Инвеститорите искат действия срещу общите профили в стрийминга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Инвеститорите искат действия срещу общите профили в стрийминга

Netflix е една от компаниите, които ще трябва да установят по-ясна политика относно използването на чужди профили за достигане до предлаганото съдържание

Инвеститорите искат действия срещу общите профили в стрийминга

Мултимилиардната индустрия опитва да установи ясна политика по въпроса с цел предпазване на приходите си

4286 прочитания

Netflix е една от компаниите, които ще трябва да установят по-ясна политика относно използването на чужди профили за достигане до предлаганото съдържание

© Mike Blake


Повече от 20% от потребителите на видео стрийминг услугите достигат до предлаганото съдържание чрез чужди профили, сочи проучване на Reuters/Ipsos. Това откритие навежда на мисълта, че компаниите в бранша губят солидно количество от приходите си от абонаменти по време, когато индустрията се развива с бързи темпове и се оценява на милиарди долари. В отговор на тази тенденция различни инвеститори може да започнат да оказват натиск върху големите имена на видео стрийминга за установяване на ясна политика по отношение на този въпрос с цел предпазване на печалбите.

Обезпокоителна тенденция

По данни на проведеното проучване 21% от потребителите във възрастовата група 18-24 и 12% от по-възрастните твърдят, че са използвали услугите на поне един видео стрийминг доставчик през чужд профил. Основна причина за подобни действия е спестяването на пари от абонаменти. Сами по себе си те не са скъпи, но комбинирани с други разходи, предизвикват финансови затруднения.

Анализатори твърдят, че така шансът да се отбележи ръст в приходите спада, и прогнозират загуби за индустрията от 550 млн. долара за 2019 г. В по-краткосрочен план, с поглед, насочен към лидера в сферата Netflix, се предполага, че ръстът на печалбата на компанията ще се забави от 31% за второто тримесечие на 2017 г. на 19% за същия период през следващата година.

Индустрията е наясно

Подобна практика не е прецедент в историята на индустрията и доставчиците са наясно, че съществува. Всяка една от компаниите отчита кога се извършва такава дейност и при желание може да я преустанови. Проблемът се корени в неясното определяне на точен подход към ситуацията, което поставя въпросните компании в патово положение.

Към момента големите в бранша подхождат различно към въпроса. Netflix и Hulu се опитват да намерят баланса, като едновременно позволяват ползването на чужди профили да се случва, но и до известна степен го ограничават, докато HBO Now открито го приема за безплатен маркетинг и изразява подкрепата си, въпреки че официално също има постановени методи за ограничение. Политиката на Netflix позволява използването на услугата по едно и също време на 2-4 устройства от един профил, докато Hulu следва принципа един профил - едно устройство.

Рентабилен бизнес

Видео стрийминг индустрията отчита положителни парични потоци и постоянен ръст на приходите. По информация на Business Insider за 2015 г. те нарастват с 29% на американския пазар, докато кабелната телевизия само с 3%. Статистика на The Convergence Consulting Group, обхващаща американския пазар, сочи за ръст в печалбите за периода 2013-2015 г. от 3.1 до 5.1 млрд. долара. Според проучване на PwC прогнозите са за увеличение на печалбите от абонаменти на територията на САЩ от 2.4 млрд. долара през 2011 г. на 10.6 млрд. долара за 2020 г.

Повече от 20% от потребителите на видео стрийминг услугите достигат до предлаганото съдържание чрез чужди профили, сочи проучване на Reuters/Ipsos. Това откритие навежда на мисълта, че компаниите в бранша губят солидно количество от приходите си от абонаменти по време, когато индустрията се развива с бързи темпове и се оценява на милиарди долари. В отговор на тази тенденция различни инвеститори може да започнат да оказват натиск върху големите имена на видео стрийминга за установяване на ясна политика по отношение на този въпрос с цел предпазване на печалбите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.