С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 юни 2017, 14:15, 6830 прочитания

Германската автоиндустрия ще загуби 18 хил. работни места при "твърд" Brexit

Проучване на Deloitte показва, че в сектора притесненията нарастват

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германската автомобилна индустрия може да загуби близо 18 хиляди работни места, ако взаимоотношенията между Великобритания и Европейския съюз претърпят сериозна промяна. Напускането от Острова на единния пазар и митническия съюз, още известно като "твърд" Brexit, ще създаде сериозни трудности за германските производители на леки автомобили, съобщава Deutsche Welle.

Според проучване на английската анализаторска компания Deloitte над 60 хиляди са заетите в немския автомобилен бранш, които осигуряват автомобилния износ за Великобритания, съставляващ близо 1/5 от целия германски експорт на леки автомобили. Работните места на близо 1/3 от тях ще бъдат застрашени при "твърд" Brexit.


21% ще бъде ръстът в цените

Евтиният паунд и потенциалният спад в покупателната способност на английските граждани, който се очаква при осъществяването на Brexit, ще увеличат цената на вноса на германските автомобили към острова. Напускането на митническия съюз от Великобритания допълнително ще оскъпи цената на немските брандове, която според анализаторите може да отбележи ръст от 21%. Развитието на този сценарий се очаква да доведе до съкращаване на английския внос на леки автомобили от Германия с близо 20%, което ще предизвика съкращаването на близо 18 хиляди немски работници, пише Deloitte.

Друго предупреждение



Следствие от натрупаното политическото напрежение обаче прокарването на твърд "Brexit" изглежда все по-невероятно. Дори и така очакванията на Deloitte не са спекулативни за цялостното икономическото развитие след Brexit. Според Германската индустриално-търговска камара (ГИТК) последиците от Brexit ще са по-сурови за Великобритания, отколкото за Германия.

Проучване на ГИТК, проведено измежду 2200 международни английски и немски компании, показва, че 750 хил. са работните места, които осигурява германският износ към Великобритания. Пазарът на Острова, най-големият потребител на немска продукция, допринася с над 86 млрд. евро към търговския баланс на Германия. Въпреки че последствията от Brexit за германския износ ще са сериозни, Ерик Швайцер, президент на ГИТК, поставя акцент, че загубите на Великобритания ще са дори още по-големи.

С около 180 хиляди работни места повече създават 2500-те немски компании във Великобритания спрямо 1200-та от английски компании, опериращи на територията на Германия. Според Швайцер увеличаването на бюрокрацията и усложняването на икономическите отношения, причинени от "твърд" Brexit", ще има сериозни последствия за британската икономика.

Международната атмосфера

След референдума за Brexit германският износ към Великобритания за 2016 намаля с близо 3.5% спрямо 2015 г. По-голямата част от немските компании обаче се надяват икономическите условия в международен план да не се променят, като се установят споразумения за свободното движение на капитал и работна ръка. Въпреки това от ГИТК съобщават, че над 9% от германските фирми с бизнес на Острова са започнали да преориентират своите инвестиции към други части на Европа като бъдеща застраховка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1159 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 1608 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Върхът на слънчогледа

Компанията за преработка на слънчоглед "Олива" за първи път надхвърли оборот от над половин милиард лева, а до дни започва строителството на новия й завод за 40 млн. евро

Още от Капитал
За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10