Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 юли 2017, 14:33, 3438 прочитания

Apple отваря първия си център за данни в Китай

Страната затяга правилата си за киберсигурност и съхранение на данни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Центърът, разположен в провинцията Гижу, е част от общата инвестиция в района, на стойност 1 млрд. долара.
Аpple ще отвори първия си център за данни в Китай. Така разрастващата се клиентела на американската фирма в азиатската страна ще може да съхранява личната си информация – включваща съобщения, снимки други файлове – за пръв път на родна земя. Отварянето на центъра съпътства обявяването на новите правила за киберсигурност от страна на Пекин. Те бяха представени през юни и са насочени именно към големите компании, които искат повече сигурност, за да инвестират по-сериозно в най-големия пазар за мобилни телефони, пише Financial Times.

Центърът, разположен в провинцията Гижу, е част от общата инвестиция в района, на стойност 1 млрд. долара. От Аpple побързаха да успокоят клиентите си, които приемат с притеснения за изтичане на информация преместването на данните си. "Както нашите клиенти знаят, Apple държи на силна лична защита на данните и няма да има изтичане на такива през нашите системи", коментираха от компанията в изявление.


По-лесно за властите

Apple вече ще предоставя данни на правителството, когато има правно основание за това. Създаването на център в Китай и преместването на данните прави връзката между Apple и властите по-лесна. Досега информацията на китайските клиенти се съхраняваше в САЩ, което беше проблем. Според правните норми на САЩ, ако чуждо правителство иска лични данни, които се съхраняват на американски сървъри, тази процедура може да отнеме години. Новите закони на Китай изискват всички данни, които се събират за гражданите на страната, да бъдат съхранявани в нейните граници. Ако се изискват трансфери на данни, те трябва да бъдат разгледани и одобрени от регулаторните органи.

Apple има спорна история при работата си с правителствата. Миналата година компанията влезе в противоречие с желанието на американското правителство да разбие защитите на свои устройства с операционната система iOS. В конкретния случай ставаше дума за устройство, принадлежало на вече мъртъв терорист. Също миналата година Apple отказа да предаде на китайското правителство основния код за iOS системата си.




Само част от информацията

Китайският закон предвижда Apple да държи кодовете за криптиране на облачните услуги iCloud. При някои типове информация обаче, като например номер на кредитна карта, само потребителите имат достъп и дори самата компания да иска, няма как да даде такъв тип информация на законодателните органи.

"Това не е нова посока. Китай все повече иска различните типове данни на нейните граждани да бъдат съхранявани в границите на страната", коментира Марк Наткин, управляващ директор в Marbridge Consultancy.

Други технологични компании като Microsoft, IBM и Amazon вече предлагат услугите си на китайския пазар, но чрез местни партньори, без да поддържат свои центрове.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2228 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2451 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Шоколадът с рози Rosey’s mark получи правна закрила

Рецептата е на сестрите Ина и Росица Паунови и е регистрирана като полезен модел

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10