Доставчиците на самолетно оборудване се стремят да разрешат проблемите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставчиците на самолетно оборудване се стремят да разрешат проблемите си

В началото на годината Safran обяви, че придобива изпитващата проблеми компания за седалки Zodiac срещу 8.5 млрд. евро

Доставчиците на самолетно оборудване се стремят да разрешат проблемите си

Zodiac Aerospace си постави срок от 12 седмици, за да преодолее закъсненията в изпълнението на поръчките

3959 прочитания

В началото на годината Safran обяви, че придобива изпитващата проблеми компания за седалки Zodiac срещу 8.5 млрд. евро

© Kham


Френската компания за доставка на самолетно оборудване Zodiac Aerospace ще се стреми да реши всичките си проблеми до сливането си с производителя на самолетни двигатели Safran през септември, обяви изпълнителният й директор Ян Делабриер. Zodiac има затруднения с изпълнението на поръчките от няколко години, като често те закъсняват, а само за три години е подала над 10 предупреждения за загуби поради неизпълнение в срок, припомня Reuters.

Но ако компанията успее да изпълни всички поръчки и да реши проблемите по качеството в следващите 12 седмици, това ще е сред най-бързите регистрирани промени на производителността.

В началото на годината Safran обяви, че придобива изпитващата проблеми компания за седалки Zodiac срещу 8.5 млрд. евро. Така два от най-големите доставчици на самолетни части във Франция ще се слеят и това е поредна стъпка към консолидация на сектора. Цената на сделката е с 15% по-ниска цена от предварителните преговори, като се приема и от двете страни поради поредния сигнал за възможни загуби, след като Zodiac не достави навреме самолетни седалки и тоалетни.

При сливането на двете компании Safran ще се превърнат в третата най-голяма фирма за доставка на техника за самолети и ще доставят всичко - от двигатели и пилотни кабини до седалки и водни и отпадъчни системи, а годишните приходи на новата корпорация се очаква да надхвърлят 21 млрд. евро.

Бъдещето на Safran след сливането зависи от изпълнението на няколко цели - спестяване на 200 млн. долара за четири години и инвестиране на 2.3 млрд. евро в програма за обратно изкупуване на акции през следващите две години. От своя страна Zodiac трябва да увеличи приходите си с до 800 млн. евро.

Закъснели доставки

Делабриер застана начело на Zodiac през юни, като заяви, че приоритет е да разреши проблемите в компанията и тези на клиентите й. Тя не успя да изпълни поръчки за тоалетни и седалки, в резултат на което беше забавена доставка на самолети за Qatar Airways. Това пък даде повод на авиокомпанията от Залива да спре поръчката си за четири Airbus A350 с каталожна цена от 1.2 млрд. долара.

От Airbus ясно изразиха недоволството си, че забавянето на вътрешното оборудване води до забавяне за целия самолет. Миналия месец от авиопроизводителя заплашиха, че ще прекратят работа с доставчици, които не изпълняват своите задължения, което е открит упрек към Zodiac. Но новият изпълнителен директор обеща, че "след септември няма да чуваме повече оплаквания за закъснели доставки". Същевременно обаче главният изпълнителен директор на Safran прогнозира за Financial Times много по-дълъг възстановителен период - от 12 месеца.

Нова тенденция при производителите на самолети е работата с по-малко доставчици. Това налага и сливанията в сектора - през изминалата година в сделка за 6.4 млрд. долара се сляха компаниите B/E Aerospace и Rockwell Collins. Директорите на Airbus остават със смесени чувства за сливането на Zodiac и Safran. Притеснението им идва от трудния процес на сработване на две компании.

От друга страна, Zodiac са решени да направят всичко възможно 121-годишната им история да не приключи, а да създадат партньорство със Safran. През следващите няколко седмици ръководството на Zodiac ще се опита да ограничи проблемите, за да може успешно да приключи сливането със Safran. Това ще позволи и по-нататъшно фокусиране върху големи поръчки и разработването на нови технологии.

Бъдещи планове

Купувачът на Zodiac е обнадежден, че компанията може да се върне на пазара, най-вече при мебелирането на кабини. От друга страна, някои аеросистеми ще помогнат на Safran за намерението й да създадат електрически самолет.

"Нали знаете, че бизнеси като продажба на електроника водят до по-големи печалби от този за екипировка. Говорим за произвеждане на електрически самолет - една идея, която искаме да разработим", каза председателят на Safran Рос Макинс в интервю за Financial Times.

Това е бъдещето, което и Ян Делабриер иска за 35-те хиляди работници на Zodiac. За него най-важен е потенциалът за развитие, той казва, че следващото предизвикателство не е в намаляване на разходите, а в разширяване на инвестициите за проучвания и разработки.

"Идва нова стъпка в разработването на електрическия самолет. Много е важно да дадем тласък на иновациите и технологиите", казва Ян Делабриер.

Френската компания за доставка на самолетно оборудване Zodiac Aerospace ще се стреми да реши всичките си проблеми до сливането си с производителя на самолетни двигатели Safran през септември, обяви изпълнителният й директор Ян Делабриер. Zodiac има затруднения с изпълнението на поръчките от няколко години, като често те закъсняват, а само за три години е подала над 10 предупреждения за загуби поради неизпълнение в срок, припомня Reuters.

Но ако компанията успее да изпълни всички поръчки и да реши проблемите по качеството в следващите 12 седмици, това ще е сред най-бързите регистрирани промени на производителността.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    С това Just in Time разбиране за логистиката фирмите могат да си саздадат грандиозни проблеми! Нима ако задържат малко излишни бройки тоалетни чинии на склад ще си подбият печалбата?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK