Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.

Reuters

Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.

Шведската компания става първата в сектора, която се отказва от двигателя с вътрешно горене

14374 прочитания

Reuters

© Reuters


Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли.

Шведският производител на автомобили Volvo обяви, че всеки модел на фирмата след 2019 г. ще има електрически двигател, пише Financial Times. Така компанията ще се превърне в първия традиционен производител, който се отказва почти изцяло от двигателя с вътрешно горене. Според изявлението й електрическите коли ще се превърнат в новия основен бизнес на компанията.

От 2019 г. ще се правят три типа автомобили - изцяло електрически, хибриди и "меки хибриди", които ще имат малък бензинов двигател и голяма батерия. "Това изявление слага край на колите, задвижвани изцяло от двигатели с вътрешно горене", коментира Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на компанията. "Вече заявихме, че плановете ни са да продаваме по 1 млн. електрически коли през 2025 г. Когато го казахме, бяхме сериозни. Това е нашият път."

Шведският производител на коли беше закупен от китайската Geely през 2010 г. Новите собственици, изглежда, се целят в превръщането на Volvo в основен играч на пазара на електрически автомобили. Китай вече е лидер в света по покупки на електрически коли, а Geely е единствената китайска компания, която прави електромобили за пазара в САЩ.

Китайската доминация

През миналата година в Китай са продадени 265 хил. изцяло електрически коли. В Европа тази бройка е била много по-ниска - 110 хил., сочат данните на EV-Volumes.com. Въпреки бързото развитие на пазара в Китай продажбите на електрически автомобили все още отговарят за едва 1% от всички продажби в сектора през изминалата година. Добрите новини са, че според данните на EV-Volumes общите продажби от януари до март са се вдигнали с 40% на годишна база. В това число се включват и хибридните модели. Ако темповете на растеж се запазят, към 2030 г. 8 от всеки 10 нови коли ще бъдат хибриди или изцяло електрически.

Плановете на Volvo са да се възползва от тази тенденция. Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли. Три от тях ще носят името Volvo, докато два ще бъдат под шапката на Polestar - новия бранд, който беше представен през юни и е насочен изцяло към коли от високия клас. До 2019 г. обаче няма да има нови коли с марката Volvo, които да са с електрически двигател. От фирмата не искат да спират изведнъж производството на традиционни автомобили. Друга цел на Volvo е до 2025 г. производството на компанията да стане "неутрално към климата", което означава, че няма да го влошава.

Volvo среща Tesla

Новата стратегия на Volvo повдига въпроси относно позицията на Tesla. Най-известният производител на изцяло електрически коли, чиято пазарна оценка продължава да се вдига с висока скорост, има за цел да произвежда по 1 млн. коли през 2020 г. През миналата година обаче компанията на Илън Мъск е продала само 76 хил. автомобила - далеч по-малко от броя на традиционните производители. За сравнение, през 2016 г. General Motors продаде над 10 млн. коли, но Tesla вече надмина компанията по пазарна капитализация, основно заради очакванията на инвеститорите и факта, че Tesla е третирана като технологична, а не автомобилна компания.

С новите си цели Volvo ще се превърне в основен конкурент на Tesla. До момента компанията на Илън Мъск беше единствената, която прави само електрически коли, а Volvo е първата традиционна компания, която обявява плановете си също да произвежда само електромобили и хибриди.


2 коментара
  • 1
    zmei.gorqnin avatar :-P
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%

    Браво на Volveely ! ;-)

  • 2
    cristo_n avatar :-|
    cristo_n

    На европейците ще им бъде предоставена "изключителната възможност" да купуват китайски таралясници с европейски дизайн на "волво" цени :)
    Към 2020 година, като се натрупа информация за гръмнали батерии и запалили се ел.двигатели, ще видим тогава какво бъдеще очаква Волво.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK