Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 юни 2017, 10:00, 4662 прочитания

Притежателите на личен автомобил ще стават все по-малко

Според Boston Consulting Group до 2030 г. споделеният превоз и безпилотните автомобили ще допринасят за близо 1/4 от всички изминати километри в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Традиционните автомобилни производители вече са принудени да преработят бизнес стратегии си, за да се приспособят към динамично променящия се отрасъл
Споделеният превоз и безпилотните автомобили ще се превърнат в основен начин за предвижване в близкото бъдеще. Такива са очакванията на Boston Consulting Group (BCG) за бъдещето на автомобилната индустрия. Множество стартиращи компании ще се грижат за разработването на различни видове услуги, които ще съдействат за създаването на алтернативната превозна мрежа и вероятно развиването на цели нови индустрии.

Метаморфозата на сектора


Класическата представа за личния автомобил ще претърпи истинска метаморфоза в близките две десетилетия, пише The Wall Street Journal. Вероятно най-учудващата промяна е, че повечето хора няма да притежават такъв.

Според BCG до 2030 г. споделеният превоз и безпилотните автомобили ще допринасят за близо 1/4 от всички изминати километри в САЩ. Интензивното развитие на алтернативните начини за превоз ще става все по-достъпно и по-удобно, особено в големите градове, където личните автомобили се използват предимно за пътувания в провинцията, а притежаването им се превръща във все по-голямо неудобство.

Защо ще спечели алернативният превоз



Значителните разходи по поддръжката на лек автомобил и неудобството от съхранението постепенно ще превърнат притежаването на лек автомобил в ненужен лукс. Недостатъците на този дългогодишен символ на социален статут спрямо новите транспортни алтернативи ще предизвикат постепенното му изоставяне за сметка на споделения превоз и безпилотните автомобили.

Използването на автономни автомобили и споделянето на транспортните разходи от няколко домакинства ще намалят значително негативния ефект, който използването на коли оказва на околната среда. Домакинствата ще се радват и на по-ниски разходи за транспорт, а трафикът в големите градовете ще бъде облекчен значително, очакват от BCG.

Какво подготвят компаниите

Традиционните автомобилни производители вече са принудени да преработят бизнес стратегиите си, за да се приспособят към динамично променящия се отрасъл, а броят на стартиращите компании, които търсят пазарни ниши на развиващия се пазар на алтернативния превоз, нарастват. Инвестициите в продуктови разработки също се увеличават.

BMW и Lexus, луксозното подразделение на Toyota, вече изпробва различни типове собственост с надеждата, че все повече хора, предимно млади, ще желаят да шофират луксозни автомобили на достъпни цени. Различни модели BMW вече са достъпни през платформата Reachnow - инвестиция на германския производител, която работи на принципа на наемането на колело. От друга страна, Toyota се надява наемането на Lexus на цената на Corolla да привлече все повече клиенти.

Най-мащабни са инвестициите в сферата на стартиращите компании. Базираната в Лос Анджелис Faraday Future разработва платформа за мобилни "абонаменти", които ще позволяват на домакинствата да си осигурят автомобил в определени дни и часове срещу скромно периодично заплащане.

Други компании като Tesla и Daimler планират създаването на мрежа от електрически автомобили, която ще включва няколко домакинства и дори ще може да се използва като източник на приходи. Разработките в областта на безпилотните автомобили също са на високо ниво.

От своя страна компанията майка на Google - технологичния гигант Alphabet, подготвя тестове на безпилотни автомобили, разработени от Waymo, стартъп, финансиран от компанията. Потенциалът за развитие и в двете области е изключително голям, защото много домакинства не биха изоставили шофирането дори при наличието на роботизирани автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 4160 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 1134 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Компанията за въздушни възглавници Takata поиска защита от кредитори

По-голяма част от активите на японската компания ще бъдат купени от конкурента й Key Safety Systems

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10