С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 юни 2017, 12:21, 4057 прочитания

Приходите от стрийминг на музика ще надминат тези от физически носители

Стрийминг услугите вдигат постъпленията си с 37% през тази година, сочи изследване на PwC

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Навиците да "наемаш" съдържание, вместо да го купуваш, стават все по-силни."
Интернет стрийминг услугите ще се превърнат в най-големия източник на приходи от музика през тази година, пише Financial Times. Приходите на компаниите, предоставящи подобни услуги - като Spotify и Apple Music, ще надминат продажбите на компактдискове и плочи за пръв път в историята. Това сочат прогнозните данни на консултантската компания PwC.

Голям ръст


Приходите от стрийминг ще се вдигнат с 37% до 9.1 млрд. долара през тази година, сочи изследването, а продажбите на физически формати ще спаднат с 10% до 7.7 млрд. долара. Двигателят на растежа ще бъдат още по-големият брой потребители, които започват да използват стрийминг услугите по света, водени от най-големите пазари САЩ и Европа. Общите приходи от музика се очаква да се вдигнат с 5.2% до 23.4 млрд. долара.

"Растежът на стрийминга показва как той вече е предпочитаният бизнес модел в музиката за повечето потребители, при които това е по-лесният начин да се сдобият с всичко наведнъж. Клиентите харесват комбинацията от постоянно налично съдържание, харесват възможността да имат неограничен джубокс, който е възможен заради широкото разпространение на тези услуги", казва Кристофър Волмер, който отговаря за отдела по забавление и медии в PwC.

Победата на интернета



Близо две десетилетия след появата на Napster, една от първите услуги за свободно споделяне на файлове и пионер в разбиването на бизнес модела, интернетът най-накрая върви уверено към победа срещу традиционния музикален бизнес. Napster, която беше нападната от редица музиканти, но най-известният случай безспорно беше делото, заведено от Metallica, се оказа предвестник на това, което ще се случи на цялата музикална индустрия. Новите стрийминг услуги в повечето случаи са платени, но на цената на един албум в рамките на месец потребителите имат възможност да слушат безброй пъти целия каталог, наличен в услугата.

Това се отразява добре на цялата индустрия, която след цяло десетилетие на проблеми и спадове в приходите отново се завърна към растежа. Големите лейбъли, сред които Universal, Sony и Warner Music, са сред най-печелившите, защото получават част от приходите всеки път, когато потребителите слушат през услугите музиката на подписалите с тях изпълнители. Общите приходи на индустрията, в които влизат спонсорства, лицензиране и продажбата на концертни билети, нарасна с 3.4% през 2016 г. до 47.2 млрд. долара и се очаква да се покачи за четвърта поредна година до 49 млрд. долара през 2017 г. Най-голямата порция постъпления идват от живите изпълнения, където комбинирано парите от спонсори и билети отговаряха за 25 млрд. долара през миналата година.

Краят на отделните песни и албуми

Според проучването на PwC стриймингът върви и към заместване на закупуването на отделни песни и албуми. През 2012 г. изтеглянията през услуги като iTunes са отговаряли за 70% от приходите от дигитална музика, докато стриймингът е бил с 18%. През 2017 г. се очаква тези числа да бъдат тотално обърнати – 73% за стрийминг услугите, спрямо 23% за изтеглянията. Според PwC музикалната индустрия не е единствената, която се отдалечава от традиционната търговия на забавление, и същото се случва и във филмовата индустрия. "Навиците да "наемаш" съдържание, вместо да го купуваш, стават все по-силни", се казва в доклада.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка България вече не е вторият най-голям акционер в Международната инвестиционна банка

Новият домакин на институцията Унгария окрупни дела си с 10 млн. евро инжекция до 14.72%

19 сеп 2019, 1041 прочитания

Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара Microsoft изкупува обратно акции за 40 млрд. долара

Компанията увеличава с 11% тримесечния дивидент

19 сеп 2019, 859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Fujitsu и Lenovo са близо до сделка за общ бизнес с лаптопи

Китайската компания най-вероятно ще предприеме нова стъпка към консолидация, за да запази лидерската си позиция на пазара

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг