С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 юли 2017, 15:34, 3157 прочитания

Седмични новини за ритейл

Проверка установи двоен стандарт при храните, "Цима-99" строи нова фабрика за конфитюри, КЗК глоби "Фармнет" за нелоялна конкуренция, Nike ще търси растеж с нова стратегия, Приходите на H&M в България са нараснали с 6%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Проверка установи двоен стандарт при храните

Има вкусови и ценови разлики между продуктите, които се продават на българския пазар и в страните от Западна Европа. Различия са открити при 20% от проверените храни, стана ясно от изявлението на земеделския министър Румен Порожанов.
Сравнителният анализ беше провокиран от изнесени данни на потребителски организации в други източноевропейски страни за наличие на разлики в качеството на хранителни продукти, произведени от един и същ производител и предлагани на различни пазари.
Агенцията по храните е направила лабораторни сравнителни изследвания на 31 продукта в пет категории (месни, млечни, шоколадови изделия, безалкохолни напитки и плодови сокове, храни за бебета и деца), закупени от една и съща търговска верига в Австрия, Германия и България.
Седем от проверените продукти са с различно съдържание на съставките (изписано върху опаковките) за българския и за западните пазари, съобщи Румен Порожанов. По думите му органолептичното изследване (вкус, консистенция и др.) показва определени разлики в три продукта. Физико-химичният анализ обаче отчита незначителни отклонения в рамките на допустимото, съобщи още земеделският министър. Той отказа да посочи конкретни марки, а по-късно от пресцентъра на министерството изпратиха допълнително информация за конкретни резултати от анализа, но отново без да посочат брандове.
"Първичният ценови анализ – на базата на покупните цени, показва, че 16 от изследваните 31 продукта са по-скъпи. При млечните и шоколадовите продукти отклонението е между 20 и 70%. За два вида детски пюрета ценовата разлика е драстична - съответно 80% и 107%", посочи Порожанов. "Двойният стандарт е факт", обобщи земеделският министър. Резултатите от сравнителните проучвания ще бъдат представени на заседание на Съвета на министрите от ЕС на 17-18 юли в Брюксел.


"Цима-99" строи нова фабрика за конфитюри

Производителят на сладка и конфитюри "Цима-99" изгражда ново предприятие в село Стряма край Пловдив. Фабриката ще бъде около три пъти по-голяма от съществуващата и ще позволи на дружеството да увеличи капацитета си, да добави нови продукти и да увеличи износа си. По предварителни оценки инвестицията ще бъде между 7 и 9 млн. лв. Очаква се новата производствена база да заработи до края на следващата година. Това ще доведе и до поетапно увеличаване на персонала с 10 до 20%. В момента в предприятието работят около 50 души.
Новата фабрика ще бъде разположена на парцел от 22 дка, а застроената площ ще бъде около 6 хил. кв.м. В предприятието ще се произвеждат конфитюри, мармалади, сладка, топинг с плодово съдържание и замразени плодове. Общият му капацитет е планиран да бъде 2400 тона продукти годишно. "Цима-99" произвежда над 80 артикула, а основните й пазари са Израел, Япония и САЩ, както и редица европейски страни. Компанията изнася продуктите си вече около 15 години, като делът на чуждестранните продажби постепенно расте. Дружеството купува суровини от различни доставчици, има и собствен масив с ягоди в района на фабриката.

КЗК глоби "Фармнет" за нелоялна конкуренция



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба от 494.8 хил. лв. на фирмата за търговия на едро с лекарства "Фармнет", собственост на фамилията на зам.-председателя на парламента Веселин Марешки. Глобата представлява 0.1% от оборота на дистрибутора за 2016.
По същия казус започна и разследване на прокуратурата. Става въпрос за оказване на натиск на конкурентни аптеки в седем града да извършват доставките на лекарствата си от "Фармнет", за да не бъдат отворени в близост до тях аптеки от веригата "Марешки" или пък други брандове на фирмата, които да работят с конкурентни цени.
КЗК установява, че част от аптеките наистина започват да пазаруват от "Фармнет" при по-неизгодни условия. При тези, които не са се съгласили или са пазарували само временно, заплахите са действително изпълнени и близо до аптеките са открити обекти "Марешки".
В показанията пред КЗК Веселин Марешки и подчинените му отричат да са принуждавали конкурентите си да стават техни клиенти. От обясненията става ясно, че аптеки "Марешки" са основен клиент на "Фармнет" и формират 97% от оборота на дружеството. Аптеките от групата са най-голямата национална аптечна верига с 400 обекта от общо около 4000 в България.

