С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 юни 2017, 17:54, 4405 прочитания

Fiat Chrysler не очаква загуби от проблемните двигатели в САЩ

Автопроизводителят бе уличен в употреба на нелегален софтуер за подмяна на резултатите от тестове за вредни емисии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко над 100 хил. коли - производство на Fiat Chrysler, не отговарят на стандартите за вредни емисии, обяви Департаментът по правосъдие на САЩ миналия месец. Според изпълнителния директор на автопроизводителя Серджо Маркионе проблемите с дизеловите двигатели обаче няма да се отразят на плановете за продажби през 2018 г, пише Reuters. Бизнес планът за следващата година предвижда компанията да генерира поне 4 млрд. евро кеш и да съживи марките си Jeep, Maserati и Alfa Romeo.

Проблемът . . .


През януари Агенцията за защита на околната среда и щатът Калифорния обвиниха Fiat Chrysler в употреба на нелегален софтуер, чрез които компанията е подменила резултатите от тестове за вредни емисии на 104 хил. леки автомобила и 1500 камиона. Проверката на автопроизводителя е част от разследването на регулатора след скандала с Volkswagen преди две години. Преди месец американското правителство обяви, че е стартирало дело срещу Fiat Chrysler. Максималните глоби се равняват на 45 хил. долара за всяка кола, продадена след ноември 2015 г., и до 37 хил. долара за тези, продадени преди това. Ако компанията бъде призната за виновна, е под заплаха от загуба, равняваща се на милиарди.

. . . и решението

За да избегне налагането на глоба, Fiat Chrysler e предложил да изтегли от употреба всички 104 хил. превозни средства, които не отговарят на стандартите, и да ги актуализира. Според адвокат от Департамента по правосъдие на САЩ могат да изминат месеци, преди регулаторите да разрешат подобно действие. На пресконференция миналата седмица изпълнителният директор Серджо Маркионе обаче заяви, че става въпрос за много по-малко време. "Намираме се много по-близо от това", коментира той.



"Когато направихме предложението, бяхме готови да изпълним поправката на момента... сега зависи от тях", коментира Маркионе пред журналисти във Венеция. Според него компанията има "надеждно решение" на проблема и все още не са правени прогнози за размера и ефекта от евентуални глоби.

За разлика от Volkswagen обвинението към Fiat Chrysler е само за наличието на подобен софтуер, а не за целенасоченото му ползване или разработка. В резултат на заведените срещу него дела немският гигант се съгласи да даде 25 млрд. долара в поправяне на нанесените щети, включително към собственици, регулатори и автомобилни брокери.

Бъдещето на Fiat Chrysler

Според Маркионе, сливането на Fiat Chrysler с друга автомобилна компания и "неизбежно", за да остане на пазара. "Единственият начин да се справиш е големината, няма друго решение", коментира той във връзка с потенциалното сливане на компанията

Това обаче няма да се случи по време на управлението на италианеца, тъй като Маркионе планира да се пенсионира в началото на 2019 г. Въпреки че спаси компанията от сигурен фалит и възвърна доверието на инвеститорите и партньорите в нея, изпълнителният директор не успя да намери компания за сливане.

Изпълнението на бизнес плана за следващата година логично се превърна в основна цел на управлението на Маркионе. Според него именно това ще отсъди качеството на работата му на поста изпълнителен директор. Все още няма информация относно това кой ще наследи поста след пенсионирането му. Маркионе не изключва възможността отговорностите му да бъдат поети от няколко различни настоящи служители на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 968 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2293 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Три големи мандри искат промяна на опаковките за кисело мляко по БДС

Окончателното решение трябва да бъде взето от техническия комитет към Института за стандартизация

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10