Германската автоиндустрия ще загуби 18 хил. работни места при "твърд" Brexit
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германската автоиндустрия ще загуби 18 хил. работни места при "твърд" Brexit

С 21% може да се оскъпи вноса на немски автомобили във Великобритания.

Германската автоиндустрия ще загуби 18 хил. работни места при "твърд" Brexit

Проучване на Deloitte показва, че в сектора притесненията нарастват

7031 прочитания

С 21% може да се оскъпи вноса на немски автомобили във Великобритания.

© Toby Melville


Германската автомобилна индустрия може да загуби близо 18 хиляди работни места, ако взаимоотношенията между Великобритания и Европейския съюз претърпят сериозна промяна. Напускането от Острова на единния пазар и митническия съюз, още известно като "твърд" Brexit, ще създаде сериозни трудности за германските производители на леки автомобили, съобщава Deutsche Welle.

Според проучване на английската анализаторска компания Deloitte над 60 хиляди са заетите в немския автомобилен бранш, които осигуряват автомобилния износ за Великобритания, съставляващ близо 1/5 от целия германски експорт на леки автомобили. Работните места на близо 1/3 от тях ще бъдат застрашени при "твърд" Brexit.

21% ще бъде ръстът в цените

Евтиният паунд и потенциалният спад в покупателната способност на английските граждани, който се очаква при осъществяването на Brexit, ще увеличат цената на вноса на германските автомобили към острова. Напускането на митническия съюз от Великобритания допълнително ще оскъпи цената на немските брандове, която според анализаторите може да отбележи ръст от 21%. Развитието на този сценарий се очаква да доведе до съкращаване на английския внос на леки автомобили от Германия с близо 20%, което ще предизвика съкращаването на близо 18 хиляди немски работници, пише Deloitte.

Друго предупреждение

Следствие от натрупаното политическото напрежение обаче прокарването на твърд "Brexit" изглежда все по-невероятно. Дори и така очакванията на Deloitte не са спекулативни за цялостното икономическото развитие след Brexit. Според Германската индустриално-търговска камара (ГИТК) последиците от Brexit ще са по-сурови за Великобритания, отколкото за Германия.

Проучване на ГИТК, проведено измежду 2200 международни английски и немски компании, показва, че 750 хил. са работните места, които осигурява германският износ към Великобритания. Пазарът на Острова, най-големият потребител на немска продукция, допринася с над 86 млрд. евро към търговския баланс на Германия. Въпреки че последствията от Brexit за германския износ ще са сериозни, Ерик Швайцер, президент на ГИТК, поставя акцент, че загубите на Великобритания ще са дори още по-големи.

С около 180 хиляди работни места повече създават 2500-те немски компании във Великобритания спрямо 1200-та от английски компании, опериращи на територията на Германия. Според Швайцер увеличаването на бюрокрацията и усложняването на икономическите отношения, причинени от "твърд" Brexit", ще има сериозни последствия за британската икономика.

Международната атмосфера

След референдума за Brexit германският износ към Великобритания за 2016 намаля с близо 3.5% спрямо 2015 г. По-голямата част от немските компании обаче се надяват икономическите условия в международен план да не се променят, като се установят споразумения за свободното движение на капитал и работна ръка. Въпреки това от ГИТК съобщават, че над 9% от германските фирми с бизнес на Острова са започнали да преориентират своите инвестиции към други части на Европа като бъдеща застраховка.

Германската автомобилна индустрия може да загуби близо 18 хиляди работни места, ако взаимоотношенията между Великобритания и Европейския съюз претърпят сериозна промяна. Напускането от Острова на единния пазар и митническия съюз, още известно като "твърд" Brexit, ще създаде сериозни трудности за германските производители на леки автомобили, съобщава Deutsche Welle.

Според проучване на английската анализаторска компания Deloitte над 60 хиляди са заетите в немския автомобилен бранш, които осигуряват автомобилния износ за Великобритания, съставляващ близо 1/5 от целия германски експорт на леки автомобили. Работните места на близо 1/3 от тях ще бъдат застрашени при "твърд" Brexit.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK