"Теленор" отчита лек ръст на приходите и печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Теленор" отчита лек ръст на приходите и печалбата

Изпълнителният директор на "Теленор България" Оле Бьорн Шилстед

"Теленор" отчита лек ръст на приходите и печалбата

Клиентите намаляват като брой, но приходът от един абонат вече достига 13.5 лв. на месец

Мария Иванова
9576 прочитания

Изпълнителният директор на "Теленор България" Оле Бьорн Шилстед

© "Теленор България"


Мобилният оператор "Теленор" запазва тенденцията от предишните няколко тримесечия и за пореден път отчита подобрение на финансовите си резултати, макар и минимално. На фона на подобряващите се приходи и печалба броят на клиентите на телекома продължава да намалява. От компанията обясняват понижението най-вече със свиването на предплатените им услуги, което се случва вече няколко тримесечия. Но пък приходът от абонат се качва силно за година.

Минимална промяна

През второто тримесечие на 2017 г. приходите на телекома са се увеличили на годишна база с 1.24% до 163 млн. лв. Повишението се дължи изцяло на нарасналите приходи от други - немобилни, услуги, става ясно от финансовите отчети на българската компания и на норвежката й майка. Като пример е дадена потребителската техника, т.е. вероятно смартфони. Постъпленията от абонаментни такси и трафик, взаимна свързаност и други мобилни услуги на практика остават непроменени спрямо година по-рано.

"Приходите от мобилни абонаменти и трафик остават стабилни, като растежът на абонаментните пакети компенсира напълно спада при предплатените услуги", посочват от норвежкия собственик на българския оператор Telenor. "Теленор" е единственият от трите големи оператора в България, който разчита основно на приходите си от мобилни услуги.

Увеличението на печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) също е скромно – с 1.61% до 63 млн. лв., като се дължи предимно на оптимизиране на разходите, става ясно от отчета на Telenor.

Като цяло данните показват известно забавяне на резултатите от бизнеса в България спрямо отчетеното през предходното тримесечие (виж таблицата).

"В България продължаваме да се фокусираме върху допълнителните продажби на продукти и услуги за съществуващите ни клиенти чрез ориентирани към предоставянето на по-висока стойност предложения, като извличаме и ползите от 4G мрежата ни", посочват от Telenor във финансовия си отчет за тримесечието.

Именно развиването на 4G мрежата е и основното перо, по което се насочват капиталовите разходи на норвежкия телеком в България, макар и в номинално изражение обемът им да намалява и на тримесечна, и на годишна база – за периода април - юни инвестициите в страната са на стойност 11 млн. лв. Към края на полугодието покритието на местното население с 4G достига 89%, отчитат от дружеството.

По-малко абонати

За разглеждания отчетен период броят на мобилните абонаменти е намалял с 91 хил. "Това се дължи главно на ефектите от задължителната регистрация на потребителите на предплатени услуги през второто тримесечие", посочват от компанията майка. Така към края на тримесечието абонаментната база е с 8% по-ниска в сравнение с периода април - юни 2016 г.

Въпреки свиването в броя на абонатите от българския оператор отчитат по-високи средни приходи от потребител (ARPU) – за второто тримесечие стойността на показателя е 13.5 лв. в сравнение с 12.6 лв. година по-рано.

Представянето на групата

На ниво група за изминалите три месеца също е отчетено подобрение на резултатите – приходите нарастват с 1.76% до 31.5 млрд. норвежки крони, а печалбата пред данъци, лихви и амортизации се повишава с 11.8% до 12.7 млрд. крони.

За силното представяне допринасят както устойчивите резултати от дейността на родния норвежки пазар, така и силният ръст на бизнеса в Бангладеш и завръщането към растеж в Тайланд, отбелязва президентът и главен изпълнителен директор на Telenor Group Сигве Бреке.

Мобилният оператор "Теленор" запазва тенденцията от предишните няколко тримесечия и за пореден път отчита подобрение на финансовите си резултати, макар и минимално. На фона на подобряващите се приходи и печалба броят на клиентите на телекома продължава да намалява. От компанията обясняват понижението най-вече със свиването на предплатените им услуги, което се случва вече няколко тримесечия. Но пък приходът от абонат се качва силно за година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gimi avatar :-|
    Мавродинов

    Аз пък съм много доволен от Теленор. Преместих се от Виваком - заради лошото покритие на интернета на Виваком във важни за мен места. Имам и втора карта с Мтел, но и покритието на Мтел не ме удовлетворява и скоро ще я спра. Преди бях много резервиран към Глобул. Но норвежкия екип явно е добър, защото и тарифния план ми е много изгоден.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.