С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 5 юли 2017, 12:25, 13891 прочитания

Volvo ще произвежда само електрически автомобили и хибриди от 2019 г.

Шведската компания става първата в сектора, която се отказва от двигателя с вътрешно горене

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли.
Шведският производител на автомобили Volvo обяви, че всеки модел на фирмата след 2019 г. ще има електрически двигател, пише Financial Times. Така компанията ще се превърне в първия традиционен производител, който се отказва почти изцяло от двигателя с вътрешно горене. Според изявлението й електрическите коли ще се превърнат в новия основен бизнес на компанията.

От 2019 г. ще се правят три типа автомобили - изцяло електрически, хибриди и "меки хибриди", които ще имат малък бензинов двигател и голяма батерия. "Това изявление слага край на колите, задвижвани изцяло от двигатели с вътрешно горене", коментира Хакан Самуелсон, изпълнителен директор на компанията. "Вече заявихме, че плановете ни са да продаваме по 1 млн. електрически коли през 2025 г. Когато го казахме, бяхме сериозни. Това е нашият път."


Шведският производител на коли беше закупен от китайската Geely през 2010 г. Новите собственици, изглежда, се целят в превръщането на Volvo в основен играч на пазара на електрически автомобили. Китай вече е лидер в света по покупки на електрически коли, а Geely е единствената китайска компания, която прави електромобили за пазара в САЩ.

Китайската доминация

През миналата година в Китай са продадени 265 хил. изцяло електрически коли. В Европа тази бройка е била много по-ниска – 110 хил., сочат данните на EV-Volumes.com. Въпреки бързото развитие на пазара в Китай продажбите на електрически автомобили все още отговарят за едва 1% от всички продажби в сектора през изминалата година. Добрите новини са, че според данните на EV-Volumes общите продажби от януари до март са се вдигнали с 40% на годишна база. В това число се включват и хибридните модели. Ако темповете на растеж се запазят, към 2030 г. 8 от всеки 10 нови коли ще бъдат хибриди или изцяло електрически.



Плановете на Volvo са да се възползва от тази тенденция. Между 2019 и 2021 г. компанията има за цел да пусне на пазара пет нови модела изцяло електрически коли.
Три от тях ще носят името Volvo, докато два ще бъдат под шапката на Polestar – новия бранд, който беше представен през юни и е насочен изцяло към коли от високия клас. До 2019 г. обаче няма да има нови коли с марката Volvo, които да са с електрически двигател. От фирмата не искат да спират изведнъж производството на традиционни автомобили. Друга цел на Volvo е до 2025 г. производството на компанията да стане "неутрално към климата", което означава, че няма да го влошава.

Volvo среща Tesla

Новата стратегия на Volvo повдига въпроси относно позицията на Tesla. Най-известният производител на изцяло електрически коли, чиято пазарна оценка продължава да се вдига с висока скорост, има за цел да произвежда по 1 млн. коли през 2020 г. През миналата година обаче компанията на Илън Мъск е продала само 76 хил. автомобила - далеч по-малко от броя на традиционните производители. За сравнение, през 2016 г. General Motors продаде над 10 млн. коли, но Tesla вече надмина компанията по пазарна капитализация, основно заради очакванията на инвеститорите и факта, че Tesla е третирана като технологична, а не автомобилна компания.

С новите си цели Volvo ще се превърне в основен конкурент на Tesla. До момента компанията на Илън Мъск беше единствената, която прави само електрически коли, а Volvo е първата традиционна компания, която обявява плановете си също да произвежда само електромобили и хибриди.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 833 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 822 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Компаниите ще увеличават инвестициите в Интернет на нещата до 250 млрд. евро

Производството, транспортният бизнес и комуналните услуги ще са едни от най-печелившите, смятат от Boston Consulting Group

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Училище в облака

Стратегията на 90-о СОУ привлича все повече ученици от съседни райони и училища с иновативните си методи

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език