Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Билла" влиза в още два мола – до "Хемус" и на "Стамболийски", "Пастърма говежда" получи защита в Брюксел, Lidl отваря първите си магазини в САЩ , Нови наематели в "Парк център", Летен фермерски пазар в IKEA

3797 прочитания

© Анелия Николова


"Билла" влиза в още два мола – до "Хемус" и на "Стамболийски"

"Билла" ще заеме овакантените от "Пикадили" хипермаркети в мола до "Хемус" - "Парк център" (бивш "Сити център") и в "Мол София" на бул. "Стамболийски" в столицата. Обектите трябва да заработят през втората половина на годината", съобщи за "Капитал" Бойко Сачански, управител на "Билла България". С това супермаркетите на търговската верига в столични молове ще станат четири (заедно с открития през април в "Сердика център" и с този в "Мега мол" в кв. "Люлин").

Засега германската верига взима най-големия пай от освободените от фалиралите "Пикадили" и "Карфур" площи. По тази линия с един обект в търговски център се вписа и "Лидл" – в "Ринг мол", и по информация на "Капитал" най-вероятно ще наеме освободените от "Пикадили" търговски площи в "Парадайз". По неофициална информация "Лидл" преговаря и за бившите обекти на "Пикадили" във Варна. С неясен бъдещ обитател в София дотук е само бившият обект на "Карфур" в столичния The Mall, но там се чака приключване на смяна на собствеността, като конкуренти отново са само "Билла" и "Лидл".
Магазинът на "Билла" ще е 1700 кв. метра, като търговската зона ще бъде на 1200 кв.м.

"Целта е през 2017 г. да открием 10 нови магазина", съобщи още Бойко Сачански. На 12 април компанията отвори първия си обект за тази година – в "Сердика център" (отново на освободени от "Пикадили" площи). "Засега освен двата магазина в "Парк център" и в "Мол София" е сигурно отварянето на "Билла" и в Русе, на мястото на бившия магазин на "Пени" до жп гарата в града. Останалите търговски обекти, които ще отворим през тази година, ще бъдат в градове, в които "Билла" вече присъства", коментира Сачански.

"Пастърма говежда" получи защита в Брюксел

Европейската комисия одобри вписването на българската "Пастърма говежда" в Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер. От земеделското министерство уточняват, че при подаване на заявлението за регистрация България "не е имала за цел да запази употребата на самото понятие "пастърма". Поради това защитата ще обхваща цялото наименование "Пастърма говежда", а понятието "пастърма" ще може да продължи да бъде използвано в целия Европейски съюз.

Европейските схеми за качество са три: защитено наименование за произход (всички процеси – производство, преработка, опаковане - се случват в един и същ регион); защитено географско указание (eдин от процесите се извършва в посочения регион); храна с традиционно-специфичен характер (защита на рецепта и производство от поне 30 години, свързана е с традиция, а не с географски регион).

Засега България има успешно регистрирани като защитено географско указание само два продукта - горнооряховски суджук и българско розово масло. Като храни с традиционно-специфичен характер вече са регистрирани филе "Елена", "Панагюрска луканка", роле "Трапезица" и "Кайсерован врат Тракия".

Lidl отваря първите си магазини в САЩ

Германската верига Lidl започва навлизането си на американския пазар. Тя ще отвори отначало магазини в девет града на източния бряг, като първият ще заработи на 15 юни. Lidl ще започне експанзията си с 20 магазина, но до средата на 2018 г. те трябва да бъдат 100. Стратегията на веригата предвижда магазините да са по-малки - с големина около 2000 кв.м, но със силна насоченост върху ексклузивни за американския пазар брандове.

Във Вирджиния Lidl ще отвори магазини във Вирджиния бийч и Хамптън, а в Южна Каролина ще има обекти в Спартанбург и Грийнвил. В Северна Каролина ще има най-много магазини - в градовете Кинстън, Санфърд, Роки Маунт и Уинстън-Салем.

