Кой спечели от кризата в Uber
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кой спечели от кризата в Uber

Reuters

Кой спечели от кризата в Uber

Пазарният дял на Lyft в САЩ е нараснал с 30% от началото на годината

Йоанна Иванова
5227 прочитания

Reuters

© Reuters


- Скандалите в Uber доведоха до спад в пазарния дял на компанията

- В резултат на това конкурентната Lyft натрупа точки пред потребителите и затвърди позицията си в САЩ

От началото на годината пазарният дял на Uber в САЩ се е свил с цели 7%. За сметка на това конкурентът на изпадналия в немилост стартъп - Lyft, е отбелязал ръст от близо 30 на сто за същия период, пише Business Insider. Според компанията за проучване на технологичния пазар Gartner, стратегията на Lyft да се маркетира като приятелска и алтернативна версия на Uber е била успешна, а простотата в смяната на превозвачите е улеснила допълнително процеса. Само седмица след кампанията #DeleteUber, която последва решението на Uber да попречи на стачка на шофьори в Ню Йорк, активираните клиeнтски профили на Lyft са се качили с 60 процента.

#DeleteUber

Списъкът с провали на Uber само през изминалата една година изглежда безкраен, а Twitter кампанията #DeleteUber бе едва началото. През февруари вече бившият инженер в компанията Сюзън Фоулър публикува на личния си сайт преживяванията от престоя си там. По нейни думи тя е била жертва на сексуален и психически тормоз на работното място, което впоследствие е довело до решението ѝ да напусне.

Само седмица след този инцидент бе публикувано видео, на което се вижда как подалият оставка тази седмица изпълнителен директор на компанията Травис Каланик се кара с шофьор на Uber. Напускането на Каланик обаче не е най-големият проблем на компанията. Шест от висшите мениджърски позиции не са заети, включително тези на финансов и маркетинг директор, а една трета от ръководителите нямат достатъчно опит за длъжностите, които заемат.

Lyft по цял ден

Макар в резултат на разрастващите се скандали Uber да уволни над 20 служители и да прие промени в политиката си, щетата вече е видима, а конкурентът Lyft не пропусна да натрупа точки пред потребителите. За разлика от Uber Lyft оперира само в САЩ, но пазарният дял на компанията там се е увеличил с 30% за тази година и с цели 135% от април 2016 г.

"Става ли въпрос за пазарния дял, вредата вече е нанесена", коментира пред Business Insider Майкъл Рамзи от Gartner. Според него в разгара на скандалите Lyft e успяла да се представи в пълен контраст на Uber като компанията с по-добро ръководство и ценности.

През първото тримесечие Lyft има над 70 млн. повиквания, или със 142% повече от същия период на миналата година и 36% повече от последното тримесечие на 2016 г. Позитивният имидж на компанията бе допълнително затвърден от коментар на вицепрезидента на Apple по политически и социални инициативи Лиза Джаксън. На въпроса услугите на коя фирма за превозване използва, Джаксън заяви "Lyft по цял ден".

Според Еван Роули, професор в Колумбийския университет Lyft не е единственият печеливш от провала на Uber. В интервю за Business Insider той заяви, че кризата в компанията ще облагодетелства цялата индустрия.

- Скандалите в Uber доведоха до спад в пазарния дял на компанията

- В резултат на това конкурентната Lyft натрупа точки пред потребителите и затвърди позицията си в САЩ

От началото на годината пазарният дял на Uber в САЩ се е свил с цели 7%. За сметка на това конкурентът на изпадналия в немилост стартъп - Lyft, е отбелязал ръст от близо 30 на сто за същия период, пише Business Insider. Според компанията за проучване на технологичния пазар Gartner, стратегията на Lyft да се маркетира като приятелска и алтернативна версия на Uber е била успешна, а простотата в смяната на превозвачите е улеснила допълнително процеса. Само седмица след кампанията #DeleteUber, която последва решението на Uber да попречи на стачка на шофьори в Ню Йорк, активираните клиeнтски профили на Lyft са се качили с 60 процента.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK