Чуждите компании губят дял на пазара на бързооборотни стоки в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чуждите компании губят дял на пазара на бързооборотни стоки в Китай

Преориентирането на китайските потребители към местните брандове е най-съществено в пазарните сегменти, които традиционно са доминирани от чуждестранни производители.

Чуждите компании губят дял на пазара на бързооборотни стоки в Китай

Местните производители се развиват все по-динамично, а търсенето нараства

4830 прочитания

Преориентирането на китайските потребители към местните брандове е най-съществено в пазарните сегменти, които традиционно са доминирани от чуждестранни производители.

© Jason Lee


Делът на международните компании на пазара на стоки, които се използват в ежедневието, постоянно намалява за сметка на този на местните производители. Причината са по-бързите темпове на развитие на местните компании, съобщава Financial Times.

"Премиумизацията" е в основата

Според широкомащабно проучване, публикувано от Bain and Cantar Worldpanel, нарастващите доходи в Китай осигуряват на все повече потребители възможността и желанието да закупуват по-качествени стоки в ежедневието си. Това преориентиране на потребителите към премиум продуктите, известно като "премиумизация", обхваща все повече пазарни сегменти. От леките автомобили до трипластовата тоалетна хартия - тенденцията е най-често изразена на пазара на бързооборотни стоки.

Изследвайки ежедневните покупки на над 40 хил. домакинства, анализаторите, участващи в проучването, обясняват, че оцеляването на брандовете на пазара е в зависимост от способността им да се приспособят към премиумизацията.

8% е ръстът на местните марки

Докато китайският пазар на бързооборотни стоки е нараснал с 3% през 2016 година, достигайки 190 млрд. долара, продажбите на местните производители са нараснали с близо 8%, което е значително повече от ръста в продажбите на международни компании от едва 1.5%.

Преориентирането на китайските потребители към местните брандове е най-съществено в пазарните сегменти, които традиционно са доминирани от чуждестранни производители. Типичен пример е козметичният пазар, където 9 от 10-те водещи компании са чуждестранни. Реализацията на китайските компании обаче е все по-успешна. Seeyoung зае първото място по продажби на продукти за грижа за кожата, надминавайки по продажби L'Oréal, благодарение на шампоаните без силикон на местния производител. Сред успешно представителите се са и производителите на натурални сокове Huiyuan и Nongfu, които поставиха PepsiCo. на заден план.

Гледните точки

Джейсън У и Бруно Лейнс, партньор на Bain от Шанхай, обясняват загубата на пазарен дял от международните компании с неспособността им да се приспособят към два аспекта на премиумизацията. От една страна, според У китайските компании много по-бързо и ефективно включват в стратегиите си нарастващото значение на електронната търговия, осигурявайки достъп на много от по-малките китайски производители до повече потребители. От друга страна, Лейнс смята, че иновациите са ключов фактор при определянето на пазарното съотношение, който липсва на международните компании.

Според Шон Рейн от China Market Research Group увеличаването на пазарния дял на местните компании за сметка на международните се дължи на факта, че много чуждестранни компании все още не осъзнават готовността на потребителя да заплати повече за един продукт. Този ефект на премиумизацията е причината някои продукти на марки като Nestle и Unilever, които са насочени към средния клас, постепенно да отстъпят пред пазарните си конкуренти.

Делът на международните компании на пазара на стоки, които се използват в ежедневието, постоянно намалява за сметка на този на местните производители. Причината са по-бързите темпове на развитие на местните компании, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK