С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 юли 2017, 13:06, 3922 прочитания

Седмични новини за ритейл

Продажбите на Jumbo в България растат с 20% през 2016, Шоколадът с рози Rosey’s mark получи правна закрила, "Захарни заводи" планира облигации до 30 млн. лв., "Доверие обединен холдинг" купи "Веко" за 8 млн. лв., Metro приключи разделянето на бизнеса си на две

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на Jumbo в България растат с 20% през 2016

С повече от 20% са нараснали продажбите на магазините за детски играчки Jumbo в страната през 2016, показва отчетът на "Джамбо ЕС. Б" - част от гръцката Jumbo Group. Печалбата на дружеството е скочила с над 30%, достигайки 23.4 млн. лв.


Приходите от продажби на "Джамбо ЕС. Б" са се увеличили до 118 млн. лв. през 2016 г. Това се дължи както на нарастване на продажбите в съществуващи магазини, така и на новооткрития обект в Стара Загора. Гръцката верига стъпи на българския пазар през 2005 г., като в момента вече има общо 9 магазина - 4 в София, по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Още по-голямо е увеличението на продажбите в България за периода юли 2016 г. - юни 2017 г., става ясно от предварителните данни. Приходите са нараснали с 24%, което е над прогнозираното повишение от 7%.

Общо групата Jumbo отчита ръст на приходите с 6.9% до 681.4 млн. евро за 2016. Основният двигател за повишението се оказва Румъния, където приходите са скочили с цели 36%. Северната ни съседка ще бъде във фокуса на Jumbo през следващите пет години, като компанията планира да открие още 17 магазина. В България засега не се очакват нови обекти. Продажбите в Гърция, които включват местните магазини, електронните продажби, износа към партньори и продажбите на едро, са се увеличили с над 2% на годишна база. Групата има общо 73 магазина на Балканите. Основната част от тях (51) са в Гърция, 5 в Кипър, 8 в Румъния и 9 в България. Отделно компанията има електронен магазин, а в пет от балканските страни - Македония, Албания, Косово, Сърбия и Босна, присъства чрез партньори, които оперират магазини с бранда Jumbo.

Шоколадът с рози Rosey’s mark получи правна закрила



Седмични новини за ритейл

Фотограф: "РИМ груп ко"
Шоколадът с рози Rosey’s mark получи правна закрила, след като рецептата бе защитена като полезен модел. Компанията производител - "РИМ груп ко", е фокусирана върху производството на храни, съдържащи българска маслодайна роза. Първият вкус – черен шоколад с рози Rosey’s mark с 54% съдържание на какао, е създаден през януари 2014 г. Година по-късно фирмата започва да предлага още два вида шоколад с рози - млечен и бял. Продуктите са бутикови, разработени са в сътрудничество с шеф-шоколатиера Ради Стамболов и се изработват ръчно в неговата работилница.

Обхватът на закрила покрива черния, млечния и белия шоколад с рози, съдържащи българско розово масло и розови листенца – пълната гама шоколад с рози на Rosey’s mark. Началото на действието на регистрацията е 18 декември 2015 г. - датата на заявката, подадена към Патентното ведомство.

Срокът на действие на регистрацията на всеки полезен модел е 10 години. Регистрацията е валидна само за България.

Освен шоколад с рози компанията предлага серия от три вкуса натурални сладка с рози без захар и три вида чай - от сушени рози, от лавандула и от култивиран мурсалски чай.

"Захарни заводи" планира облигации до 30 млн. лв.

"Захарни заводи" АД планира да издаде емисия конвертируеми облигации на обща номинална стойност до 30 млн. лв. Средствата от облигационния заем ще бъдат използвани за финансиране на дейността и погасяване на задължения на дружеството.

Според предложението номиналната и емисионна стойност на една облигация е 100 лв., срокът е до 7 години, а лихвата - до 5% на годишна база. На падежа всеки облигационер ще има право да получи акции вместо изплащане на облигациите, като това ще стане на базата на определено в проспекта конверсионно съотношение. Предстоящото общо събрание ще вземе решение и за увеличаване на капитала със собствени средства за сметка на фонд "Резервен".

В групата "Захарни заводи" влизат предприятия за производство на захар, на захарни изделия, на етилов алкохол и високопротеинов фураж, печатница, собствен ТЕЦ, завод за ремонтно-механични услуги, търговско дружество. Производствената база се намира във Велико Търново.

Сред продуктите на компанията са захар с търговската марка "Сладея", бонбони "Лукчета", "Карамел Му", "Теменужка", "Кръц-кръц", "Карамел лакта", "Лимонови резанки", вафли "Чайка", "Матео", "Етър", "Локумът с розите и розоберачката", десертчетата "Чайка".

"Доверие обединен холдинг" купи "Веко" за 8 млн. лв.

"Доверие обединен холдинг" е новият собственик на троянския производител на перилни и почистващи препарати "Веко". От Търговския регистър става ясно, че холдингът е платил 8 млн. лв. за придобиване на компанията, която досега беше еднолична собственост на местния бизнесмен Хари Велев.

"Веко" е създадена преди 10 години и има 2 фабрики - за прахове за пране в Троян и за миещи и почистващи препарати в с. Дебнево. Най-известната й марка са праховете "Изи", но портфейлът й включва различни препарати за дома и промишлеността, автомобилни продукти и др. За 2016 г. приходите й са се повишили с 15%, а печалбата е нараснала повече от два пъти на годишна база. По данни от ДАКСИ към февруари миналата година във "Веко" работят 71 души.

Metro приключи разделянето на бизнеса си на две

Германската търговска верига Metro окончателно раздели бизнеса си на две. Едната новообразувана самостоятелна компания - Metro - поема бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, докато в другата - Ceconomy - остават веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt. По този начин най-големият търговец на дребно в Германия и четвърти в Европа се стреми да увеличи печалбите и да се разрасне чрез повече придобивания. Финализирането на това разделение няма да окаже влияние на бизнеса на германската група в България.

Основна част от бизнеса с храни е подразделението Cash and Carry, което има над 750 обекта в 21 държави, включително България. Тук влиза и веригата хипермаркети Real. През последната финансова година приходите на подразделението Cash and Carry и Real са били близо 37 млрд. евро в 35 държави. Като цяло Metro е оператор на над 2000 магазина в Европа, Русия и Азия, като това прави групата четвъртата по големина в Европа.
Ceconmy е лидер по продажби на електроника на Стария континент, оперира над 1000 магазина в 15 страни и е отчел годишни продажби за 22. млрд. евро.

Накратко

Billa откри нов супермаркет в Русе на ул. "Тулча" 19. Това е четвърти магазин на веригата в града. Наред с продуктите и услугите, предлагани във всички магазини на BILLA в България, супермаркетът ще предложи и грил зона за месни и безмесни специалитети.

T Market откри своя трети обект в столичния квартал "Дружба". Той се намира на улица "5030" (срещу пощата) и е разположен на площ от 450 кв.м. По данни на веригата в нейните 63 супермаркета в страната всекидневно пазаруват над 70 000 души.

Reckitt Beckinser съобщи, че е отчела 2% спад в продажбите си за второто тримесечие на годишна база в резултат на хакерските атаки. От производителя на лекарството Nurofen, презервативите Durex и препарата за пране Vanish обясниха, че по-слабото представяне на компанията през това тримесечие се дължи и на въвеждането на нов вид данък в Индия, който е изстрелял цените на продуктите на компанията нагоре.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 320 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 336 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Netflix надмина очакванията на Уолстрийт

Компанията добави рекорден брой абонати към платформата си през второто тримесечие

Още от Капитал
Никос Статопулос: Възможно е Vivacom да се превърне в регионален хъб на бизнеса ни

Какви са плановете на избрания за купувач на най-големия български телеком, според CEO-то на BC Partners, мажоритарен акционер в United Group

Спас Русев: Увеличихме стойността на Vivacom от 750 млн. до 1.3 млрд. евро

Планирам други инвестиции в България след приключване на сделката за БТК

Криворазбраната категоризация на AirBnB

Валери Симеонов и Менда Стоянова предложиха първо категоризация, а после само регистрация на апартаментите в платформите

Новата еврокомисия: по-малко целувки

Климатичните промени ще са основен приоритет на новия председател Урсула фон дер Лайен, което вещае големи промени за енергийната политика на България

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10