С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 юни 2017, 12:59, 3712 прочитания

Amazon може да вкара нови продукти в Whole Foods

Компанията няма да автоматизира напълно веригата магазини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След приключването на сделката между Amazon и Whole Foods Market веригата магазини може да пусне нови брандове с различни стандарти и по-ниски цени, пише Reuters. Това каза самият изпълнителен директор на Whole Foods Джон Маки в началото на седмицата. "Amazon смята да запази високите стандарти за продуктите ни", коментира той. "Те не са глупави, за да променят това." Според него обаче е възможно компанията на Джеф Безос да пусне други продукти, които да следват нови стандарти. Маки добави, че е възможно те въобще да не носят брандировката на Whole Foods Market и само да бъдат продавани чрез ритейл канала.

За момента това е първи намек как може да се промени Whole Foods след придобиването от страна на Amazon. Сделката на стойност 13.7 млрд. долара бе обявена в края на миналата седмица и бързо вкара в паника инвеститорите в традиционните ритейл вериги, много от които отбелязаха спад в цената на акциите си с над 10%. Amazon е известна с подхода си да разрушава традиционните бизнес модели в различните индустрии и след представянето на магазините си без каси и закупуването на Whole Foods секторът е в напрежение.


От най-ниското звено

За момента изглежда сякаш Amazon ще запази голяма част от модела на работа в Whole Foods поне през ранния период на собствеността си. Това ще се случи основно заради липсата на опит в управлението на физически магазини и логистиката зад тях. Изказването на Маки, направено пред служителите, показва обаче, че Amazon имат и други планове, които могат да започнат да осъществяват почти веднага – промяна от най-ниското ниво – продуктите. Whole Foods не е верига, която се конкурира с най-големите в сектора по ниски цени и Amazon ще се опита да промени това.

Whole Foods вече има отделни свои магазини, носещи името "365", които представят по-евтини стоки, отколкото обичайните формати. Компанията досега имаше проблеми с това да намери линията между
по-обикновени продукти на по-ниски цени, които обаче да не отнемат от търсенето в основните магазини. "Това е дилемата", коментира Роджър Дейвидсън, бивш директор в Wal-Mart и понастоящем президент на консултантската Oakton Advisory Group. "Маки не може да реши по кой от двата пътя да тръгне."



Технологична трансформация

Според изпълнителния директор на Whole Foods технологията на Amazon ще помогне на веригата да се превърне в голям играч. Първоначално се смяташе, че Amazоn може да използва физическите магазини на новата си придобивка, за да ги автоматизира напълно и да премахне касите по подобие на прототипа, който показа в края на миналата година. От фирмата на Безос обаче обявиха, че нямат такива планове и работата на служителите на Whole Foods няма да бъде автоматизирана по такъв начин.

Служителите на веригата обаче все пак ще трябва да работят с много повече технологии, като Маки ги е предупредил, че на първия ден след завършването на сделката те ще получат устройства от Amazon. Двете компании вече се шегуват, че имат много да учат една от друга, след като един от директорите в Amazon, Джеф Уилке, по погрешка каза, че в магазините ще продължат да се продават "киноа, боровинки и други зеленчуци". "Това не са зеленчуци, но продължаваме да се учим", коментира Маки.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие "А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

Силните резултати идват след по-добро представяне във всички сегменти от дейността на телекома

16 окт 2019, 439 прочитания

MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара MGM продава комплексите Bellagio и Circus Circus в Лас Вегас за 5 млрд. долара

Целта на американския казино оператор е да подобри баланса си

16 окт 2019, 573 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Чуждите компании губят дял на пазара на бързооборотни стоки в Китай

Местните производители се развиват все по-динамично, а търсенето нараства

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10