Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 5 юли 2017, 12:25, 14284 прочитания

Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.

Шведската компания става първата в сектора, която се отказва от двигателя с вътрешно горене

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли.
Шведският производител на автомобили Volvo обяви, че всеки модел на фирмата след 2019 г. ще има електрически двигател, пише Financial Times. Така компанията ще се превърне в първия традиционен производител, който се отказва почти изцяло от двигателя с вътрешно горене. Според изявлението й електрическите коли ще се превърнат в новия основен бизнес на компанията.

От 2019 г. ще се правят три типа автомобили - изцяло електрически, хибриди и "меки хибриди", които ще имат малък бензинов двигател и голяма батерия. "Това изявление слага край на колите, задвижвани изцяло от двигатели с вътрешно горене", коментира Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на компанията. "Вече заявихме, че плановете ни са да продаваме по 1 млн. електрически коли през 2025 г. Когато го казахме, бяхме сериозни. Това е нашият път."


Шведският производител на коли беше закупен от китайската Geely през 2010 г. Новите собственици, изглежда, се целят в превръщането на Volvo в основен играч на пазара на електрически автомобили. Китай вече е лидер в света по покупки на електрически коли, а Geely е единствената китайска компания, която прави електромобили за пазара в САЩ.

Китайската доминация

През миналата година в Китай са продадени 265 хил. изцяло електрически коли. В Европа тази бройка е била много по-ниска – 110 хил., сочат данните на EV-Volumes.com. Въпреки бързото развитие на пазара в Китай продажбите на електрически автомобили все още отговарят за едва 1% от всички продажби в сектора през изминалата година. Добрите новини са, че според данните на EV-Volumes общите продажби от януари до март са се вдигнали с 40% на годишна база. В това число се включват и хибридните модели. Ако темповете на растеж се запазят, към 2030 г. 8 от всеки 10 нови коли ще бъдат хибриди или изцяло електрически.



Плановете на Volvo са да се възползва от тази тенденция. Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли.
Три от тях ще носят името Volvo, докато два ще бъдат под шапката на Polestar – новия бранд, който беше представен през юни и е насочен изцяло към коли от високия клас. До 2019 г. обаче няма да има нови коли с марката Volvo, които да са с електрически двигател. От фирмата не искат да спират изведнъж производството на традиционни автомобили. Друга цел на Volvo е до 2025 г. производството на компанията да стане "неутрално към климата", което означава, че няма да го влошава.

Volvo среща Tesla

Новата стратегия на Volvo повдига въпроси относно позицията на Tesla. Най-известният производител на изцяло електрически коли, чиято пазарна оценка продължава да се вдига с висока скорост, има за цел да произвежда по 1 млн. коли през 2020 г. През миналата година обаче компанията на Илън Мъск е продала само 76 хил. автомобила - далеч по-малко от броя на традиционните производители. За сравнение, през 2016 г. General Motors продаде над 10 млн. коли, но Tesla вече надмина компанията по пазарна капитализация, основно заради очакванията на инвеститорите и факта, че Tesla е третирана като технологична, а не автомобилна компания.

С новите си цели Volvo ще се превърне в основен конкурент на Tesla. До момента компанията на Илън Мъск беше единствената, която прави само електрически коли, а Volvo е първата традиционна компания, която обявява плановете си също да произвежда само електромобили и хибриди.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 721 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 977 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Компаниите ще увеличават инвестициите в Интернет на нещата до 250 млрд. евро

Производството, транспортният бизнес и комуналните услуги ще са едни от най-печелившите, смятат от Boston Consulting Group

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10