Nike ще търси растеж с нова стратегия

Nike ще промени част от стратегията си, като засили дела на онлайн продажбите. Това ще доведе до свиване на персонала 2% в световен мащаб. Компанията планира да започне да продава и директно в Amazon.
Nike все още държи 50% от пазара в САЩ, но губи позиции, след като миналата година маратонките на Adidas Superstar станаха най-добре продаваният модел в страната. Nike не бе губила първата позиция през последното десетилетие. За да се справи с настъпващата конкуренция, Nike излезе и с нов план, според който ще намалее и времето за производство на продуктите.
Потенциалната сделка с Amazon би се отразила не само на Nike, но и на конкуренцията в сектора с производители на спортни стоки. Nike, чиито продукти вече се продават в Amazon, но чрез посредници и нелицензирани дилъри, може да добави 300 до 500 млн. долара към приходите си в САЩ, ако започне да продава директно на едро през Amazon.

Приходите на H&M в България са нараснали с 6%

Шведската верига H&M отчита пореден ръст на бизнеса си в България. Продажбите в страната растат с 10% през второто фискално тримесечие (1 март - 31 май) и достигат 159 млн. шведски крони, или 32 млн. лв. В левове обаче увеличението пада до 6%. Аналогична е ситуацията и с показателите за първото полугодие - оборотът в страната е бил 307 млн. крони (61.8 млн. лв.), което е 10% повишение спрямо година по-рано, или 7%, изразено в левове. Различията в отчетените темпове са в резултат на поскъпването на шведската крона спрямо еврото през последната година.
Миналата година H&M откри 19-ия си магазин в страната в Mall Rousse и 20-ия - в Terra Mall, Габрово. Така присъствието на местния пазар се разшири до 11 града. Успоредно с това от април 2015 г. българските клиенти могат да пазаруват и през сайт за онлайн продажби.
H&M откри шест нови онлайн пазара през пролетта, сред които в Турция, Тайван и Хонконг, като така виртуалният магазин на групата достига вече до 41 пазара. Скоро ще станат 43 с откриването на онлайн платформи в Кипър и Филипините до края на 2017 г.

Накратко

Първият по рода си "НАТУРА фест" ще се проведе на 5 юли 2017 г. (сряда) от 16 до 22 часа в столичния парк "Заимов", при театър "София". Организаторите – български и швейцарски неправителствени организации, партньори по проекта "За Балкана и хората", ще предложат фермерски продукти, произведени в зоните от "Натура 2000".

"Слънчо" приключи проект за повишаване на производствения капацитет по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Компанията е купила устройство за измерване на теглото на пакетчета с прахообразна детска храна, Х-ray детектор за инспекция на детски храни в стъклени бурканчета и детски сокове в стъклени бутилки, както и други машини.

Оперативната печалба на LG се доближава до близо 8-годишен връх, въпреки че бизнесът на компанията с мобилни телефони продължава да е на загуба. Отличният финансов резултат се дължи предимно на ръста на продажбите в сегмента с битова техника и телевизорите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Cordeel инвестира 52 млн. лева в логистичен център за Orbico в София Cordeel инвестира 52 млн. лева в логистичен център за Orbico в София

Комплексът до Северната тангента ще е 36 хил. кв. м и трябва да е готов през пролетта на 2021 г.

12 дек 2019, 1542 прочитания

Най-търсени в OLX през декември са PlayStation 4, iPhone X и маратонки Nike Най-търсени в OLX през декември са PlayStation 4, iPhone X и маратонки Nike

Играчки и сувенири ще подарят за Коледа 74% от потребителите на платформата за обяви

12 дек 2019, 879 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Пазарите започнаха третото тримесечие с оптимизъм

Tesla успокои инвеститорите си за производството на Model 3

Още от Капитал
Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10