Geely ще конкурира Tesla
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Geely ще конкурира Tesla

Два нови бранда ще засилят позициите на Geely на световните пазари.

Geely ще конкурира Tesla

Китайската компания се включва в надпреварата при електрическите автомобили

5858 прочитания

Два нови бранда ще засилят позициите на Geely на световните пазари.

© Carlos Barria


Polestar, подразделението на шведския автомобилен производител Volvo, което разработваше тунинг пакети за автомобилите на марката, ще бъде обособено като самостоятелна марка. Съобщението за преструктурирането на марките се появи на сайта на Polestar и според Financial Times свидетелства за намеренията на Geely Automotive, китайския собственика на брандовете, активно да навлезе в сегмента с електрическите автомобили.

Синергията между марките

Въпреки че двете компании ще имат различно ръководство, те обещаха да си сътрудничат. От Polestar планират да използват производствените мощности и технологични разработки на Volvo, за да създадат достъпни и качествени автомобили, които да конкурират електрическите модели на Tesla. Брандът ще създаде изцяло ново портфолио от автомобили, което означава, че Polestar няма да е ориентирана изцяло към високия класа автомобили, а ще предлага и по-достъпни алтернативи.

Polestar ще продължи да предоставя специализирани тунинг пакети за моделите на Volvo и ще съдейства при технологичните иновации на шведския производител. Според FT сътрудничеството между Polestar и Volvo ще наподобява връзката на Mercedes с AMG. Ръководител на новия бранд ще бъде настоящия главен дизайнер на Volvo Томас Ингенлат, а Джонатан Гуудман, завеждащ връзки с обществеността във Volvo, ще бъде главен изпълнителен директор на марката.

Стратегията на Geely

Докато водещи автомобилни производители като Mercedes и Audi все още разработват изцяло електрически автомобили, Tesla се радва на първото място в сферата на електрическите автомобили. Директното конкуриране на калифорнийския производител чрез създаването на специализиран бранд е дързък ход с огромен потенциал от страна на Geely.

Хакан Самюелсън смята, че изграждането на Polestar като специализирана марка за производство на електрически автомобили може да е пореден печеливш ход от страна на китайския производител. Навлизането на Geely на глобалния пазар на автомобили започна, след като компанията придоби Volvo през 2010 г. от Ford и напълно съживи шведската марка.

Tesla обаче не са единствените застрашени от експанзионистичната бизнес стратегия на Geely. Lynk&Co, друга марка на китайската компания ще съдейства на Volvo при покоряването на европейския и американския автомобилен пазар. От бранда вече представиха няколко прототипа и обясниха, че производството им ще е ориентирано предимно към създаването на по-малки градски автомобили като SUV-та и хечбекове. В портфолиото на компанията няма да липсват и висок клас автомобили, както и спортни модели. Според FT навлизането на Lynk&Co на европейския пазар ще конкурира пряко доминиращото положение на Volkswagen на този пазар.

Polestar, подразделението на шведския автомобилен производител Volvo, което разработваше тунинг пакети за автомобилите на марката, ще бъде обособено като самостоятелна марка. Съобщението за преструктурирането на марките се появи на сайта на Polestar и според Financial Times свидетелства за намеренията на Geely Automotive, китайския собственика на брандовете, активно да навлезе в сегмента с електрическите автомобили.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Точно с брандове да плашат Tesla... Все едно Huawei да създадат две нови марки, че да ударят в земята Apple...
    Да имаха поне няколко модела в движение...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK