С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 юли 2017, 14:47, 5644 прочитания

Седмични новини за ритейл

В София беше открит биомаркет от веригата NaturaSi, "Кауфланд" обновява шест от филиалите си до края на 2017 г., "Био фреш" инвестира 1.7 млн. лв. в складова система, Lidl откри първия си магазин в Самоков, "Метро" изкупува плодове и зеленчуци директно от фермери

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В София беше открит биомаркет от веригата NaturaSi

На 7 юли в София беше открит супермаркет, който предлага само биопродукти. Това е първият в България и първият задграничен франчайз на NaturaSi - най-голямата верига супермаркети в Италия, специализирана в продажбата на органични храни, съобщи за "Капитал" Марина Банчева, която стои зад проекта заедно със съпруга си Милан Тасков.


Българският магазин NaturaSi е разположен на 240 кв. метра площ и се намира на "Симеоновско шосе" 72. В него се предлагат над 4000 биологично сертифицирани продукта – пакетирани (паста, ориз, бобови, зърнени, консерви) и насипни храни (ядки, сушени плодове, зърнени, бобови), козметика, битова химия, храна за домашни любимци, пресни плодове и зеленчуци, деликатеси, бебешки продукти, уточни Марина Банчева.

Вносните предложения са главно от Италия, Франция, Германия, но в магазина ще се продават и български органични продукти. "Засега стартираме с около 15 биопроизводителя, но сме отворени за всяко сертифицирано стопанство независимо от размера му", посочи Марина Банчева. По думите й доставчиците няма да плащат входна такса, за да продават. "Биопроизводителите определят препоръчителна продажна цена, която ние не надхвърляме, а търговската отстъпка е средно 20%", каза Банчева.

"Веган милк" е генерален представител на NaturaSi в България и може да отдава франчайз права на други желаещи да развиват марката в страната.



NaturaSi е основана във Верона през 1992 г. първоначално под името ISIR. През 1993 г. отваря първия в Италия супермаркет за биологични продукти - Naturalia. През 2000 г. в Мадрид е открит първият задграничен обект на NaturaSi. През 2009 г. компанията се слива с най-големия дистрибутор на органични и биодинамични продукти на едро в Италия – фирмата ECOR.

"Кауфланд" обновява шест от филиалите си до края на 2017 г.

До края на годината "Кауфланд България" ще обнови шест от своите филиали, съобщи за "Капитал" Димитър Спасов, председател на управителния съвет на компанията. Модернизацията включва подмяна на рафтовете с нови, поставяне на пиктограми с ясно обозначение на групата стоки на съответното място, наличие на мобилни маси за свежите плодове и зеленчуци. Промяната означава също нови цветове, LED осветление, изнасяне на пекарната по-близо до входа, освобождаване на пространствата в средните коридори, обособяване на кът за нехранителните стоки. Новостите в магазините са свързани и с увеличаване на типовете колички за пазаруване.

Докато трае модернизацията, филиалите на веригата ще бъдат затворени за клиенти за един месец. До края на тази година това ще се случи с магазините в кв. "Дружба" и "Банишора" в столицата, в кв. "Тракия" в Пловдив, във Враца, до "Мол Варна" и в кв. "Възраждане" във Варна.

Компанията започна и процес по ребрандиране, което води след себе си редица промени - разширяване на маркетинг екипа, ново лого, нов вид на безплатния вестник, който от 1 юли вече е списание в по-малък формат и с гланцирана хартия.

"Био фреш" инвестира 1.7 млн. лв. в складова система

Производителят на козметични продукти "Био фреш" инвестира 1.7 млн. лв. в автоматизирана складова система. Базата се намира в зона "Марица" - част от "Тракия икономическа зона". Новата инвестиция идва, след като миналата година компанията завърши строителството на новата си производствена сграда и логистична база.

Складовата система е финансирана безвъзмездно с 999 960 лв. от оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност". Продължителността на изпълнение на договора е 18 месеца.
Нарасналият продуктов асортимент на фирмата - над 450 продукта и по 30 - 40 нови всяка година, както и увеличените поръчки и клиенти са наложили оптимизирането и автоматизация на съхранението на готовата продукция.

