С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 18 юли 2017, 17:12, 8555 прочитания

Цигареният пазар бележи спад

Продажбите на тютюневи изделия са до 950 млн. къса месечно и под нивата за миналата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вероятно сивият пазар е отбелязал ръст, за което може да се съди от приходите от акцизи от цигари и тютюн в бюджета.
Легалните продажби на цигари от началото на годината до края на юни не могат да достигнат нивата от същия период на миналата, става ясно от статистиката за продажбите на цигарените компании. Единственият месец, в който е имало ръст в сравнение с миналата година, е март, и то само с един процент. През другите месеци продажбите на цигари с бандерол са на нивата от миналата година – средно по около 850 и 950 млн. къса месечно, или бележат спад, който е между 2 и 4% месечно в сравнение със същия период на 2016 г.

Сивият пазар се увеличава


Според източници от пазара очевидно е, че от края на миналата година през първите месеци на тази по времето на служебното правителство нелегалният пазар се е увеличил. Това е традиция в периоди между избори, защото има пряка връзка с това дали контролните органи работят усилено или не. Най-новото проучване на празни цигарени опаковки, което поръчват компаниите, е от края на миналата година и то сочи нелегален пазар от около 8%, което е едно от най-ниските нива през последните години.

Последните данни от проучванията на сивия пазар за миналата година на KPMG сочат, че контрабандният пазар на цигари през 2016 г. и продажбите на продукти без бандерол, с неясен произход или непредназначени за българския пазар е намалял с 0.7 млрд. къса, което е спад с 41% в сравнение с предишната година и е било компенсирано с ръст на законното потребление. Най-големият поток от контрабандиран бранд, Karelia, е намалял с почти 50%.

Вероятно сивият пазар е отбелязал ръст, за което може да се съди от приходите от акцизи от цигари и тютюн в бюджета. Докато от началото на януари до май те са били 874.3 млн. лв. през миналата година, през 2017 г. бележат спад с 26 млн. лв. до 848.4 млн., и то при положение че има увеличение на акцизите, което кумулативно се изчислява на поне 200 млн. лв. годишно допълнителни приходи от увеличението. В бранша не си обясняват спада в приходите от акцизи с внезапно отказали се множество пушачи, а само с изместване на потреблението към сивата зона. Въпреки това обаче в сектора смятат, че правителството има воля да продължи да се бори с контрабандата в сектора.



"Булгартабак" – отново пазарен лидер

Според данните за пазарните дялове на продадените цигари "Булгартабак" запазва лидерската си позиция – с над 28% пазарен дял. Пазарните дялове все още не отразяват синергията от това, че брандовете на цигарения холдинг за продажба в България бяха придобити от British American Tobacco, но вероятно в следващите месеци стратегията на международния концерн за тях ще бъде по-видима. Самата British American Tobacco е най-бързо растящата цигарена компания на пазара от миналата година досега. На второ място продължава да е гръцката Karelia, чийто бранд е най-продаваният в България, но без забележимо увеличаване на пазарното присъствие. Philip Morris продължава да бележи ръст и е на трета позиция по пазарен дял. Забележим спад в продажбите продължава да бележи българският производител "КТ интернешънъл".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 544 прочитания

"Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика "Кауфланд България", "Лигна груп" и "Лидл България" взеха наградите на германската икономика

Германско-българската камара връчва своите награди за 16-а поредна година

28 яну 2020, 1153 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Към 30% от камионите в България са нови

Една трета са на възраст над 10 години

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10