Lidl ще се конкурира в САЩ с друга германска верига супермаркети - Aldi, която отвори първите си магазини в страната преди над 40 години. В момента Aldi има над 1600 обекта в 35 щата. Ритейл секторът в САЩ, известен с ниските си маржове, в момента изглежда изцяло запълнен. От едната страна са вериги с голям избор на продукти като Kroger, а все повече популярност набират и специализирани вериги като Whole Foods Market. На върха на "хранителната верига" продължават да бъдат Walmart и Target.

Нови наематели в "Парк център"

В "Парк център" (бивш "Сити център") в столицата до края на годината ще заработи магазин "Билла", но там предстоят и други промени. Общите части на ниво -2 също ще бъдат обновени и разширени с около 400 кв.м. Там ще се формира атриум, подходящ за провеждане на различни събития и изложения, уточняват в прессъобщение от търговския център. На свободните площи ще бъдат разположени 4-5 нови обекта – за продажба на кухненско оборудване, за храни и аксесоари за домашни любимци, за услуги.

Най-новите наематели в мола са Piraeus Bank, Next Children, Estil, Pantastic Pancakes - в зоната за хранене, и българската марка за мъжки облекла "Теодор" с новия си по-висок клас магазини Teodor Concept.

До края на месец май ще заработят обекти на SDI и ново химическо чистене. За пръв път в Park Center ще влезе и известната по цял свят португалска концепция Frango Charcoal Chicken (позната в САЩ като Nando’s).

Летен фермерски пазар в IKEA

В четири поредни недели на юни IKEA посреща Летен фермерски пазар, който ще предложи свежа сезонна продукция на посетителите на магазина в София. Фермерският пазар ще се провежда между 11 и 16 ч. На щандовете в пространството пред магазин IKEA ще бъдат представени над 50 ферми и производители от цялата страна, разпределени в тематични зони: плодове и зеленчуци, млечни и месни произведения, вино, домашен хляб и тестени изделия, пчелни продукти, консервирани плодове и зеленчуци, сокове, сиропи, чай, оцет, ядки, гъби, билки, подправки, крафт бира и др.

Програмата на фермерския пазар включва кулинарни демонстрации, занаятчийски работилници, представяне на натурална козметика, музикални изпълнения, както и разнообразни дегустации. На пазара ще има и занаятчийски работилници с изделия от естествени материали - дърво, керамика, текстил.

Летните фермерски пазари в IKEA се организират в сътрудничество с "Хранкооп – София". Организацията работи с над 120 производителя от цялата страна, провежда 5 регулярни и няколко сезонни фермерски пазара в София и страната. Това е второ издание на фермерския пазар в IKEA след успешното пилотно издание там през миналата есен.

Накратко

Непастьоризираната светла бира "Пиринско Младо пиво" е в нова оборотна стъклена бутилка от 330 мл. Пивото е с алкохолно съдържание 4.4% и трайност 8 седмици. Препоръчителната цена е 0.70 лв. Миналата година "Карлсберг България" направи инвестиции от над 2 млн. лв. за оборудване и технологична подготовка за производството му в пивоварната в Благоевград.

Продуктите на "Загорка" АД бяха отличени от световната класация за качество World Quality Selections 2017 на Международния институт по качеството Monde Selection - Брюксел. Златни медали и сертификати за най-високо качество получиха: "Загорка специално", "Ариана лагер", "Ариана тъмно", "Крадецът на ябълки". Със сребърен медал е "Столично бок". Оценката се прави от 70 независими и международно признати експерти.

Пазарът на луксозни стоки ще порасне с 4% Годишните приходи в сектора се очаква да достигнат 259 млрд. евро. Според анализатори обяснението е в увеличаването на туристите в Испания и Великобритания, както и по-голямото търсене в Китай.

"Билла" влиза в още два мола – до "Хемус" и на "Стамболийски"

"Билла" ще заеме овакантените от "Пикадили" хипермаркети в мола до "Хемус" - "Парк център" (бивш "Сити център") и в "Мол София" на бул. "Стамболийски" в столицата. Обектите трябва да заработят през втората половина на годината", съобщи за "Капитал" Бойко Сачански, управител на "Билла България". С това супермаркетите на търговската верига в столични молове ще станат четири (заедно с открития през април в "Сердика център" и с този в "Мега мол" в кв. "Люлин").


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK