Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 27 юни 2017, 10:26, 5766 прочитания

Harley-Davidson се опитва да купи италианския си конкурент Ducati

Американската компания ще се състезава с инвестиционни фондове за производителя на пистови мотори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ducati в числа

55 451 продадени мотора през миналата година спрямо 54 809 през 2015 г.

731 млн. евро приходи през миналата година, което е увеличение от 4.1%.

51 млн. евро оперативна печалба през 2016 г., което е с 3 млн. по-малко от предходната.
Американският производител на мотори Harley-Davidson ще бъде един от кандидатите за придобиването на италианската марка Ducati. Потенциалната сделка ще събере две от най-големите имена в сектора и ще бъде на стойност 1.5 млрд. евро, съобщава Reuters.

За сделката


Според източници на Reuters освен Harley-Davidson, инвестиционните фондове KKR, Bain Capital и Permira, както и индийският производител на мотори Bajaj Auto, ще отправят оферти за придобиването на Ducati.

От Harley-Davidson са възложили на Goldman Sachs да изготви оферта за придобиването на Ducati. Купуването на италианския производител, специализиран в разработването на пистови мотори, би създало много възможности за развитие пред базираната в Милуоки компания. Различната специализация на Harley-Davidson, създател на символичния за Америка Electra Glide, и на Ducati с нейния Monster, ще бъде от взаимна изгода за производителите.

За Volkswagen, който притежава Ducati чрез своето подразделение Audi, това е възможност да преразгледа портфолиото си от активи и да рефинансира други дейности в опит да се съвземе след дизеловия скандал, който засегна компанията през 2015 г. Според източници на Reuters германската компания е ангажирала инвестиционната компания Evercore за осъществяването на сделката.



Дилемата пред Volkswagen

Синдикатите на Volkswagen, важна част от надзорния съвет на компанията, обаче се обявиха против продаването на Ducati с аргумента, че производителят на мотори е ценен актив на групата със стабилен растеж за последните 7 години. В допълнение техният говорител обясни, че Ducati e значително по-напреднала в технологично отношение спрямо Harley-Davidson и придобиването й няма да е еднакво изгодно и за двете компании.

Подготвените оферти не са неочаквани, след като през миналия юни от Volkswagen обявиха, че ще преразгледат списъка си с активи и брандове собственост на компанията. По данни на Reuters най-големият автомобилен производител в света очаква да получи между 1.4 и 1.5 млрд. евро за Ducati. Volkswagen обаче вероятно ще трябва да преоцени исканията си, защото такава цена би затруднила по-голямата част от кандидатите.

Италианският производител

За последните 7 години Ducati отчита стабилен растеж. През миналата година компанията е продала 55 451 мотора спрямо 54 809 през 2015. Приходите й достигат 731 млн. евро през миналата година, което е увеличение от 4.1 % спрямо 2015 г. Оперативната печалба на компанията за 2016 г. е 51 млн. евро, което обаче е с 3 млн. по-малко от предходната. С дейността си Ducati допринася за 7% от оперативната печалба на Audi.

Историята на италианския моторен производител започва през 1926 г., когато компанията е основана от фамилия Дукати в Болоня. Настоящият собственик на компанията Audi придобива Ducati през 2012 г. чрез дъщерната си компания Automobili Lamborghini.

За Harley-Davidson

Почти половината от продажбите на американския моторен пазар са дело на компанията Harley-Davidson, основана през 1903 г. от двама водещи американски производители на мотори. Бизнесът на компанията обаче е във фаза на застой поради слабите си международни позиции и демографските особености на американския пазар като ниската раждаемост и застаряване на населението.

За първото тримесечие на 2017 г. приходите на компанията са 1.5 млрд. долара, а оперативната й печалба е била 186.4 млн. долара. Резултатите намаляват на годишна база - от 1.75 млрд. долара приходи и 250.5 млн. долара оперативна печалба. Поради слабото представяне на компанията пазарната й оценка отчете спад от 22% към края на март в рамките на една година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ново 20 от Каракачанов: временно да спираме вноса на плодове и зеленчуци 10 Ново 20 от Каракачанов: временно да спираме вноса на плодове и зеленчуци

Предложението му е извън всякакви пазарни правила за свободно движение на стоки. Но ще продължи да се обсъжда с икономическия и земеделския министър

10 апр 2020, 1695 прочитания

Вирус в компютъра 3 Вирус в компютъра

Макар и на пръв поглед защитени, IT компаниите също страдат от икономическите ефекти на коронавируса

10 апр 2020, 1613 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайският банков регулатор проверява потенциално рисковите заеми

Финансовата институция е притеснена заради големите придобивания на местни компании в чужбина

Още от Капитал
Дезинфекция в ББР

Премиерът уволни Стоян Мавродиев и целия борд на държавната банка след пореден скандален кредит

Как ще изглежда кредитният мораториум в България

Всички клиенти с редовно обслужвани заеми ще могат да поискат отсрочка на вноските си за до шест месеца

За кого всъщност е схемата 60/40

Разминаването в очакванията идва от това, че държавата иска да подпомогне работниците, а не работодателите

Цената на три месеца

Колко може да изгуби българската икономика през април, май и юни заради COVID-19

Нова книга: "Равелщайн" от Сол Белоу

Последният роман на нобеловия лауреат вече и на български език

Стефан Китанов - Кита е в очакване на мига, когато "пак ще се прегърнем"

Директорът на "София филм фест" за това какво е да отложиш едно от големите събития на годината

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10