Toyota и Tesla прекратиха партньорството си за разработване на електрически автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota и Tesla прекратиха партньорството си за разработване на електрически автомобили

Toyota беше придобила около 3% от основаната от Елън Мъск компания за 50 млн. долара, като през 2014 г. намали участието си.

Toyota и Tesla прекратиха партньорството си за разработване на електрически автомобили

Японският производител е продал всичките си акции в компанията на Илън Мъск

5044 прочитания

Toyota беше придобила около 3% от основаната от Елън Мъск компания за 50 млн. долара, като през 2014 г. намали участието си.

© Reuters


Toyota е продала акциите си в американската компания Tesla през 2016 г., съобщиха в края на миналата седмица от японския производител.

Край на партньорството

По този начин се слага край на партньорството между двете компании в разработването и производството на електрически автомобили, съобщава Wall Street Journal. Говорител на японската компания е отказал да уточни кога е продала акциите и какъв е бил финансовият ефект. Той е уточнил, че продажбата е станала към края на 2016 г. като част от редовно периодично преразглеждане на инвестициите на компанията, след като първоначално намали дела си през 2014 г. Toyota придоби около 3% от основаната от Илън Мъск компания за 50 млн. долара.

"Нашето развойно партньорство с Tesla приключи преди известно време и след като нямаше ново развитие в тази насока, решихме, че е време да продадем останалия дял", е пояснил говорителят.

Амбициите на Toyota

През ноември японският производител възложи на президента си да ръководи новосъздаденото подразделение за електромобили, сигнализирайки ангажимента си за напредък в технологията, с чието развитие първоначално закъсня.

Плановете на втория най-голям производител в света са да започне масово производство на електроколи до 2020 г. Те трябва да изминават 300 км с едно зареждане на батерията и ще бъдат на платформата на моделите Prius и Corolla. Началото на масовото производство на електроколи се очаква да бъде преди началото на олимпийските игри в Токио през 2020 г., когато Япония ще бъде във фокуса на вниманието на света.

Toyota е продала акциите си в американската компания Tesla през 2016 г., съобщиха в края на миналата седмица от японския производител.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    oror avatar :-P
    Orchid

    Тойота са се надявали да грабнат ноу-хауто и да изсмучат печалбите. Като не им се е получила схемата, са решили да си вземат парцалките.
    Така я виждам аз тази новинка.

  • 2
    vnc1464367700497983 avatar :-|
    stefank

    То едно ноу-хао. Батерии, електромотор и шаси. В БГ Завод 12 го направи това още през 1960 г.

  • 3
    tie_interceptor avatar :-P
    tie_interceptor

    До коментар [#2] от "stefank":

    А-ха-ха-ха-ха!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.