McCormick купува хранителния бизнес на британската Reckitt за 4.2 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

McCormick купува хранителния бизнес на британската Reckitt за 4.2 млрд. долара

McCormick купува хранителния бизнес на британската Reckitt за 4.2 млрд. долара

Американската компания спечели наддаването с Unilever и Hormel

2965 прочитания

© Jim Bourg


Reckitt е собственик на брандове като Frank’s и Cattlemen, които се представят силно на пазара със сосове.

Американският производител на подправки и овкусители McCormick е стигнал до споразумение да придобие хранителния бизнес на британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser срещу 4.2 млрд. долара, пише Financial Times. За Reckitt наддаваха няколко компании, като McCormick е представила най-добрите условия. Reckitt е собственик на брандове като Frank’s и Cattlemen, които се представят силно на пазара със сосове. С придобиването на Reckitt приходите на McCormick ще се увеличат до 5 млрд. долара на година. Увеличение ще има и в маржа на печалбата през следващата фискална година.

"Придобиването на Reckitt Foods заздравява позицията на McCormick като лидер в сектора и добавя известни брандове като French’s и Frank’s в нашето портфолио. Брандовете ще се превърнат в съответно втори и трети в нашия каталог", коментира Лорънс Курзиус, президент и изпълнителен директор на McCormick.

Новият фокус на Reckitt

С продажбата на хранителния си бизнес Reckitt ще може да се фокусира върху новото си звено за бебешки храни. То беше създадено, след като фирмата закупи Mead Johnson срещу 18 млрд. долара през миналата година. Reckitt – която прави редица продукти, вариращи от почистващи препарати до болкоуспокояващи, коментира през април, че е започнала преразглеждане на стратегията си извън хранителния бизнес. Ракеш Капур, изпълнителният директор на фирмата, се надява продажбите на Reckitt да се вдигнат. В момента компанията има проблеми, след като някои от продуктите на фирмата бяха бойкотирани в Южна Корея.

Reckitt се отказва от хранителния си бизнес, след като през април го определи като "със сигурност неосновен". Това доведе до сериозен интерес от страна на няколко големи компании, като McCormick се оказва финалният победител в наддаването. Хранителният бизнес на Reckitt няма дългове, а от ръководството на британската компания изразиха надежда, че той ще продължи да се развива добре при McCormick, която има дългогодишен опит в налагането на хранителни брандове.

Хранителното звено беше известно с високия марж на печалбата, който през 2016 г. беше 28.7%. Миналата година фирмата отбеляза и 5% скок на приходите си до 411 млн. паунда наред с печалба от 152 млн. паунда. Бизнесът обаче е силно зависим от продажбите в САЩ и трудно пробива на чужди пазари.

Успех за McCormick

Миналата година McCormick не успя да стигне до друга своя британска цел - Premier Foods. Тогава компанията направи три поредни предложения за сделка, но от Premier отказаха всичките. Очакванията в McCormick са, че сделката с Reckitt ще бъде приключена до края на годината. Американската компания може да е доволна и от това, че се справи със сериозна конкуренция в лицето на Unilever и Hormel, които в последния момент са се отказали да предложат по-висока сума в наддаването.

Reckitt е собственик на брандове като Frank’s и Cattlemen, които се представят силно на пазара със сосове.

Американският производител на подправки и овкусители McCormick е стигнал до споразумение да придобие хранителния бизнес на британската компания за потребителски стоки Reckitt Benckiser срещу 4.2 млрд. долара, пише Financial Times. За Reckitt наддаваха няколко компании, като McCormick е представила най-добрите условия. Reckitt е собственик на брандове като Frank’s и Cattlemen, които се представят силно на пазара със сосове. С придобиването на Reckitt приходите на McCormick ще се увеличат до 5 млрд. долара на година. Увеличение ще има и в маржа на печалбата през следващата фискална година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK