С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 юли 2017, 13:07, 7198 прочитания

LG Electronics се оттърсва от сянката на Samsung

Конкуренцията между компаниите е сериозно при битовата техника и телевизорите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оперативната печалба на LG се доближава до близо 8-годишен връх, въпреки че бизнесът на компанията с мобилни телефони продължава да е на загуба. Отличният финансов резултат се дължи предимно на ръста на продажбите в сегмента с битова техника и телевизорите, съoбщава Financial Times.

Близо три години изминаха от унизителния инцидент с LG, когато главният изпълнителен директор на компанията Джо Сеонг-джин, който тогава заемаше поста президент на подразделението LG Electronics Home Appliance and Air Solution (H&A), беше обвинен в саботиране на продукти на Samsung. Въпреки че Сеонг-джин беше оневинен по обвиненията, инцидентът е живо проявление на свирепата конкуренция между двете южнокорейски компании, базирани в Сеул.


H&A и телевизорите са източниците на растеж

В момента обаче LG се развива стабилно. H&A, едно от 4-те основни подразделения на компанията, което се занимава с производството на битова и климатична техника, работи с едни от най-големите маржове на печалба в целия сегмент - 11.2%, близо двойно повече от тези на конкуренти като Electrolux и Whirlpool. Благодарение на емблематични продукти като пералните машини LG, оборудвани с TwinWash технология, и хладилниците с френска врата, продажбите на компанията в сектора също растат.

Подразделението, произвеждащо телевизори, също се представя добре. Благодарение на OLED технологията, LG вече надмина по-продажби Samsung и Sony при високия клас телевизори (над 2500 долара), където високото търсене на продуктите на компанията й отреди водещото място.



LG се представя добре и на капиталовия пазар, където търсенето на акции на компанията е голямо. Благодарение на международните инвестиции, пазарната й капитализация е нараснала с над 933.4 млрд. вона (862 млн. долара) от началото на годината. Вследствие от това цената на акциите на компанията поскъпна с почти 50%, което увеличи пазарната и капитализация до 14 трлн. вона (12.24 млрд. долара).

На фокус е високата доходност

Анализаторите отдават финансовите успехи на компанията на иновативната бизнес стратегия на Джо Сеонг-джин, която се фокусира предимно върху установяването на големи маржове на печалба и иновациите предимно при печелившите сегменти. Показателен пример са телевизорите от висок клас на LG, които представляват едва 4% от всички продадени телевизори от компанията, но печалба от тях съставлява близо 30% от тази на цялото подразделение.

Мобилното подразделение обаче остава най-голямото предизвикателство пред компанията. Въпреки че през изминалата година LG се нареди след Samsung и Apple, допринасяйки с 20% към общите продажби на мобилни телефони на американския пазар, представянето на компанията все още е слабо.

Какмо ще се прави с мобилния бизнес

За 2016 г. LG Mobile Communications (MC) отчете загуба от 1.26 трлн. вона (1.1 млрд. долара). Според анализаторите изготвянето на нова бизнес стратегия е наложително. Някои от тях предлагат LG да изостави мобилния си бизнес и да се фокусира върху по-печеливши сегменти. При всяко положение обаче връщане на MC към печалбата ще бъде трудно, но наложително, ако компанията желае да се развива още по-бързо, защото подразделението все пак допринася за близо една пета от общите приходи.

CEO на компанията не планира да изоставя мобилния бизнес въпреки песимизма на анализаторите. Джо Сеонг-джин очаква LG да конкурира Samsung и в този сегмент. От компанията предвиждат също сериозни инвестиции във внедряването на постиженията на интернет на нещата във всички подразделения и разразботването на технологии за електрически автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 510 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 668 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на H&M в България са нараснали с 6%

Постъпленията на шведската верига в страната са достигнали 32 мн. лв. през второто фискално тримесечие

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов