Цигареният пазар бележи спад
Продажбите на тютюневи изделия са до 950 млн. къса месечно и под нивата за миналата година


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Легалните продажби на цигари от началото на годината до края на юни не могат да достигнат нивата от същия период на миналата, става ясно от статистиката за продажбите на цигарените компании. Единственият месец, в който е имало ръст в сравнение с миналата година, е март, и то само с един процент. През другите месеци продажбите на цигари с бандерол са на нивата от миналата година – средно по около 850 и 950 млн. къса месечно, или бележат спад, който е между 2 и 4% месечно в сравнение със същия период на 2016 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Разбрахте ли сега защо Шиши продаде вътрешния пазар на цигари на будалите... Сега Булгарбатак ще лющи контрабанда, а БАТковците ще се борят срещу нея... Иначе БГ пушачите са първенци по рак на белите дробове и само 10 лева за кутия ще ги избави от отровата, гледайте анти-табак политиката на Франция-10€ и Англия-10£.
Когато пушачите осъзнаят, че си купуват смърт, чак тогава на този смъртоносен бизнес ще се сложи край.
По-ниските приходи от акцизи през 2017 г. се дължат на едно единствено нещо: Докато през 2016 г. се прилагаше модел на ниска специфична и висока пропорционална ставка на акциза върху цигарите - приходите бяха рекордни за бюджета (дори надхвърлиха и тези от горивата). В края на 2016 г. обаче депутатите отново смениха съотношението на акциза (в полза на чуждестранните компании) като увеличиха специфичния и намалиха пропорционалния акциз, считано от 01.01.2017 г. Веднага това се отразява на приходите в хазната. Доказва го и статията на база данни от МФ. Не контрабандата (която остава на същите ниски нива като от миналата година), а данъчната политика на управляващите сега и преди изборите е виновна за това. Тази истина не знам дали обаче се вписва в унисон с нагласите на Икономедия, които винаги твърдят, че чуждестранните компании са супер, а местните са лоши.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.