С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 юни 2017, 9:00, 6986 прочитания

Nestle изкупува обратно акции за 20.8 млрд. долара

Натиск от страна на милиардера активист Даниел Льоб е причината за решението на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Nestle планира да изкупи обратно акции на стойност 20.8 млрд. долара. Намерението на швейцарския хранителен гигант стана ясно броени дни след като акционерът активист Даниел Льоб увеличи дела си в компанията и лобира за стимулирането на рентабилността на групата, съобщава Bloomberg.

Новата стратегия


От Nestle обясниха, че решението е следствие от промяна в бизнес стратегията, приета в началото на годината. Third Point, нюйоркският хедж фонд чрез който Льоб придоби акции на компанията на стойност 3.5 млрд. долара, не присъстваше като причина за решението, въпреки че желанието на Nestle да повиши рентабилността на инвестициите си съвпада с част от плановете на Даниел Льоб за промени в производителя на храни.

Планираното изкупуване на акции ще започне на 4 юли с темпове, които няма да попречат на бизнес плановете на компанията, заявиха от Nestle. Сливанията и придобиванията, които швейцарската компания планира в опит да разшири бизнеса си в сферата на здравеопазването, няма да бъдат засегнати от обратното изкупуване.

Обемът на обратните изкупувания месечно ще зависи от пазарните условия, но вероятно по-голямата част от тях ще бъдат осъществени през 2019 и 2020 г., обявиха от Nestle. От компанията също обясниха, че планират да разширя нивото си на задлъжнялост до размер от 1.5 пъти EBITDA (печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация). За сравнение, сегашният коефициент на размера на дълга на компанията е 0.8 пъти EBITDA.



Следващата стъпка е преглед на активите

Освен за по-голяма ангажираност на швейцарската компания към инвеститорите Даниел Льоб призова и към продажба на собствеността на Nestle в козметичната компания L’Oreal. Делът от 23% във френския производител на козметика и брандовете Butterfinger и BabyRuth, част от сладкарския бизнес на компанията в САЩ, ще бъдат сред преразгледаните активи, заяви изпълнителният директор на швейцарската компания Марк Шнайдер.

Решението на Nestle за обратното изкупуване на акции свидетелства за променената нагласа на Шнайдер към бизнеса на компанията, обяснява инвеститорът в дружеството Том Русо. Според Русо новата политика на швейцарците е в противовес с изявлението на изпълнителния директор от началото на февруари, когато Шнайдер съобщи, че генерираните от Nestle средства ще бъдат използвани предимно за изплащане на дивиденти и реинвестиране.

Растежът на компанията е твърде бавен

Nestle се е представила по-слабо през миналата година в сравнение с шестте най-големи производителя на потребителски стоки в Европа, тъй като швейцарската компания отбеляза рекордно ниски нива на ръст на продажбите. По този начин Льоб обоснова промените, за които лобира, след като Third Point обяви сделката за придобиване на дял в компанията.

Плановете на Nestle са сходни с тези на конкурента й Unilever, която отказа оферта за 143 млрд. долара на Kraft Heinz по-рано през годината. Британско-холандската компания обяви по-рано този месец, че планира обратно изкупуване на акции в размер на 5 млрд. евро. Изпълнителният директор на Unilever беше принуден да обещае по-сериозна възвращаемост за инвеститорите като резултат от отхвърлената оферта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 223 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 1 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 562 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Всички големи банки в САЩ преминаха успешно стрес тестовете

Веднага след това JPMorgan Chase, Citigroup и Bank of America обявиха планове за увеличаване на дивидентите и обратните изкупувания на акции

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10