Ford ще изнесе част от производството нa Focus в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ford ще изнесе част от производството нa Focus в Китай

Ford ще изнесе част от производството нa Focus в Китай

Компанията залага на дългосрочни добри отношения между САЩ и Китай, както и на ниски цени на петрола

3961 прочитания

© Gary Cameron


Американският производител на коли Ford обяви, че ще пренесе част от производството на модела си Focus си към Китай, пише Reuters. Това е дългосрочен залог в добрите отношения между САЩ и Китай, въпреки че в момента те са обтегнати. Колите Focus ще бъдат внасяни впоследствие в САЩ и макар това да не коства работни места в страната, едва ли ще се приеме добре от администрацията на Доналд Тръмп, която иска всички коли за вътрешна употреба да се произвеждат на място. Ford залага много и на ниските цени на петрола в дългосрочен план.

Преместването на производството на Focus показва, че Китай може да бъде новата дестинация за производство на коли, които да бъдат внасяни към САЩ. В момента големите автокомпании изнасят дейността си основно към Мексико, където работната ръка е много по-евтина. Ford ще започне да прави част от моделите си Focus в средата на 2019 г., като това ще спести на компанията половин милиард долара.

Вносът към САЩ обаче няма да бъде едностранен процес. През тази година компанията очаква да внесе и продаде в Китай над 80 хил. автомобила, включително и новия си SUV Lincoln Navigator, който ще влезе в производство по-късно през годината и ще бъде правен в Кентъки.

Първо решение

Решението Ford да изнесе част от производството си към Китай е първото голямо на сметката на новия изпълнителен директор Джим Хакет, който замени Марк Фийлдс начело през май. Първоначалните дискусии дали да се произвеждат коли в Китай са започнали преди няколко месеца под ръководството на Фийлдс, коментира Джо Хинрикс, президент по глобалните операции. Това е и голяма промяна в стратегията на Ford, която отговаря на спадащото търсене на леки автомобили в САЩ за сметка на по-големите и скъпи модели на фирмата.

В същото време фирмата ще инвестира още 900 млн. долара в завода си в Кентъки, където се правят големите автомобили Navigator и Expedition. Според изявлението на компанията, ако търсенето на SUV и пикапи продължи да се покачва, е възможно да бъде разширено производството и към Охайо.

Възможна критика

През януари Ford обяви, че ще спре плановете си за изграждането на завод за 1.8 млрд. долара в Мексико, където да произвежда модела Focus. Това се случи, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп критикува не само Ford, но и други производители на коли, че искат да внасят коли в САЩ, но без да ги произвеждат в страната. Ford по-късно обяви, че колите Focus ще се правят във вече съществуващия завод в Хермосило.

За момента няма реакция от страна на президента. Според прессекретаря на Белия дом Шон Спайсър Тръмп "иска да създаде данъчна система, която да накара компаниите да се върнат и да създадат нови работни места в САЩ".

Според Хинрихс от Ford, преди да бъде отворен завод и в Китай, цялото производство ще преминава през Мичиган. Заводът там след това ще започне да произвежда и Ranger през 2018 г., както и Bronco през 2020 г. Миналата година директорите на Ford обясниха на Тръмп, че преместването на производството на големи коли към Мичиган ще осигури бъдещето на завода - новина, която бе приветствана от президента.

Американският производител на коли Ford обяви, че ще пренесе част от производството на модела си Focus си към Китай, пише Reuters. Това е дългосрочен залог в добрите отношения между САЩ и Китай, въпреки че в момента те са обтегнати. Колите Focus ще бъдат внасяни впоследствие в САЩ и макар това да не коства работни места в страната, едва ли ще се приеме добре от администрацията на Доналд Тръмп, която иска всички коли за вътрешна употреба да се произвеждат на място. Ford залага много и на ниските цени на петрола в дългосрочен план.

Преместването на производството на Focus показва, че Китай може да бъде новата дестинация за производство на коли, които да бъдат внасяни към САЩ. В момента големите автокомпании изнасят дейността си основно към Мексико, където работната ръка е много по-евтина. Ford ще започне да прави част от моделите си Focus в средата на 2019 г., като това ще спести на компанията половин милиард долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK