Приходите от стрийминг на музика ще надминат тези от физически носители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите от стрийминг на музика ще надминат тези от физически носители

Приходите от стрийминг на музика ще надминат тези от физически носители

Стрийминг услугите вдигат постъпленията си с 37% през тази година, сочи изследване на PwC

Йоан Запрянов
4262 прочитания

© Andrew Kelly


"Навиците да "наемаш" съдържание, вместо да го купуваш, стават все по-силни."

Интернет стрийминг услугите ще се превърнат в най-големия източник на приходи от музика през тази година, пише Financial Times. Приходите на компаниите, предоставящи подобни услуги - като Spotify и Apple Music, ще надминат продажбите на компактдискове и плочи за пръв път в историята. Това сочат прогнозните данни на консултантската компания PwC.

Голям ръст

Приходите от стрийминг ще се вдигнат с 37% до 9.1 млрд. долара през тази година, сочи изследването, а продажбите на физически формати ще спаднат с 10% до 7.7 млрд. долара. Двигателят на растежа ще бъдат още по-големият брой потребители, които започват да използват стрийминг услугите по света, водени от най-големите пазари САЩ и Европа. Общите приходи от музика се очаква да се вдигнат с 5.2% до 23.4 млрд. долара.

"Растежът на стрийминга показва как той вече е предпочитаният бизнес модел в музиката за повечето потребители, при които това е по-лесният начин да се сдобият с всичко наведнъж. Клиентите харесват комбинацията от постоянно налично съдържание, харесват възможността да имат неограничен джубокс, който е възможен заради широкото разпространение на тези услуги", казва Кристофър Волмер, който отговаря за отдела по забавление и медии в PwC.

Победата на интернета

Близо две десетилетия след появата на Napster, една от първите услуги за свободно споделяне на файлове и пионер в разбиването на бизнес модела, интернетът най-накрая върви уверено към победа срещу традиционния музикален бизнес. Napster, която беше нападната от редица музиканти, но най-известният случай безспорно беше делото, заведено от Metallica, се оказа предвестник на това, което ще се случи на цялата музикална индустрия. Новите стрийминг услуги в повечето случаи са платени, но на цената на един албум в рамките на месец потребителите имат възможност да слушат безброй пъти целия каталог, наличен в услугата.

Това се отразява добре на цялата индустрия, която след цяло десетилетие на проблеми и спадове в приходите отново се завърна към растежа. Големите лейбъли, сред които Universal, Sony и Warner Music, са сред най-печелившите, защото получават част от приходите всеки път, когато потребителите слушат през услугите музиката на подписалите с тях изпълнители. Общите приходи на индустрията, в които влизат спонсорства, лицензиране и продажбата на концертни билети, нарасна с 3.4% през 2016 г. до 47.2 млрд. долара и се очаква да се покачи за четвърта поредна година до 49 млрд. долара през 2017 г. Най-голямата порция постъпления идват от живите изпълнения, където комбинирано парите от спонсори и билети отговаряха за 25 млрд. долара през миналата година.

Краят на отделните песни и албуми

Според проучването на PwC стриймингът върви и към заместване на закупуването на отделни песни и албуми. През 2012 г. изтеглянията през услуги като iTunes са отговаряли за 70% от приходите от дигитална музика, докато стриймингът е бил с 18%. През 2017 г. се очаква тези числа да бъдат тотално обърнати – 73% за стрийминг услугите, спрямо 23% за изтеглянията. Според PwC музикалната индустрия не е единствената, която се отдалечава от традиционната търговия на забавление, и същото се случва и във филмовата индустрия. "Навиците да "наемаш" съдържание, вместо да го купуваш, стават все по-силни", се казва в доклада.

"Навиците да "наемаш" съдържание, вместо да го купуваш, стават все по-силни."

Интернет стрийминг услугите ще се превърнат в най-големия източник на приходи от музика през тази година, пише Financial Times. Приходите на компаниите, предоставящи подобни услуги - като Spotify и Apple Music, ще надминат продажбите на компактдискове и плочи за пръв път в историята. Това сочат прогнозните данни на консултантската компания PwC.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK