индустриалните компании в Китай с най-голям спад от поне 10 години

Резултатът за първите два месеца на годината е с 40% по-нисък в сравнение с година по-рано

31 мар 2020, 367 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10