Deutsche Bank продава част от бизнеса си в Испания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Deutsche Bank продава част от бизнеса си в Испания

Бизнесът на германската банка в Испания е много по-малък, отколкото лидерите в страната, сред които са Cixabank, Bankia, Sabadell и Unicaja.

Deutsche Bank продава част от бизнеса си в Испания

Банката може да получи между 545 и 750 млн. евро за ритейл звеното си в страната

3178 прочитания

Бизнесът на германската банка в Испания е много по-малък, отколкото лидерите в страната, сред които са Cixabank, Bankia, Sabadell и Unicaja.

© Reuters


Банката вече няма спешна нужда от набиране на средства, но подобна сделка ще е стратегически правилна поради голямата конкуренция.

Германската Deutsche Bank е започнала процеса по продажбата на звеното си за ритейл банкиране в Испания, пише The Corner. Банката очаква да получи първите оферти до 18 юли. Тя разполага с над 700 хил. клиенти в Испания, основно в персонално и частно банкиране. Германската банка има мрежа от 230 клона и 2300 служители в страната, както и активи за 16 млрд. евро. Останалите звена на банката, наред с бизнеса в Португалия, няма да бъдат включени в операцията. Все още не се знае към каква цена се стреми Deutsche Bank, но първоначалното желание беше банката да събере 2 млрд. евро от продажбата. "Тази цена не е актуална към момента, защото смятахме, че става дума и за останалите звена на банката, включително и португалския бизнес", пишат анализаторите на Bankinter.

Техните първоначални изчисления показват, че Deutsche Bank може да вземе между 545 и 750 млн. евро. Те са на мнение, че банката няма спешна нужда от продажба на активи. Компанията вдигна капитала си с 8 млрд. евро през април и в момента коефициентът за капиталова адекватност CET 1 (common equity tier) е 14.1%, далеч по-добър, отколкото преди вдигането на капитала, когато беше 11.9%.

Стратегическа продажба

Deutsche Bank вече няма спешна нужда от набиране на средства, но въпреки това продажбата на част от испанския бизнес би била стратегически правилна. Размерът на банката е много по-малък, отколкото лидерите в страната, сред които са Cixabank, Bankia, Sabadell и Unicaja. Deutsche Bank трудно може да се конкурира с тях, а и изпълнителният директор на банката Джон Краян убедително показа през последната година, че фокусът остава върху развитие на основния бизнес и големите пазари. Така продажбата на част от испанското звено би помогнало на плановете на Краян да задържи вниманието на Deutsche Bank към по-големите проблеми, които включват цялостно преструктуриране на банковите операции.

Друг важен фактор за Deutsche Bank е консолидацията в сектора. Испанската банкова индустрия вече е свита до 12 големи институции, повечето от които споделят клиенти с германската банка. Според Bankinter типичните клиенти на Deutsche Bank в Испания са такива, които търсят диверсификация на услугите. Големите банки в Испания стават все по-големи и е нормално германската компания да очаква клиентите да не търсят услуги само при тях.

Испания става все по-негостоприемна

Банки като Barclays и Citigroup вече продадоха бизнеса си в пазари, където не успяха да се разширят и да се конкурират успешно с местните лидери. Ходът на Deutsche Bank би бил подобен, като първите две банки предпочетоха да насочат вниманието си към по-успешни пазари.

Втората половина на 2016 г. не беше особено успешна за Deutsche Bank в Испания. През първата част от годината тя отбеляза печалба от 27.8 млн. евро, но през втората приходите спаднаха с 88% и банката записа загуба от 18.9 млн. евро. За цялата година банката регистрира печалба от 5.7 млн. евро - спад с 94% спрямо 2015 г.

Още лоши новини

Deutsche Bank може да запише и нова загуба от 60 млн. долара заради бизнеса си в САЩ. Това е сравнително малък удар на фона на глобата от над 8 млрд. долара, която трябва да изплати на американското правителство. Заради огромните разходи Джон Краян предприе редица мерки, сред които цялостното престуктуриране на банката, преразглеждане на рисковите заеми и вдигането на капитала, което беше извършено през април.

Банката вече няма спешна нужда от набиране на средства, но подобна сделка ще е стратегически правилна поради голямата конкуренция.

Германската Deutsche Bank е започнала процеса по продажбата на звеното си за ритейл банкиране в Испания, пише The Corner. Банката очаква да получи първите оферти до 18 юли. Тя разполага с над 700 хил. клиенти в Испания, основно в персонално и частно банкиране. Германската банка има мрежа от 230 клона и 2300 служители в страната, както и активи за 16 млрд. евро. Останалите звена на банката, наред с бизнеса в Португалия, няма да бъдат включени в операцията. Все още не се знае към каква цена се стреми Deutsche Bank, но първоначалното желание беше банката да събере 2 млрд. евро от продажбата. "Тази цена не е актуална към момента, защото смятахме, че става дума и за останалите звена на банката, включително и португалския бизнес", пишат анализаторите на Bankinter.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK