Aldi разраства бизнеса си в САЩ с инвестиции от 3.4 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Aldi разраства бизнеса си в САЩ с инвестиции от 3.4 млрд. долара

Aldi разраства бизнеса си в САЩ с инвестиции от 3.4 млрд. долара

Компанията ще има наполовината на броя магазини на Walmart до 2022 г.

5401 прочитания

© Suzanne Plunkett


Германската ритейл веирга Aldi обяви, че ще инвестира допълнителни 3.4 млрд. долара в разширението на бизнеса си в САЩ, пише Reuters. Целта е да бъдат отворени нови магазини, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г. В момента Aldi разполага с 600 обекта по-малко, но конкуренцията в страната става все по-ожесточена, след като сънародниците на Aldi - Lidl, обявиха, че започват навлизането си на пазара. В момента Aldi изпълнява друга инвестиционна програма, която предвижда отварянето на 400 магазина до края на годината и премоделирането на 1300 от тях.

Инвестицията, която ще вдигне разходите на Aldi до поне 5 млрд. долара през тази година, идва в момент, в който конкуренцията се увеличава - и не само от страна на Lidl, но и от големите американски вериги, които се чувстват заплашени.

Lidl вече обяви, че ще открие първите си сто обекта на 15 юни, като всеки от тях е стратегически разположен така, че да бъде близо до магазините на Walmart и Target, които доминират сектора от десетилетия. От Lidl коментираха, че продуктите им ще бъдат на двойно по-ниски цени от тези на конкуренцията, което може да доведе до ценови войни.

Доминацията на Walmart

Най-големият дребен търговец в САЩ и света Walmart ще опита да работи по нов модел с по-нисък марж на печалбата, като свали цените си в 11 от щатите, в които оперира. Анализатори коментират, че ръководството на Walmart иска фирмата отново да си върне лидерството при ниските цени и е готова да инвестира 6 млрд. долара в по-остра конкуренция с Target, Aldi и новия играч на пазара Lidl. Доминацията на Walmart обаче е застрашена от особено високата активност на двете германски компании, които се опитват допълнително да усложнят ситуацията в целия сектор. От 2014 г. насам 18 компании от индустрията са фалирали заради невъзможност да се справят с конкуренцията.

През май изпълнителният директор на Aldi Джейсън Харт коментира пред Reuters, че веригата смята да свали цените си с поне 21% спрямо конкуренцията и да се фокусира върху добавянето на нови брандове, които да спечелят клиентите с по-ниски бюджети. "Разрастваме се в момент, в който ритейл секторът не е в добро състояние", коментира в изявлението си за новата инвестиция Харт. Той добави, че цените на продуктите в Aldi са с до 50% по-ниски от тези на традиционните вериги, което изглежда като директен отговор на плана на Lidl.

Нови работни места

Освен потребителите другите големи победители от конкуренцията в сектора изглеждат работниците в страната. Новата експанзия на Lidl ще отвори 25 хил. работни места и така ще направи компанията третия най-голям ритейл оператор в страната след Walmart и Kroger. С последното си обявено разширение Aldi ще има 2500 магазина, или половината от броя обекти, с които разполага гигантът Walmart.

"Продължаваме да се развиваме и разширяваме. Силата ни се увеличава и това ни позволява да даваме на клиентите си по-добри цени", коментира Скот Патън, директор по корпоративни продажби в Aldi.

Германската ритейл веирга Aldi обяви, че ще инвестира допълнителни 3.4 млрд. долара в разширението на бизнеса си в САЩ, пише Reuters. Целта е да бъдат отворени нови магазини, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г. В момента Aldi разполага с 600 обекта по-малко, но конкуренцията в страната става все по-ожесточена, след като сънародниците на Aldi - Lidl, обявиха, че започват навлизането си на пазара. В момента Aldi изпълнява друга инвестиционна програма, която предвижда отварянето на 400 магазина до края на годината и премоделирането на 1300 от тях.

Инвестицията, която ще вдигне разходите на Aldi до поне 5 млрд. долара през тази година, идва в момент, в който конкуренцията се увеличава - и не само от страна на Lidl, но и от големите американски вериги, които се чувстват заплашени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK