С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 юни 2017, 13:33, 5112 прочитания

Ericsson се отказва да търси клиенти извън телеком сектора

Стратегията за разрастване на шведската компания засега не дава резултат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До 2020 г. 25% от приходите на шведската компания за телекомуникационни услуги Ericsson трябваше да идват от клиенти извън бранша. Конкуренцията от Nokia и Huaweii, както и спадът в цената на акциите с цели 30% през последните две години принудиха компанията да прекрати промяната в бизнес стратегията си, пише Reuters. Според агенцията планът за разрастване не е проработил и компанията ще върне фокуса си към традиционните си клиенти - мобилните оператори, но това също е рискован ход.

Поредното преструктуриране


В края на миналата година Борье Екхолм пое поста изпълнителен директор, но компанията продължи с негативните резултати, отбелязвайки 11% понижение на годишна база след излизането на отчетите от първото тримесечие.

[Reuters]
През 2014 г. Ericsson обяви, че ще предприеме преструктуриране на бизнеса си, като основната цел беше да привлече нови клиенти извън телекомуникационната индустрия. Въпреки че планът беше приветстван от инвеститорите, свиването на пазара и конкуренцията от Nokia и Huawei са принудили шведската компания да прекрати експанзията си.

"Засега ще се фокусираме само върху телекомуникационните клиенти и мрежи", коментира пред Reuters директорът на цифровия отдел Улф Евалдсон.

През март тази година новоназначеният изпълнителен директор на Ericsson Бьоре Екхолм обяви план за съкращаване на разходите, според който компанията ще задели 1.7 млрд. долара за преструктуриране, което допълнително влошава изгледите пред нея.



Връщането към първоначалната стратегия за фокус към услуги за мобилни оператори също крие рискове. Въпреки навлизането на 5G операторите не могат да си позволят увеличение на разходите за закупуване на нужната технология, която компании като Ericsson могат да предоставят, пише Reuters.

Какво прави конкуренцията

Само за 20 години броят на най-големите компании за телекомуникационни услуги е намалял от десет на три. Макар да удържа на конкуренцията в индустрията, бъдещето на Ericsson под ръководството на Екхолм не е толкова сигурно.

Според анализатор, цитиран в Reuters, производителите на телекомуникационно оборудване отдавна знаят за възможността да продават на компании извън мобилните оператори, но липсата на мрежи за продажба спира развитието им.

За разлика от Ericsson, която ще разчита на продажби на IT услуги и телекомуникационни мрежи, Huawei и Nokia вече имат клиенти от автомобилната индустрия и енергийния сектор. По данни на агенцията 8% от приходите на Huawei са от корпоративни клиенти, а при Nokia - 4.

Накъде отива Ericsson

Шведската компания залага на възможността да спечели от навлизането на новата генерация мобилни мрежи 5G, което ще принуди мобилните оператори да обновят технологията си. Според Бенгт Нордстром от консултантската компания Northstream 5G ще запази настоящия поток на приходи, но няма да доведе до разрастване, пише Reuters.

Ericsson вече изгуби короната си на лидер на пазара от Huawei, а според анализатори до две или три години Nokia, която се сля с френската Alcatel, също ще задмине компанията от Швеция. Според Reuters, новите компании в софтуерния бизнес също ще вземат от пазарния дял на Ericsson.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са иновативните предприятия на 2019 г. Кои са иновативните предприятия на 2019 г.

Осем компании получиха отличия в конкурса, който се организира за 15-а поредна година

5 дек 2019, 1380 прочитания

Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП 3 Софтуерната индустрия вече отговаря за 2.9% от БВП

Общите приходи на компаниите в сектора за 2018 г. са 3 млрд. лв., а заетите са общо 33 хил. души

5 дек 2019, 1400 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Драги: Еврозоната се възстановява, но стимулите трябва да продължат

Траен растеж и самоподдържаща се инфлация са целите, които ЕЦБ се надява да достигне

Още от Капитал
Има ли спасение за "Топлофикация София"

Общинското дружество е в критично състояние, но ръководството му твърди, че има въможноти за стабилизиране

За кого е модерната MBA диплома

MBA отдавна вече не е просто образование по мениджмънт, като фокусът се е изместил към обучение в лидерство

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

"Санкциите" за заменките: Възмездие или втори подарък

Сумата, която държавата търси от фирмите, участвали в заменки на гори, изглежда трудносъбираема

Velvet November

30 години след Нежната революция чешките дисиденти, социолози, историци правят равносметка на фона на протести

Army of K-Lovers

След като покори света, корейската поп музика печели все повече фенове и в България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10