Телекомите навлизат в електронните спортове

Световният потенциал на пазара е между 10 и 20 млрд. долара, сочат данните на JPMorgan

Отборът на Telefonica Movistar Riders по играта League of Legends
Отборът на Telefonica Movistar Riders по играта League of Legends    ©  Sergio Perez
Отборът на Telefonica Movistar Riders по играта League of Legends
Отборът на Telefonica Movistar Riders по играта League of Legends    ©  Sergio Perez

Развитието на гейминг индустрията превръща мечтата на много младежи в реалност - те стават високоплатени професионални геймъри, пише Financial Times. Такава е историята и на 27-годишния испанец Маркос Очоа, който се подвизава в интернет с прякора си Aeroz. Той е една от изгряващите звезди на електронните спортове, които се развиват все по-бързо и се гледат от милиони, като гледаемостта е близка до тази на NBA или Световното първенство по футбол.

Това докарва вниманието и на големите телекоми, които искат да имат свои собствени отбори. Така Очоа заедно с още четирима съотборници подписва сделка с Vodafone, за да стане официален представител на телекома в международните състезания по Counter Strike. Vodafone не е единственият телеком, който приема тази стратегия - същото се случва и с конкуренцията от Telefonica и Orange, които инвестират в на отбори, телевизионни канали и първенства.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал