Дигитални модели

Виртуалната реалност превзема и браузъра ти; Пътуване във времето за пари; Настоящата статия е генерирана от алгоритъм

Приложения

Виртуалната реалност превзема и браузъра ти


Българската компания Coherent Labs разработва първия в света уеб браузър, създаден специфично за приложения, които ползват технологиите на виртуалната реалност. Иновацията ще позволи развитието на много нови приложения за VR, включително в сферите на онлайн пазаруване, образование и обучения, както и туризма. Браузърът се казва LensVR и чрез него създателите на уебсайтове и софтуер ще могат да правят VR приложения директно в онлайн пространството. За момента браузърът е достъпен само за уеб разработчици. Основната пречка пред масовото разпространение на уеб технологиите за VR е ограничената им оперативна скорост. Според Биляна Вачева от Coherent Labs съществуващите браузъри не могат да поддържат VR приложения с необходимата скорост. В 2D бавното зареждане на сайт може да доведе само до недоволство от потребителя, но при виртуалната реалност последствията на ниската оперативна скорост включват гадене и сериозен физически дискомфорт. За разработката на LensVR Coherent Labs разчитат на опита си в направата на високотехнологични приложения за гейминг индустрията. Архитектурата на игралния потребителски интерфейс е най-близка до тази за VR браузъри.
Финансови услуги

Пътуване във времето за пари

Curve, един от най-успешните дигитални портфейли, лансира нова функция, която позволява на потребителя да смени картата, с която е осъществил плащане ретроспективно. Името на новия инструмент е толкова дръзко, колкото и самата идея - Financial Time Travel (в директен превод - финансово пътуване във времето). Потребителите ще могат да се възползват от прозорец от две седмици, в който да сменят сметката, от която е излязло дадено плащане. Според създателите на Curve новата функционалност произлиза от идеите на съществуващите ползватели на дигиталния портфейл. Тъй като Curve предлага синхронизирането на множество различни карти в една, напълно възможно е някои от потребителите погрешно да ползват личната си карта за работния обяд. Новата функционалност позволява на клиентите на дигиталния портфейл да поправят това. Инструментът е част и от по-дългосрочната визия за бизнес развитие на стартъпа. С Financial Time Travel Curve ще може да анализира условията, при които потребителите купуват на кредит. Ако даден ползвател на дигиталния портфейл си купи например телевизор и плати за него с кредитната си карта, Curve ще може да предложи малък потребителски кредит с по-ниска лихва. В дългосрочен план стартъпът иска да предлага пространствени финансови услуги.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал