С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 3 юли 2017, 10:58, 4002 прочитания

Неясният Brexit свива инвестициите в автоидустрията на Великобритания

Вложенията са били едва 322 млн. паунда през първото полугодие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Много е трудно да правиш инвестиции, ако не знаеш каква ще е цената на продукцията ти."

Майк Хейуес, председател на Организацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания
Инвестициите в автомобилната индустрия във Великобритания са намелели до 322 млн. паунда през първата половина на годината, като компаниите отлагат или забавят капиталовите си разходи заради предстоящото излизане на страната от Европейския съюз (ЕС). Това съобщава Financial Times, позовавайки се на данни от Организацията на производителите и търговците на автомобили на Острова. Още повече че основна част от вложенията идва от един проект – на Toyota за 240 млн. паунда.

Продължаващ процес


Спадът на инвестициите в сектора започна още през миналата година. Официалните данни за 2016 г. сочат, че в проекти в сектора са вложени 1.66 млрд. паунда при 2.5 млрд. през 2015 г. На практика автомобилните компании забавиха своите инвестиции след вота за Brexit през юни миналата година.

Тенденцията обаче продължава и през тази година. Ако тя се задържи до края й, инвестициите ще бъдат едва 644 млн. паунда, което е наполовина на направените през миналата година и една четвърт от тези през 2015 г. Очакванията засега са точно такива – автомобилните компании не са обявили, че разработват нови модели през първото полугодие. В резултат на това ниските инвестиции бяха донякъде очаквани. Но отчетеният срив е доста по-голям, отколкото индустрията предвиждаше.

"Много е трудно да правиш инвестиции, ако не знаеш каква ще е цената на продукцията ти", казва Майк Хейуес, председател на браншовата организация, имайки предвид неяснотите покрай Brexit. "Индустрията иска много повече яснота", допълва той.



Организацията на производителите и търговците на автомобили във Великобритания призова за постигането на временно споразумение с ЕС, така че страната да остане в митническия съюз достатъчно дълго, за да може правителството да сключи изгодно търговско споразумение с Брюксел. Тя предупреди, че напускането на Великобритания на митническия съюз и единния пазар през 2019 г. ще нанесе щети на автомобилната индустрия в страната.

Край на ренесанса

През последните години секторът се радваше на истински ренесанс, подкрепен от международните инвестиции и рекордните продажби в Европа и Великобритания. През 2016 г. бяха произведени 1.7 млн. автомобила, но през май производството се понижи с 10% на годишна база, показват данните от индустрията. Това е вторият пореден месец със спад.

Много от големите производители се замислят все повече за бъдещето си във Великобритания. BMW заяви, че вероятно ще произвежда своя електрически Mini извън Великобритания, като мотивът очаквано е несигурността за сектора след референдума за Brexit.
"Несигурността не е полезна, когато трябва да се вземат дългосрочни бизнес решения", казаха от BMW.
Nissan планира да произвежда два нови модела в страната, но очаква гаранции от правителството, че заводите им няма да бъдат засегнати от ефектите на Brexit.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина Строителството на голям туристически комплекс край Самоков започва догодина

Дъщерно дружество на "Маркан холдинг" ще инвестира около 60 млн. евро само в първия етап на проекта

18 юли 2019, 776 прочитания

След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове След решение на Съда на ЕС: По-малко загуби от лоши дългове

Казусът отваря възможност за възстановяване на ДДС по несъбрани вземания

18 юли 2019, 704 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Wall Street Journal ще се предлага само в дигитален формат в Европа

В Азия изданието ще излиза само в някои страни

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо