С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 юни 2017, 10:19, 4088 прочитания

Казахстанската KazMunaiGaz се подготвя за листване на борсата

Петролният гигант планира IPO в опит да се справи с натрупаните си задължения и да осигури финансиране за разработване на нови находища

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
IPO на такава голяма държавна компания се приема като знак, че Казахстан смята да задейства плановете си за приватизацията на много дружества.
KazMunaiGaz (KMG), една от най-големите казахстански петролни компании, се подготвя да пусне акции на фондовата борса в Алмати (КФБ), съобщава Financial Times. Анализаторите считат, че планираното първично публично предлагане е в съответствие с опитите на компанията да се справи с големите количества натрупани задължения. От компанията все още не предоставят информация относно броя акции, които ще бъдат предложени на инвеститорите, нито какъв точно капитал ще се опита да набере KMG.

IPO-то вещае мащабна приватизация


Според Financial Times местните и чуждестранните инвеститори приемат положително новината за по-ранното листване на KazMunaiGas на борсата. IPO на такава голяма държавна компания се приема като знак, че Казахстан смята да задейства плановете си за приватизацията на много дружества.

Главният финансов директор на KMG Даурен Карабайев съобщи, че подготовката на IPO-то на компанията е в напреднал стадий, но все още има много подробности, които от компанията трябва да уточнят. Сред тях от особено значение са дивидентната политика на компанията и по какъв начин ще се осъществява комуникацията между KMG и инвеститорите. В допълнение Карабайев обясни, че освен да облекчи задълженията на компанията, акумулирането на дялов капитал ще осигури и финансиране за проучването и разработването на нови петролни находища.

За компанията



В момента държавният инвестиционен фонд "Самрук-Казина" притежава 90% от KazMunaiGaz. Останалите 10% са собствеността на централната банка на Казахстан, която след спада в цените на петрола през 2014 г. беше принудена да се намеси в бизнеса на компанията, осигурявайки й 4 млрд. долара. Компанията е мажоритарен собственик на листната в Лондон KazMunaiGaz EP.

Задълженията на компанията, които през 2014 г. достигнаха 17 млрд. долара, постепенно започнаха да се свиват и в момента възлизат на 9.8 млрд. долара. Анализаторите очакват продажбата на множество непарични активи да свие значително дълговете на компанията. В списъка с активи, достъпни за продажба на търг, са петролни рафинерии в Румъния (където е собственик на "Ромпетрол"), хеликоптерна компания, университет и други. От ръководството на KMG уведомиха, че листването на борсата вероятно ще сложи край на този дълъг списък с финансови операции, целящ да изведе компанията до финансова стабилност.

"Комфортният" дълг на KMG

Финансовият директор определи настоящите нива на задлъжнялост като "комфортни." Според Карабайев, който ръководеше продажбата на еврооблигации на стойност 2.75 млрд. долара през април, акумулираните от KMG задължения съответстват напълно с плановете на компанията за капиталови инвестиции.

От компанията очакват също производството им да нарасне с близо 4% благодарение на удвояването на добивите от находището Кашаган в Каспийско море, което KMG разработва съвместно с Eni, ExxonMobil, Shell, Total и China National Petroleum Corporation. В последните години находището Кашаган си спечели славата на най-скъпата енергийна разработка благодарение на общите си инвестиции от близо 50 млрд. долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1941 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1363 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британските политически проблеми могат да забавят сливанията

По време на предизборната кампания Тереза Мей обеща да направи по-трудно придобиването на местни компании от чуждестанни

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща