Новият брой: Накъде след вота
Close

Притежателите на личен автомобил ще стават все по-малко

Според Boston Consulting Group до 2030 г. споделеният превоз и безпилотните автомобили ще допринасят за близо 1/4 от всички изминати километри в САЩ

Дитер Цече, изпълнителен директор на Mercedes-Benz, на представянето на електрически автомобил на компанията.
Дитер Цече, изпълнителен директор на Mercedes-Benz, на представянето на електрически автомобил на компанията.
Дитер Цече, изпълнителен директор на Mercedes-Benz, на представянето на електрически автомобил на компанията.    ©  Reuters
Дитер Цече, изпълнителен директор на Mercedes-Benz, на представянето на електрически автомобил на компанията.    ©  Reuters
Традиционните автомобилни производители вече са принудени да преработят бизнес стратегии си, за да се приспособят към динамично променящия се отрасъл

Споделеният превоз и безпилотните автомобили ще се превърнат в основен начин за предвижване в близкото бъдеще. Такива са очакванията на Boston Consulting Group (BCG) за бъдещето на автомобилната индустрия. Множество стартиращи компании ще се грижат за разработването на различни видове услуги, които ще съдействат за създаването на алтернативната превозна мрежа и вероятно развиването на цели нови индустрии.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 1
    • + 6

    Те хубаво правят прогнози за след 15 години, ама... хванете някоя прогноза отпреди 15 години и вижте сбъднала ли се е.
    Прогнозирането на бъдещето е твърде трудно нещо, която и консултантска компания да си - затова по-добре да се ограничат до хоризонт 1, 2, 5 години.
    Някой ако възнамерява да не ползва вече личен автомобил, а да има споделен такъв, нека пробва първо да ползва споделен с комшията. 1-2 години ако потръгне без сериозни разногласия, тогава да мисли как ще ползва споделен с 10-20 души автомобил.
    Аз не не виждам как ще стане това, поради големите различия в предпочитанията на хората. Един цапа и не чисти, друг ползва и не поддържа, трети пък чисти с наплюнчено парцалче всяко петънце... четвърти вози вътре куче, а пети е алергичн към косми. Шести иска икономична кола, а седми не го е грижа колко харчи, а колко върви.
    И всички по-горе искат колата да е налична в петък вечер като ще тръгват за извън града. И ако се окаже, че друг я е резервирал вече... в понеделник са пред дилършипа да си купят собствена.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал