Цената на акциите на Snap - компанията разработчик на известното приложение Snapchat, се понижиха в понеделник под тази от 17 долара при първичното публично предлагане (IPO) през март.
Това се случва за пръв път и е резултат на опасенията на инвеститорите дали компанията е способна да расте толкова бързо, колкото очакваше, и след последните спадове в котировките на технологичните акции в глобален мащаб, съобщава Reuters.
В понеделник търговията приключи със спад от 1.1% до 16.99 долара на борсата в Ню Йорк, като по-рано слезе до 16.95 долара. Предишното най-ниско ниво беше през юни, когато котировките се изравниха с цената на IPO-то от 17 долара.
За да си възвърне стойността, компанията ще трябва да докаже, че рекламите ѝ са задължителен реквизит, а не просто експеримент, но и ще трябва да запази иновациите си, тъй като Facebook копира най-популярните ѝ функции, твърдят анализатори.
Който бърза, далеч не стига
Въпреки понижението агенцията припомня, че подобни спадове често се срещат на Уолстрийт при компании от Силициевата долина. Дори при Facebook котировките се понижиха под първоначалната цена още на втория ден от търговията им, докато сега са 4 пъти по-високи.
Борсовият дебют на Snap беше обещаващ, след като цената на акциите скочи до 29.44 долара - 42.4% повече от цената в понеделник. Постепенно шумът около компанията утихна (виж инфографиката) и това върна компанията на позицията, за която анализаторите най-много препоръчваха продажба на акциите.
Анализатори твърдят, че прекалената несигурност около бъдещето на Snap държи инвеститорите настрана от компанията. Фактът, че изпълнителният директор Еван Спигъл и главният технически директор Боби Мърфи ще могат да продадат собствените си акции след 30 юни, също не дава стабилност в компанията. Тогава общо около 700 млн. акции ще бъдат свободни за търговия, което е прекалено голям риск за повечето инвеститори.
Битката с Facebook
След като през 2013 Facebook се опита и се провали да купи Snapchat за 3 млрд. долара, компанията на Марк Зукърбъг умело успява да използва иновациите на Snap безплатно. Дейна Шулц, адвокат, специализиращ в стартъпите, твърди, че тъй като функцията "истории" представлява колекция от снимки, Snapchat не може да създаде патент поради самото естество на функцията. "Хората са събирали колекции от снимки много преди да има дори мобилни телефони", твърди Шулц. Следователно Facebook е в правото си да присвоява и подобрява идеите на Snap.
Snap се опита да преглътне това, като заедно с излизането си на борсата обяви нов продукт – слънчеви очила, които могат да записват и качват снимки и клипове директно в приложението. Колебливи маркетинг стратегии обаче попречиха на комерсиализацията на очилата, като продажбите до средата на май бяха по-малко от 100 хил. Приходите от този бизнес носят едва 4 млн. долара за Snap, твърди Reuters. Което е поредният знак за Snap, че не може да се съревновава с Facebook.
Цената на акциите на Snap - компанията разработчик на известното приложение Snapchat, се понижиха в понеделник под тази от 17 долара при първичното публично предлагане (IPO) през март.
Това се случва за пръв път и е резултат на опасенията на инвеститорите дали компанията е способна да расте толкова бързо, колкото очакваше, и след последните спадове в котировките на технологичните акции в глобален мащаб, съобщава Reuters.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




4 коментара
Това не е новина, беше ясно от самото начало. Тази компания няма потенциала да обърне финансовите си резултати и скоро ще бъде придобита.
До коментар [#1] от "Георги Георгиев":
Напълно очаквано. Трудно ще се монетизира този бизнес модел.
А за придобиване - стават все по-малко заблудените гиганти, коит харчат пари за подобен род непечеливши компании. Може би Майкрософт отново?
Така е, като не са продали когато е имало купувач и фирмата е имала сравнително висока стойност. Жизнения цикъл на такива компании се различава от повечето "стандартни" бизнеси. Същата грешка бяха допуснали и yahoo, резултатите са видни.
До коментар [#2] от "Катя Георгиева":
След известно време може да ги купят на безценица. Ако дотогава има потребители, поддръжката може да се поеме без да увеличи много разходите на купувача. Нещо като инстаграм.