Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване

Изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос

Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване

Amazon Spark наподобява Instagram с тази разлика, че потребителите могат да купуват артикулите от снимките

5542 прочитания

Изпълнителният директор на Amazon Джеф Безос

© Joshua Roberts


Как работи

Amazon Spark работи на мобилни устройства с iOS операционна система и към момента е достъпен единствено в САЩ.

Всеки с профил в Amazon може да разглежда публикациите, но само Супер потребителите могат реално да използват приложението.

Гигантът в електронната търговия Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване. Тя се нарича Amazon Spark, прилича на Instagram и работи на същия принцип по отношение на споделяне на снимки и видео, съобщава Reuters. Разликата е, че Spark позволява на потребителите да закупят артикулите, отбелязани за продажба.

По информация на Amazon функциите на приложението не се ограничават само до предлагане възможности за пазаруване, а също включват комуникация с хора с подобни интереси, които да споделят мнения и опит, и откриване на по-широк диапазон от сфери на интерес за даден потребител.

Идеята зад Amazon Spark

Amazon продължава да се разраства, като този път посяга и към социалните мрежи. С пускането на Amazon Spark компанията цели да достигне до повече млади хора, които да откриват нови продукти по познат за тях начин, и да увеличи влиянието си сред тях. Amazon Spark предлага опростен подход, който свързва потребителя директно с избрания артикул. Технологията представлява активна връзка под формата на етикет, разположен върху определен продукт, който при избиране прехвърля към него. По този начин се елиминира търсенето и се ускорява процесът на закупуване. От Amazon заявяват, че замисълът зад приложението е да свързват еднакво мислещи хора, които да намират и споделят идеи, като впоследствие и правят покупки.

Amazon Spark оперира чрез основното приложение Amazon. Процесът включва страница с упоменати сфери на интерес, от които трябва да се изберат поне пет категории, като на тяхна основа се показва определено съдържание. Сред въпросните категории могат да бъдат открити "мъжка мода", "идеи за подаръци", "фотография" и други. При разглеждане на съдържанието потребителят може да избере артикули и в случай че са обявени за продажба, да ги закупи. Подобно на Instagram има възможност за следване на хора, но тъй като самото приложение е в ранен стадий на развитие, активността в него все още е ниска.

Amazon и сферата на социалните мрежи

Желанието на компанията да подобри влиянието си в социалните мрежи се забелязва от няколко години насам. Част от усилията на компанията на Джеф Безос през годините включваха създаването на Social Games Group, имаща за цел да се противопостави на водещия разработчик на видеоигри за социалните мрежи Zynga и да оспори лидерската му позиция в индустрията и пускането на инициативата Amazon Influencer Program. В същността си последната представлява предлагането на заплащане или услуги на популярни личности в социалните мрежи, които да промотират определени стоки. Също така по информация на Forbes Amazon разработва приложение за съобщения, подобно на Messenger и WhatsApp. То ще се казва Anytime, като приложението се предполага да се превърне в основна конкуренция на чат приложенията на Facebook.

Как работи

Amazon Spark работи на мобилни устройства с iOS операционна система и към момента е достъпен единствено в САЩ.

Всеки с профил в Amazon може да разглежда публикациите, но само Супер потребителите могат реално да използват приложението.

Гигантът в електронната търговия Amazon пусна своя социална мрежа за пазаруване. Тя се нарича Amazon Spark, прилича на Instagram и работи на същия принцип по отношение на споделяне на снимки и видео, съобщава Reuters. Разликата е, че Spark позволява на потребителите да закупят артикулите, отбелязани за продажба.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK