Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Седмични новини за ритейл

"Фантастико" се разраства извън София, Farmhopping отвори фермерски магазин в София, 24% от българите ще инвестират в подобрения за дома, Глобалният пазар на алкохол се свива, Кооперация "Панда" строи логистичен център

5368 прочитания

© "Фантастико"


"Фантастико" се разраства извън София

Търговската верига "Фантастико" се разраства извън София с отварянето на новия си супермаркет в гр. Елин Пелин. Магазинът е разположен на терен от 4720 кв. метра, а застроената площ е повече от 2200 кв. метра. Общата инвестиция в проекта надхвърля 7 млн. лв. С откриването му са създадени повече от 70 нови работни места, съобщиха от компанията.

През 2017 г . "Фантастико" планира минимум 20 млн. лв. инвестиции. Те включват откриването на още един търговски обект през есента и реновиране на вече изградените. "Към настоящия момент повече от всякога анализираме всякакви опции за развитие на мрежата ни в София, включително и разрастване извън столицата, и сме в процес на договаряне и на нови локации", коментираха от дружеството за "Капитал". И в този обект на веригата се предлага богат асортимент от стоки, пресни плодове и зеленчуци, има специално разработени сектори за био- и диетични продукти, козметика, прясна охладена риба, различни видове прясно изцедени сокове. Новост е наличието на черна и бяла техника и електроуреди.
Супермаркетът ще предложи и допълнителни услуги: аптека, офис за сключване на застраховки, пункт за разплащания на битови и комунални услуги, автоматична пощенска станция за куриерски услуги, банкомат и др. "Решението да открием супермаркет в гр. Елин Пелин беше логично продължение на идеята да локализираме централната си складова база там. Тя заработи миналата година, разположена е върху терен от 90 хил. кв.м и е с разгъната застроена площ от 19 хил. кв. метра", уточниха за "Капитал" от търговската верига.

"Фантастико" откри първия си магазин през 1991 г. в столицата. Днес супермаркетите на компанията са 40, разположени в София и Кюстендил. В тях работят над 2850 служители. Търговската верига успешно развива и онлайн продажби чрез платформата www.ebag.bg

Farmhopping отвори фермерски магазин в София

Онлайн платформата за фермерска храна farmhopping отвори първия си физически магазин. Той се намира на столичния бул. "Витоша" близо до входа на Южния парк.

Търговският обект е разположен на 90 кв. метра площ и предлага над 500 продукта - млечни, месни, зеленчуци, плодове, пакетирани, консерви. Те са произведени от малки ферми, практикуващи устойчиво земеделие – без употреба на пестициди, нитрати, сулфити, консерванти и подобрители.

"Чрез онлайн платформата се предлага продукцията на над 100 ферми, но във физическия магазин ще бъдат представени 30 от тях с най-популярните предложения. Причината е, че не всички производители имат възможност за регулярни доставки, а освен това някои предлагат само сезонни продукти", коментира за "Капитал" Орлин Радев, съосновател на "Фармхопинг" ООД. Инвестицията за ремонт и оборудване на магазина е 30 000 лв., а новите работни места в него са 12. В магазина всеки ден ще бъдат представяни различни производители чрез избрани продукти за дегустация. Всеки месец на място ще се организират срещи, на които клиентите ще могат да поговорят с фермерите и да научат тяхната история от първо лице.

24% от българите ще инвестират в подобрения за дома

Това лято 24% от българските домакинства ще инвестират в подобрения за дома и градината, сочат данни от проучването "Летен барометър на "Фератум груп" 2017", в което взеха участие над 10 хил. домакинства от 16 държави в Европа. По данни от изследването, което се провежда за четвърта година, 21% от българите ще използват част от семейния бюджет за пътуване в страната, 11% ще похарчат пари за различни социални дейности, 10% ще вложат средства за дрехи и лятно облекло.

