Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 юни 2017, 14:23, 5751 прочитания

Geely ще конкурира Tesla

Китайската компания се включва в надпреварата при електрическите автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Polestar, подразделението на шведския автомобилен производител Volvo, което разработваше тунинг пакети за автомобилите на марката, ще бъде обособено като самостоятелна марка. Съобщението за преструктурирането на марките се появи на сайта на Polestar и според Financial Times свидетелства за намеренията на Geely Automotive, китайския собственика на брандовете, активно да навлезе в сегмента с електрическите автомобили.

Синергията между марките


Въпреки че двете компании ще имат различно ръководство, те обещаха да си сътрудничат. От Polestar планират да използват производствените мощности и технологични разработки на Volvo, за да създадат достъпни и качествени автомобили, които да конкурират електрическите модели на Tesla. Брандът ще създаде изцяло ново портфолио от автомобили, което означава, че Polestar няма да е ориентирана изцяло към високия класа автомобили, а ще предлага и по-достъпни алтернативи.

Polestar ще продължи да предоставя специализирани тунинг пакети за моделите на Volvo и ще съдейства при технологичните иновации на шведския производител. Според FT сътрудничеството между Polestar и Volvo ще наподобява връзката на Mercedes с AMG. Ръководител на новия бранд ще бъде настоящия главен дизайнер на Volvo Томас Ингенлат, а Джонатан Гуудман, завеждащ връзки с обществеността във Volvo, ще бъде главен изпълнителен директор на марката.

Стратегията на Geely



Докато водещи автомобилни производители като Mercedes и Audi все още разработват изцяло електрически автомобили, Tesla се радва на първото място в сферата на електрическите автомобили. Директното конкуриране на калифорнийския производител чрез създаването на специализиран бранд е дързък ход с огромен потенциал от страна на Geely.

Хакан Самюелсън смята, че изграждането на Polestar като специализирана марка за производство на електрически автомобили може да е пореден печеливш ход от страна на китайския производител. Навлизането на Geely на глобалния пазар на автомобили започна, след като компанията придоби Volvo през 2010 г. от Ford и напълно съживи шведската марка.

Tesla обаче не са единствените застрашени от експанзионистичната бизнес стратегия на Geely. Lynk&Co, друга марка на китайската компания ще съдейства на Volvo при покоряването на европейския и американския автомобилен пазар. От бранда вече представиха няколко прототипа и обясниха, че производството им ще е ориентирано предимно към създаването на по-малки градски автомобили като SUV-та и хечбекове. В портфолиото на компанията няма да липсват и висок клас автомобили, както и спортни модели. Според FT навлизането на Lynk&Co на европейския пазар ще конкурира пряко доминиращото положение на Volkswagen на този пазар.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 780 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1053 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Кой спечели от кризата в Uber

Пазарният дял на Lyft в САЩ е нараснал с 30% от началото на годината

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10