Автоматизираният процес елиминира предпоставките за грешки и повишава продуктивността. Това от своя страна понижава разходите във всички фирмени области и води до чувствително повишаване на производителността в цялото предприятие.

"Прилагането на автоматизираната складова система ще увеличи най-малко 6 пъти използваемата площ на склада", коментира управителят на "Био фреш" Спас Георгиев и допълни, че целта на проекта е да повиши производствения капацитет и засилване на експортния потенциал.

Lidl откри първия си магазин в Самоков

Lidl откри първия си магазин в Самоков. Той е с 1200 кв.м търговска площ. Самоков е 45-ят град в страната, в който веригата присъства, като обектите са вече 85. С откриването му са създадени 20 нови работни места.
"Жителите на Самоков ще могат да се възползват от нашите предложения с оптимално съотношение "качество - цена" и широка гама от внимателно подбран асортимент от хранителни и нехранителни стоки. Надяваме се клиентите ни в Самоков да оценят централната локация и удобства като просторен паркинг и прегледна подредба в магазина. Всичко това прави пазаруването в Lidl лесно и удобно, като в същото време пести време и средства на потребителите. Вследствие на наводненията в Самоков взехме решение да преосмислим подхода си при откриването на магазина – в знак на съпричастност ще подпомогнем общината с дарение", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

"Метро" изкупува плодове и зеленчуци директно от фермери

Повече от 100 земеделски производителя на плодове, зеленчуци и месо започват да доставят директно продукцията си до магазините на "Метро България". До края на годината броят им ще надхвърли 200, стана ясно при официалния старт на проекта на веригата "Отгледано с грижа в България".

Компанията залага в асортимента си за 2017 г. над 150 сорта български плодове и зеленчуци и очаква над 12 хил. тона годишно минимално количество, доставено директно от фермерите. Целта е да има целогодишна доставка и на прясно месо от български ферми – агнешко, телешко, от източнобалканска свиня, от свободно отглеждани пилета, обясниха от веригата.

Новият модел на работа включва, вместо магазините да се зареждат от два логистични центъра, да се изкупува продукция директно от фермери в регионите, в които веригата има магазини. Както е известно, компанията има 11 обекта в страната - в Благоевград, Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен, Пловдив, Русе, София, Стара Загора. За да определи партньорите си, веригата използва база данни на земеделското министерство и проведе обучителна програма сред фермерите с подкрепата на Националната служба за съвети в земеделието.

Накратко


Комисията за защита на конкуренцията разреши на чешката "Карловарске минерални води" (KMV) да придобие бутилиращата компания на Pepsi в България "Куадрант бевъриджис". Обект на сделката са 99.59% от акциите в "Куадрант бевъриджис". KMV е сред водещите производители на минерална и изворна вода в Централна Европа и беше един от кандидатите за придобиването на друг български производител на напитки – "Девин".

Български учени от Института по криобиология и хранителни технологии (ИКХТ) разработват безглутеново пиво, което би могло да влезе в категорията на функционалните напитки. Целта е да се получи бира с ниско съдържание на глутен, като се използва пивна мъст от ечемичен малц с добавени просо, царевичен грис и ориз в различни съотношения и два щама пивни дрожди от колекцията на ИКХТ.

Френският производител на хранителни стоки Danone постигна споразумение за продажбата на компанията за продукти с кисело мляко в САЩ Stonyfield на производителя на млечни продукти Lactalis за 875 млн. долара. Danone обяви, че оборотът на Stonyfield е в размер на 370 млн. долара през 2016 г., а продажната цена е с около 20 пъти по-голяма от печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA).
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 659 прочитания

"Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г. 1 "Mars България" с 3% ръст на приходите за 2019 г.

Компанията е лидер при шоколадовите барове с над 60% пазарен дял

11 дек 2019, 865 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Qualcomm обвинява Apple заради патенти

Отношенията между двете компании продължават да бъдат обтегнати

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10