Apple показа в понеделник новата си домашна музикална система, която да спомогне за популяризирането на стрийминг услугите Apple Music, пише Financial Times. Новата смарт колона, носеща името HomePod, ще използва виртуалния асистент на Apple Siri, висока е 17 сантиметра и идва с технология, която усеща архитектурата на помещението, за да адаптира звука си според това къде е поставена. Новият продукт изглежда насочен изцяло към аудиофилите, въпреки че бе представен на конференцията на Apple за софтуерни разработчици в Сан Хосе. Едва след представянето на новата колона с обещанието да "преоткрием отново как слушаме музика в домовете си" маркетинг директорът на Apple Фил Шилер обясни, че HomePod ще може да говори със Siri.
Така музикалната колона се превръща в конкуренция на Echo, смарт колоната на Amazon, както и Google Нome. Въпреки че Siri ще може да върши всичко, което се прави и през iPhone, от компанията са избрали да насочат маркетинговия фокус върху музиката. Apple вече е добре известна с революционните си идеи в музикалната индустрия заради iPod и iTunes.
Закъсняло представяне
HomePod се появява на пазара цели три години след дебюта на Amazon Echo и година след Google Home. Надеждата за Apple е, че продуктът ще се приеме добре от феноветe на марката и ще последва съдбата и на другите продукти на фирмата, превърнали се в стандарт. Останалите смарт колони на пазара, дело на Amazon, Google и Microsoft, се фокусират почти изцяло върху изкуствения интелект и не залагат на високото качество на звука. Това отваря пазарна ниша за Apple. Досега при преносимите колони с качествено аудио има конкуренция само от Sonos, Panasonic и Bose.
Apple обаче има и да решава някои проблеми. Анализатори вече критикуват Siri, че качеството на изкуствения интелект не е на едно ниво с това на Alexa на Amazon или Assistant на Google, които залагат сериозно на разработката на виртуалните помощници. "Фокусът върху звука, докато в колоната е и Siri, дава добри възможности на Apple да навлезе на пазара", коментира Крис Джоунс, главен анализатор в Canalys. "По-добрият звук ще даде голяма разлика, защото другите домашни асистенти не залагат на това."
Въпреки че закупи Beats Electronics през 2014 г., един от най-големите производители на слушалки и преносими колони в света, Apple често е критикувана заради звука, най-често на слушалки към iPhone EarPods. Хората, които са имали възможност да слушат музика на HomePod на конференцията, обаче изказват ласкаво мнение за звученето.
Някъде в средата
Цената на HomePod - 350 долара - е почти двойна на Amazon Echo, но е много по-ниска от аудиофилските колони на пазара, дело на компании като Bang & Olufsen и Sonos. "Apple постъпва умно, като представя HomePod като аудиоустройство, вместо просто да използва маркетинг стратегията на всяка друга умна колона за дома", коментира Ян Доусън от JackDaw Research.
Siri също ще получи няколко обновления. Преди година Apple отвори няколко категории на Siri за софтуерните разработчици, сред които са ново търсене на снимки, проследяване на фитнес тренировки и по-лесно използване на споделената икономика. Според данните на гиганта Siri се използва от над 375 млн. души по света всеки месец.
Apple показа в понеделник новата си домашна музикална система, която да спомогне за популяризирането на стрийминг услугите Apple Music, пише Financial Times. Новата смарт колона, носеща името HomePod, ще използва виртуалния асистент на Apple Siri, висока е 17 сантиметра и идва с технология, която усеща архитектурата на помещението, за да адаптира звука си според това къде е поставена. Новият продукт изглежда насочен изцяло към аудиофилите, въпреки че бе представен на конференцията на Apple за софтуерни разработчици в Сан Хосе. Едва след представянето на новата колона с обещанието да "преоткрием отново как слушаме музика в домовете си" маркетинг директорът на Apple Фил Шилер обясни, че HomePod ще може да говори със Siri.
Така музикалната колона се превръща в конкуренция на Echo, смарт колоната на Amazon, както и Google Нome. Въпреки че Siri ще може да върши всичко, което се прави и през iPhone, от компанията са избрали да насочат маркетинговия фокус върху музиката. Apple вече е добре известна с революционните си идеи в музикалната индустрия заради iPod и iTunes.
1 коментар
Цената му не е "много по-ниска" от Bang & Olufsen.
Beoplay A1 струва 500лв. = 286 долара.
Не е лошо да четете преди да напишете нещо.