Ericsson се отказва да търси клиенти извън телеком сектора
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ericsson се отказва да търси клиенти извън телеком сектора

В края на миналата година Борье Екхолм пое поста изпълнителен директор, но компанията продължи с негативните резултати, отбелязвайки 11% понижение на годишна база след излизането на отчетите от първото тримесечие.

Ericsson се отказва да търси клиенти извън телеком сектора

Стратегията за разрастване на шведската компания засега не дава резултат

Йоанна Иванова
5281 прочитания

В края на миналата година Борье Екхолм пое поста изпълнителен директор, но компанията продължи с негативните резултати, отбелязвайки 11% понижение на годишна база след излизането на отчетите от първото тримесечие.

© Reuters


До 2020 г. 25% от приходите на шведската компания за телекомуникационни услуги Ericsson трябваше да идват от клиенти извън бранша. Конкуренцията от Nokia и Huaweii, както и спадът в цената на акциите с цели 30% през последните две години принудиха компанията да прекрати промяната в бизнес стратегията си, пише Reuters. Според агенцията планът за разрастване не е проработил и компанията ще върне фокуса си към традиционните си клиенти - мобилните оператори, но това също е рискован ход.

Поредното преструктуриране

В края на миналата година Борье Екхолм пое поста изпълнителен директор, но компанията продължи с негативните резултати, отбелязвайки 11% понижение на годишна база след излизането на отчетите от първото тримесечие.
Източник: Reuters

През 2014 г. Ericsson обяви, че ще предприеме преструктуриране на бизнеса си, като основната цел беше да привлече нови клиенти извън телекомуникационната индустрия. Въпреки че планът беше приветстван от инвеститорите, свиването на пазара и конкуренцията от Nokia и Huawei са принудили шведската компания да прекрати експанзията си.

"Засега ще се фокусираме само върху телекомуникационните клиенти и мрежи", коментира пред Reuters директорът на цифровия отдел Улф Евалдсон.

През март тази година новоназначеният изпълнителен директор на Ericsson Бьоре Екхолм обяви план за съкращаване на разходите, според който компанията ще задели 1.7 млрд. долара за преструктуриране, което допълнително влошава изгледите пред нея.

Връщането към първоначалната стратегия за фокус към услуги за мобилни оператори също крие рискове. Въпреки навлизането на 5G операторите не могат да си позволят увеличение на разходите за закупуване на нужната технология, която компании като Ericsson могат да предоставят, пише Reuters.

Какво прави конкуренцията

Само за 20 години броят на най-големите компании за телекомуникационни услуги е намалял от десет на три. Макар да удържа на конкуренцията в индустрията, бъдещето на Ericsson под ръководството на Екхолм не е толкова сигурно.

Според анализатор, цитиран в Reuters, производителите на телекомуникационно оборудване отдавна знаят за възможността да продават на компании извън мобилните оператори, но липсата на мрежи за продажба спира развитието им.

За разлика от Ericsson, която ще разчита на продажби на IT услуги и телекомуникационни мрежи, Huawei и Nokia вече имат клиенти от автомобилната индустрия и енергийния сектор. По данни на агенцията 8% от приходите на Huawei са от корпоративни клиенти, а при Nokia - 4.

Накъде отива Ericsson

Шведската компания залага на възможността да спечели от навлизането на новата генерация мобилни мрежи 5G, което ще принуди мобилните оператори да обновят технологията си. Според Бенгт Нордстром от консултантската компания Northstream 5G ще запази настоящия поток на приходи, но няма да доведе до разрастване, пише Reuters.

Ericsson вече изгуби короната си на лидер на пазара от Huawei, а според анализатори до две или три години Nokia, която се сля с френската Alcatel, също ще задмине компанията от Швеция. Според Reuters, новите компании в софтуерния бизнес също ще вземат от пазарния дял на Ericsson.

Конкуренцията в мрежовото оборудване нанасе поредица от удари по шведската компания Ericsson
Източник: Reuters

До 2020 г. 25% от приходите на шведската компания за телекомуникационни услуги Ericsson трябваше да идват от клиенти извън бранша. Конкуренцията от Nokia и Huaweii, както и спадът в цената на акциите с цели 30% през последните две години принудиха компанията да прекрати промяната в бизнес стратегията си, пише Reuters. Според агенцията планът за разрастване не е проработил и компанията ще върне фокуса си към традиционните си клиенти - мобилните оператори, но това също е рискован ход.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK