Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 13 юни 2017, 15:41, 12165 прочитания

Пристанище Пирея се превръща във важен международен хъб

С китайска помощ портът ще бъде модернизиран и капацитетът му ще се увеличи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Shanghai International Port Group (SIPG) подписа споразумение за разбирателство с гръцката администрация, отговаряща за пристанището в Пирея, и с китайския концесионер на порта Cosco. Договорките между трите страни целят да превърнат пристанището в Пирея във важен международен хъб, част от транспортните коридори One Belt and One Road (OBOR), които свързват Европа с Азия, съобщава Athens News Agency.

За споразуменията


Китайската SIPG подписа две отделни споразумения за разбирателство с гръцката администрация и китайската компания Cosco, която в началото на годината придоби 67% от компанията, управляваща пристанището в Пирея, на концесия за 34 години.

Споразумението между SPIG и държавната администрация включва клаузи по сътрудничеството между пристанището в Пирея и порта в Шанхай, които целят да увеличат обема на китайския износ, който ще преминава през Пирея на път за Европа. Допълнително клаузите предвиждат обмяна на опит и обучения на служителите и от двете страни. Споразумението беше подписано от Атанасиос Лиагос, управляващ директор и член на управителния съвет на пристанището в Пирея, и Чън Сююен, президент на SIPG.

От друга страна, споразумението между SIPG и китайския концесионер на пристанището, Cosco, уточнява условията на международното сътрудничество между корпорациите и съответства напълно с приетата от китайското правителство външнотърговска политика.



По пътя на коприната

През 2014 г. китайската администрация създаде инвестиционен фонд с капацитет 40 млрд. долара, който да финансира и съдейства за създаването на OBOR транспортната мрежа. Плановете за развитието на транспортните коридори предвиждат възраждането и модифицирането на Пътя на коприната и най-вече създаването на негов морски еквивалент, който ще включва над 60 страни и ще свързва Европа с Азия през Суецкия канал, установявайки една ефективна търговска мрежа.

Според изявление на китайския президент Си Цзинпин основно място в концепцията на амбициозния китайски проект ще заема зачитането на интересите на всички страни, които ще бъдат част от модерния Път на коприната. Според одобрения през 2015 г. план за изпълнение на OBOR Гърция е част от морския коридор 21st Century Maritime Silk Road, а България е част от сухопътния Silk Road Economic Belt.

Ролята на SIPG

В споразуменията ключова е ролята на SIPG, която е отговорна за над 25% от международната търговия на Китай със своите 35 млн. контейнера товарооборот годишно. Споразуменията за разбирателство с пристанището в Пирея са само част от проектите на компанията да осигури възможност за развитие на много международни пристанища. От своя страна едно такова развитие на транспортната мрежа ще засили още повече позициите на Китай в международната търговия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля Георги Георгиев, "Теклас": Работим по малки поръчки, но обемът значително намаля

Представителят на изпълнителните директори на производителя на авточасти пред "Капитал"

2 апр 2020, 280 прочитания

Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos Близо 5 млн. евро за българските финтех компании Paynetics, Phyre и Phos

Основни инвеститори в дружествата са фондът New Vision 3 и БАКБ

2 апр 2020, 373 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Прогнозата за заетостта е най-висока от шест години

Рекорден процент от българските работодатели предвиждат да увеличат броя на служителите през следващите три месеца

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10