Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 юли 2017, 10:41, 3882 прочитания

Доставчиците на самолетно оборудване се стремят да разрешат проблемите си

Zodiac Aerospace си постави срок от 12 седмици, за да преодолее закъсненията в изпълнението на поръчките

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френската компания за доставка на самолетно оборудване Zodiac Aerospace ще се стреми да реши всичките си проблеми до сливането си с производителя на самолетни двигатели Safran през септември, обяви изпълнителният й директор Ян Делабриер. Zodiac има затруднения с изпълнението на поръчките от няколко години, като често те закъсняват, а само за три години е подала над 10 предупреждения за загуби поради неизпълнение в срок, припомня Reuters.
Но ако компанията успее да изпълни всички поръчки и да реши проблемите по качеството в следващите 12 седмици, това ще е сред най-бързите регистрирани промени на производителността.

В началото на годината Safran обяви, че придобива изпитващата проблеми компания за седалки Zodiac срещу 8.5 млрд. евро. Така два от най-големите доставчици на самолетни части във Франция ще се слеят и това е поредна стъпка към консолидация на сектора. Цената на сделката е с 15% по-ниска цена от предварителните преговори, като се приема и от двете страни поради поредния сигнал за възможни загуби, след като Zodiac не достави навреме самолетни седалки и тоалетни.


При сливането на двете компании Safran ще се превърнат в третата най-голяма фирма за доставка на техника за самолети и ще доставят всичко - от двигатели и пилотни кабини до седалки и водни и отпадъчни системи, а годишните приходи на новата корпорация се очаква да надхвърлят 21 млрд. евро.

Бъдещето на Safran след сливането зависи от изпълнението на няколко цели - спестяване на 200 млн. долара за четири години и инвестиране на 2.3 млрд. евро в програма за обратно изкупуване на акции през следващите две години. От своя страна Zodiac трябва да увеличи приходите си с до 800 млн. евро.

Закъснели доставки



Делабриер застана начело на Zodiac през юни, като заяви, че приоритет е да разреши проблемите в компанията и тези на клиентите й. Тя не успя да изпълни поръчки за тоалетни и седалки, в резултат на което беше забавена доставка на самолети за Qatar Airways. Това пък даде повод на авиокомпанията от Залива да спре поръчката си за четири Airbus A350 с каталожна цена от 1.2 млрд. долара.

От Airbus ясно изразиха недоволството си, че забавянето на вътрешното оборудване води до забавяне за целия самолет. Миналия месец от авиопроизводителя заплашиха, че ще прекратят работа с доставчици, които не изпълняват своите задължения, което е открит упрек към Zodiac. Но новият изпълнителен директор обеща, че "след септември няма да чуваме повече оплаквания за закъснели доставки". Същевременно обаче главният изпълнителен директор на Safran прогнозира за Financial Times много по-дълъг възстановителен период - от 12 месеца.

Нова тенденция при производителите на самолети е работата с по-малко доставчици. Това налага и сливанията в сектора - през изминалата година в сделка за 6.4 млрд. долара се сляха компаниите B/E Aerospace и Rockwell Collins. Директорите на Airbus остават със смесени чувства за сливането на Zodiac и Safran. Притеснението им идва от трудния процес на сработване на две компании.

От друга страна, Zodiac са решени да направят всичко възможно 121-годишната им история да не приключи, а да създадат партньорство със Safran. През следващите няколко седмици ръководството на Zodiac ще се опита да ограничи проблемите, за да може успешно да приключи сливането със Safran. Това ще позволи и по-нататъшно фокусиране върху големи поръчки и разработването на нови технологии.

Бъдещи планове

Купувачът на Zodiac е обнадежден, че компанията може да се върне на пазара, най-вече при мебелирането на кабини. От друга страна, някои аеросистеми ще помогнат на Safran за намерението й да създадат електрически самолет.

"Нали знаете, че бизнеси като продажба на електроника водят до по-големи печалби от този за екипировка. Говорим за произвеждане на електрически самолет - една идея, която искаме да разработим", каза председателят на Safran Рос Макинс в интервю за Financial Times.


Това е бъдещето, което и Ян Делабриер иска за 35-те хиляди работници на Zodiac. За него най-важен е потенциалът за развитие, той казва, че следващото предизвикателство не е в намаляване на разходите, а в разширяване на инвестициите за проучвания и разработки.

"Идва нова стъпка в разработването на електрическия самолет. Много е важно да дадем тласък на иновациите и технологиите", казва Ян Делабриер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40 4 Какво отговори министър Деница Сачева на въпросите на бизнеса за схемата 60/40

След ясно тълкувание на приетите от Народното събрание текстове правителството ще измени постановлението си за помощта

7 апр 2020, 3872 прочитания

С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите 3 С нова регулация държавата иска да вкара повече български храни във веригите

Търговците смятат предложението за непазарно, ще изисква време и инвестиции, няма да има ефект и обслужва интересите на сивия сектор

7 апр 2020, 2524 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ОПЕК призна заплахата от електрическите автомобили

Петролната индустрия е застрашена от все по-бързото навлизане на електрическите автомобили

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10