Очаква се потреблението това лято да се увеличи значително в Естония, Литва и Латвия в сравнение с миналата година. В другия край на скалата са Великобритания, Финландия и Холандия, които планират да изразходват най-малко пари през лятната си ваканция. Работните дейности по дома и градината са опция номер едно за хората в България, Дания, Чехия, Франция, Финландия, Хърватия и Естония. Великобритания ще похарчи 15% за летни дейности, докато в Холандия ще разпределят 16% за летните фестивали. Разходите за дейности със семейството и децата ще бъдат най-високи в Норвегия, Румъния и Полша.

Почти 20% от европейските разходи за това лято ще бъдат предназначени за пътувания в страната, а само 8% планират да пътуват в чужбина.

Глобалният пазар на алкохол се свива

Хората пият по-малко алкохол, сочат данните на световната индустрия. Световният пазар за алкохолни напитки се е свил с 1.3%, много по-сериозен спад от средното за последните пет години – 0.3%. Това сочат данните на International Wine and Spirits Research, базираната в Лондон индустриална група. Спадът е неочакван предвид подобряващата се световна икономика и обичайната близка връзка между световния растеж и пиенето на алкохол. Най-вероятните причини са икономическата слабост в някои от развиващите се пазари и по-строгите регулаторни изисквания. Налице е по-малко потребление на бира, докато високоалкохолните напитки отбелязват ръст от 0.3%. Пазарът на бира се свива с 1.8%. Основно това се дължи на Китай, най-големият пазар на бира по обем, който отбелязва спад в продажбите. Подобен спад има и в Бразилия и Русия.

Кооперация "Панда" строи логистичен център

Кооперация "Панда", която е главен франчайзер на търговската марка Office 1 Superstore за България, започва изграждането на логистичен център в Равно поле. Инвестицията за първия етап на строителството е 12.4 млн. лв. и ще спомогне за разкриването на 80 работни места.

"Първият етап от складово-логистичната база е за 8600 кв.м площ, но цялото проектиране е за 24 000 кв.м", уточни за "Капитал" Елка Каменова, председател на кооперация "Панда". Проектът е в процес на сертифициране за инвестиция клас А, съобщиха от Българската агенция за инвестиции. Първият етап от строителството включва изграждане на склад с офисна и санитарно-битова зона, с необходимата прилежаща инфраструктура и с една от най-модерните автоматизирани системи в света за складиране и обработка на стоки. Строителството трябва да приключи през второто тримесечие на 2018 г. Вторият етап ще включи допълнителни разширения и складови площи в останалата свободна площ до 24 хил. кв.м.

Първият магазин Office 1 в България е открит през 1998 г. в София. Днес в 70 града в цялата страна работят над 100 магазина, които предлагат "Всичко за офиса под един покрив".

Накратко

Финансовият и административен директор на "Лидл България" Любомир Хърсев спечели голямата награда за 2017 г. за цялостен принос в конкурса на "EY България" и "Forbes България" за "Главен финансов директор на годината" (CFO of the Year). Инициативата се организира за четвърта година и има за цел да отдаде признание на финансовите лидери в бизнеса и да допринесе за изграждането силна професионална общност в страната.

Японският технологичен производител Fujitsu очаква скоро да стигне до сделка за общ бизнес в производството на компютри със световния пазарен лидер Lenovo. През октомври Fujitsu обяви, че вече е влязла в разговори с Lenovo за обща работа по дизайна и производството на персонални компютри.

Китайският интернет гигант Alibaba очаква приходите му за приключилата през март финансова година да са нараснали с 45 до 49%. Прогнозата на мениджмънта изненада приятно инвеститорите. Анализаторите очакваха растежът да бъде около 35%.

"Фантастико" се разраства извън София

Търговската верига "Фантастико" се разраства извън София с отварянето на новия си супермаркет в гр. Елин Пелин. Магазинът е разположен на терен от 4720 кв. метра, а застроената площ е повече от 2200 кв. метра. Общата инвестиция в проекта надхвърля 7 млн. лв. С откриването му са създадени повече от 70 нови работни места, съобщиха от компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK