С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 22 юни 2017, 15:25, 4856 прочитания

Кой спечели от кризата в Uber

Пазарният дял на Lyft в САЩ е нараснал с 30% от началото на годината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
- Скандалите в Uber доведоха до спад в пазарния дял на компанията

- В резултат на това конкурентната Lyft натрупа точки пред потребителите и затвърди позицията си в САЩ
От началото на годината пазарният дял на Uber в САЩ се е свил с цели 7%. За сметка на това конкурентът на изпадналия в немилост стартъп - Lyft, е отбелязал ръст от близо 30 на сто за същия период, пише Business Insider. Според компанията за проучване на технологичния пазар Gartner, стратегията на Lyft да се маркетира като приятелска и алтернативна версия на Uber е била успешна, а простотата в смяната на превозвачите е улеснила допълнително процеса. Само седмица след кампанията #DeleteUber, която последва решението на Uber да попречи на стачка на шофьори в Ню Йорк, активираните клиeнтски профили на Lyft са се качили с 60 процента.

#DeleteUber


Списъкът с провали на Uber само през изминалата една година изглежда безкраен, а Twitter кампанията #DeleteUber бе едва началото. През февруари вече бившият инженер в компанията Сюзън Фоулър публикува на личния си сайт преживяванията от престоя си там. По нейни думи тя е била жертва на сексуален и психически тормоз на работното място, което впоследствие е довело до решението ѝ да напусне.

Само седмица след този инцидент бе публикувано видео, на което се вижда как подалият оставка тази седмица изпълнителен директор на компанията Травис Каланик се кара с шофьор на Uber. Напускането на Каланик обаче не е най-големият проблем на компанията. Шест от висшите мениджърски позиции не са заети, включително тези на финансов и маркетинг директор, а една трета от ръководителите нямат достатъчно опит за длъжностите, които заемат.

Lyft по цял ден



Макар в резултат на разрастващите се скандали Uber да уволни над 20 служители и да прие промени в политиката си, щетата вече е видима, а конкурентът Lyft не пропусна да натрупа точки пред потребителите. За разлика от Uber Lyft оперира само в САЩ, но пазарният дял на компанията там се е увеличил с 30% за тази година и с цели 135% от април 2016 г.

"Става ли въпрос за пазарния дял, вредата вече е нанесена", коментира пред Business Insider Майкъл Рамзи от Gartner. Според него в разгара на скандалите Lyft e успяла да се представи в пълен контраст на Uber като компанията с по-добро ръководство и ценности.

През първото тримесечие Lyft има над 70 млн. повиквания, или със 142% повече от същия период на миналата година и 36% повече от последното тримесечие на 2016 г. Позитивният имидж на компанията бе допълнително затвърден от коментар на вицепрезидента на Apple по политически и социални инициативи Лиза Джаксън. На въпроса услугите на коя фирма за превозване използва, Джаксън заяви "Lyft по цял ден".

Според Еван Роули, професор в Колумбийския университет Lyft не е единственият печеливш от провала на Uber. В интервю за Business Insider той заяви, че кризата в компанията ще облагодетелства цялата индустрия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Износът на оръжие рязко спада през 2018 г. Износът на оръжие рязко спада през 2018 г.

България е доставила военна продукция за 765 млн. евро, основен пазар е Саудитска Арабия

19 яну 2020, 26 прочитания

Геймингът се пръвръща в успешна инвестиция Геймингът се пръвръща в успешна инвестиция

Играта на CD Projekt - Witcher 3, се радва на по-голяма популярност покрай премиерата на едноименния сериал

19 яну 2020, 193 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Давид срещу Голиат в доставката на храни

"Бгменю" успя да отблъсне опит за враждебно придобиване и реши да продължи сама развитието си

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10