Amazon може да навлезе на европейския автомобилен пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon може да навлезе на европейския автомобилен пазар

Компанията на Джеф Безос се насочва към все повече нови търговски ниши

Amazon може да навлезе на европейския автомобилен пазар

Информациите за новия играч на онлайн пазара притесняват утвърдените имена във Великобритания и Германия

5151 прочитания

Компанията на Джеф Безос се насочва към все повече нови търговски ниши

© Joshua Roberts


Платформата иска да разшири продажбите си на коли извън тестовите доставки, които в момента прави в Италия.

Европейският онлайн пазар за продажба на автомобили може да се окаже с нов играч съвсем скоро. Става дума за най-големия възможен - Amazon, която планира да навлезе в сектора и вече да не продава само отделни части, но и цели коли, пише Bloomberg. Първоначалната информация е, че става дума за продажба на автомобили във Великобритания, което доведе до паника инвеститорите в най-големите сайтове за продажба на коли в региона.

Акциите на британската Auto Trader Group падна до най-ниското си ниво от два месеца насам, след като по-рано през седмицата Bloomberg съобщи, че Amazon иска да разшири продажбите си на коли извън тестовите доставки, които в момента прави в Италия. Американският ритейл гигант вече продава коли в САЩ и в момента търси начин да запълни дупка в пазарната ниша, където традиционните дилъри губят своята сила.

Новият автомобилен ред

Технологични компании като Apple и Alphabet, компанията майка на Google, продължават с опитите си да направят революция в редица сектори. Най-силно това се усеща именно в автомобилната индустрия, където фирмите са се заели с всеки аспект - от производството, през управлението и закупуването на резервни части. Amazon, която тестваше пазара чрез ограничено предлагане на Fiat Chrysler в Италия, сега смята да започне продажби във Великобритания. Първo новината съобщи германското издание Automobilwoche.

Производителите, които по принцип продават колите си чрез определени от тях дилъри, също отговарят на новите тенденции и имат желание да се развиват в посока интернет, където все повече граждани пазаруват. В момента BMW тества продажбата на коли само чрез интернет в определени пазари, докато Mercedes-Benz и Jaguar Land Rover отварят градски магазини, които развиват под формата на молове, с ресторанти и други магазини в тях.

Страхът от пришълците

Въпреки че пазарната позиция на Auto Trader във Великобритания е силна, дори малките намеци за навлизане на големите технологични компании, които може да наложат друга структура на бизнеса в сектора, плаши акционерите на фирмата. "Инвеститорите в Auto Trader се чувстват несигурни при тези новини, дори предвид много силната пазарна позиция", коментира Пол Ричардс, анализатор от Numis Securities в Лондон. Платформата за продажба на коли онлайн, която е базирана в Манчестър, прави почти всичките си продажби във Великобритания.

След новините акциите на онлайн компанията се сринаха с 6% на борсата в Лондон, с което стана най-лошо представилата се в индекса FTSE 350 във вторник. Това е и най-ниското ниво на акциите от 19 април. Подобно нещо се случи и с германския конкурент Scout24, чиито акции загубиха 5.4% от стойността си.

Говорител на Amazon отказа да коментира за европейските планове на компанията и все още не е ясно дали ще се продават само нови коли или и стари. Миналата година Amazon обяви, че ще продава три модела на Fiat на италианския си сайт. Програмата беше удължена до март тази година.

Платформата иска да разшири продажбите си на коли извън тестовите доставки, които в момента прави в Италия.

Европейският онлайн пазар за продажба на автомобили може да се окаже с нов играч съвсем скоро. Става дума за най-големия възможен - Amazon, която планира да навлезе в сектора и вече да не продава само отделни части, но и цели коли, пише Bloomberg. Първоначалната информация е, че става дума за продажба на автомобили във Великобритания, което доведе до паника инвеститорите в най-големите сайтове за продажба на коли в региона.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    Покупката на автомобил, за повечето хора, не е нещо, което правят по-често от веднъж на 4-5-6 години. Съответно, те биха отделили време да огледат какво се предлага и какво точно ще купуват.
    Затова, засега съм по-скоро песимист, че Амазон може да пробие в този пазар. Освен това маржовете не са кой знае колко високи.
    Проблемът за дилърите ще дойде, когато лихвите тръгнат нагоре и лизингите, които сега се раздават като топъл хляб вече не са по джоба на населението.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK