С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 16 юли 2017, 10:00, 17445 прочитания

С над една пета са скочили продажбите на Jumbo в България през 2016 г.

Гръцката група също отчита по-добри резултати, румънският й пазар расте най-бързо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
12%
увеличение на продажбите очаква българското дружество за 2017 г.

С повече от 20% са нараснали продажбите на магазините за детски играчки Jumbo през миналата година. Това показва отчетът на "Джамбо ЕС. Б", която е част от гръцката Jumbo Group. Увеличението донякъде се дължи на откриването на нов магазин от веригата в Стара Загора, но също и на по-силни резултати от съществуващите обекти. Печалбата на дружеството пък е скочила с над 30%.

Дейността в България е една от причините за по-високите резултати, отчетени от гръцката група за финансовата година до края на юни 2017 г., които показват ръст на продажбите със 7%. Основният двигател за повишението обаче се оказва Румъния, където приходите са скочили с цели 36%. Северната ни съседка ще бъде във фокуса на Jumbo през следващите пет години, като компанията планира да открие още 17 магазина. В България засега не се очакват нови обекти.


Местно представяне

Приходите от продажби на "Джамбо ЕС. Б" са се увеличили до 118 млн. лв. (виж таблицата) през 2016 г. Това се дължи както на нарастване на продажбите в съществуващи магазини, така и на новооткрития обект в Стара Загора, се посочва в отчета. Магазинът там е с площ 11 хил. кв.м и заработи през ноември. Гръцката верига стъпи на българския пазар през 2005 г., като в момента вече има общо 9 магазина - четири в София, един в Пловдив, по един във Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Лек ръст компанията отчита и в продажбите на външни пазари, които са свързани със сделки с компанията майка, но тези обеми са малки.

Печалбата на "Джамбо ЕС. Б" през миналата година е скочила с близо една трета, достигайки 23.4 млн. лв. Основната причина за това са увеличените продажби, въпреки че от компанията отчитат по-ниски приходи от лихви. Рентабилността леко е нараснала до 19.7%.

Още по-голямо е увеличението на продажбите в България за периода юли 2016 г. - юни 2017 г., става ясно от предварителните данни от отчета на гръцката група за последната финансова година. Приходите са нараснали с 24%, което е доста над прогнозираното повишение от 7%. В съобщението не се посочват конкретни обеми на продажбите към края на юни.



Ръст в групата

Общо групата Jumbo отчита ръст на приходите с 6.9% до 681.4 млн. евро за финансовата година. Резултатът е в горната граница на прогнозите, които бяха за повишение от 4 до 7%. Продажбите в Гърция, които включват местните магазини, електронните продажби, износа към партньори и продажбите на едро, са се увеличили с над 2% на годишна база. Подобен ръст има и в магазините в Кипър.

По-добрите резултати на гръцката група се дължат най-вече на Румъния, макар че повишението в България също е определено като впечатляващо. В северната ни съседка обаче скокът е с приблизително 36%. Миналия месец там също беше открит нов магазин с площ от 16 хил. кв.м.
Групата има общо 73 магазина на Балканите. Основната част от тях (51) са в Гърция, 5 в Кипър, 8 в Румъния и 9 в България. Отделно компанията има електронен магазин, а в пет от балканските страни - Македония, Албания, Косово, Сърбия и Босна, присъства чрез партньори, които оперират магазини с бранда Jumbo.

Румънско разширение

Инвестициите на гръцката група в Румъния ще продължат, като плановете са през следващите пет години броят на магазините там да достигне 25. Само през започналата нова финансова година компанията ще отвори три хипермаркета там. Нов обект се очаква да заработи и в Северна Гърция. До края на 2017 г. обаче не се планира отваряне на магазин в България, става ясно от отчета на "Джамбо ЕС. Б".

Прогнозите на българската компания са през 2017 г. продажбите да се увеличат с около 12%.
Заради двуцифрения ръст в България и Румъния откриването на нови магазини и стабилизирането на продажбите в Гърция и Кипър групата Jumbo като цяло очаква по-високи приходи с 6 до 9% до края на юни 2018 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Директорът на ING поема управлението на UBS Директорът на ING поема управлението на UBS

Ралф Хамерс ще застане начело на швейцарската инвестиционна банка от есента

23 фев 2020, 789 прочитания

Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година Собственикът на "Девин" ще инвестира 17 млн. евро през тази и следващата година

Средствата са за изграждане на нов логистичен център и смяна на две от производствените линии в завода в гр. Девин

23 фев 2020, 1335 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10