С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 5 юли 2017, 14:00, 5422 прочитания

Компаниите ще увеличават инвестициите в Интернет на нещата до 250 млрд. евро

Производството, транспортният бизнес и комуналните услуги ще са едни от най-печелившите, смятат от Boston Consulting Group

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интернет на нещата е концепция за разработване на взаимовръзка между физически устройства, превозни средства, сгради и други предмети, наричани още "свързани устройства" или интелигентни устройства. Вградени електронни елементи като софтуер, сензори, механизми и мрежова връзка ще позволяват събиране и обменяне на данни с цел анализ на дейността на обектите.
До 2020 г. разходите на компаниите за разработки по Интернет на нещата ще достигнат 250 млрд. евро годишно, очаква Boston Consulting Group (BCG). Според анализаторската компания близо половината от тези разходи ще са дело на производствения сектор, транспортния бизнес и комуналните услуги, които ще извлекат най-голяма полза от внедряването на постиженията на Интернет на нещата, пише Financial Times.

Реалното проявление


Ключова връзка между градовете Вашингтон, Ню Йорк и Бостън, североизточният транспортен коридор на американската железопътна компания Amtrak, е най-натовареният й маршрут. Благодарение на това продължителните закъснения на един от всеки пет влака са се превърнали в източник на широко обществено недоволство, което дори и без подкрепата на статистиката всеки потребител на транспортни услуги осъзнава.

Транспортната индустрия обаче се развива в положителна посока. През 2016 г. броят на закъснелите влакове в този коридор е намалял с 33% спрямо този през 2015 г., което до голяма степен се дължи на внедряването на постижения на Интернет на нещата в сектора.

Анализирайки данните от близо 900 сензора на Siemens, разположени във всеки един от локомотивите, техниците на Amtrak могат по-лесно да се справят с техническите проблеми на превозните средства, в някои случаи дори преди те да са възникнали. Отчетената от датчиците информация се приема чрез безжична връзка от специализирани центрове, където техници диагностицират проблема и изготвят алтернативни решения за справяне с него.



Въпреки че потребителите са пряко засегнати от иновациите в транспортния сектор, сложните регулаторни механизми често са непонятни за обикновения пътник, който не успява да оцени напълно тяхната значимост. Тази тенденция е налице и в останалите сектори на икономиката, засегнати от Интернет на нещата.

Потенциалните възможности, които непрестанно развиващият се пазар на дигитални услуги създава, са безкрайни. Вследствие на нарастващите инвестиции в сектора броят на свързаните устройства през 2016 г. достига 3.1 млрд. в икономиката. От Boston Consulting Group очакват този брой да се увеличи повече от два пъти до 2020 г., достигайки 7.1 млрд. Множество компании предприемат инвестиции в сферата на Интернет на нещата, разработвайки собствени онлайн платформи, чрез които да предлагат услугите си на пазара.

Инициативата е на гигантите

От началото на 2007 г. досега придобиванията в областта на технологичните компании, осъществени от германския конгломерат Siemens, възлизат на 15 млрд. долара, а развитието на компанията в технологично отношение е дело на над 21 хил. софтуерни инженери.

Приблизително същият брой програмисти, от които 4 хил. специализирани в сферата на Интернет на нещата, разработват и технологии за другата голяма германска компания - Bosch.

И американската General Electric, за която работят близо 14 хил. програмисти, ще инвестира в Интернет на нещата. Корпорацията смята да увеличи програмистите си с 6000, които ще работят предимно в сферата на техническата поддръжка и дигиталните услуги.

Опасенията

В случая на Amtrak бляскавото бъдеще на компанията изглежда все по-постижимо, но в редица други сектори възникват сериозни трудности за внедряването на постиженията в развитието на Интернет на нещата. Много мениджъри са притеснени, че това ще изисква радикални промени в организационната структура на компаниите им, което ще бъде времеемко и капиталоемко.

Редица производители също подхождат скептично към постиженията на Интернет на нещата. Компании, опериращи с машини и стоки, които носят сериозни рискове за човешкия живот, не желаят да поставят такава сериозна отговорност в ръцете на външни хора, дори и на анализатори. Споделянето на отговорност между различните компании ще представлява и нова тема за дискусия за общественото право.

Потенциалните потребители на услугите на Интернет на нещата също са особено предпазливи в оценката си за дигиталната взаимовръзка. Причината са опасенията от изтичане на данни, която непременно съпътства дигитализацията на различните индустрии. Информация за специфичните особености на производствените методи и продуктови разработки е застрашена от хакерски атаки.

Акцентът пада върху сигурността

Благодарение обаче на тези опасения акцентът в развитието на Интернет на нещата пада върху създаването на нови възможности за предпазване на личните данни чрез разработки в областта на софтуерите за сигурност. Това създава безкрайни възможности за развитието на изцяло нов бизнес отрасъл и още инвестиции в областта на софтуерното инженерство.

Интернет на нещата придобива все по-голяма популярност, дотолкова, че от BCG очакват компаниите, които отказват да инвестират в него, да са почти на изчезване в близките 20 години. Технологичните гиганти са първите, които могат да си позволят тази инициатива.

Въпреки че концепцията за създаването на Интернет на нещата поражда изключително много въпросителни, осъществяването й би създало изцяло нова бизнес екосистема и множество възможности за инвестиции.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Основателят на Huawei предлага да сподели 5G технологията със западни компании Основателят на Huawei предлага да сподели 5G технологията със западни компании

Жън Джънфей се надява така да премахне съмненията за шпиониране от фирмата си

15 сеп 2019, 181 прочитания

Naspers се разделя на две и прави европейски IT гигант с оценка от 120 млрд. долара Naspers се разделя на две и прави европейски IT гигант с оценка от 120 млрд. долара

Южноафриканската компания листна Prosus на борсата в Амстердам

15 сеп 2019, 234 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Ново стъкло" е било прехвърлено за 21.2 млн. евро

Сделката идва след продажбата на "Дружба стъкларски заводи" и е между компании на гръцката Yioula

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг