Daimler ще подобрява дизеловите си автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Daimler ще подобрява дизеловите си автомобили

Reuters

Daimler ще подобрява дизеловите си автомобили

Компанията ще инсталира софтуерни ъпдейти в двигателите на почти всички коли, които е продала от 2009 г.

3837 прочитания

Reuters

© Reuters


Софтуерът трябва да понижи вредните емисии и не включват промени в сложни компоненти от двигателя

Производителят на Мercedes Daimler обяви, че започва да инсталира софтуерни фиксове на почти всички дизелови автомобили, които фирмата е продала в Европа от 2009 г. насам, пише Bloomberg. Софтуерът трябва да понижи вредните емисии и не включват промени в сложни компоненти от двигателя. Според Daimler това е "значителна крачка напред в редукцията на въглеродни емисии" в европейските градове. В мотивите на компанията обаче личи и желанието да подобри финансовото си състояние. Според анализаторите на Bloomberg поведението на Daimler може да бъде обяснено не само със загриженост за околната среда, но и като превантивни мерки заради все по-бързо залязващата популярност на дизеловите двигатели.

Кампанията по изтеглянето на автомобилите няма да струва много - софтуерният фикс, който ще бъде инсталиран на колите, струва по 70 евро на брой - общо около 220 млн. евро.

Търсене на сигурност

Ходът на Daimler изглежда като гаранция срещу западащата репутация на дизела. Компанията инвестира милиарди евро в по-нови дизелови двигатели, които са по-безопасни за околната среда, отколкото предишните модели. Въпреки това ударът от скандала с дизеловите двигатели на Volkswagen се отразява тежко на целия европейски пазар на автомобили. Daimler ще направи всичко възможно, за да задържи цената на дизеловите си коли. Ако тя спадне, това със сигурност ще се отрази тежко на финансовото състояние на компанията.

Действията най-вероятно ще се приемат добре и от страна на акционерите. Въпреки че за миналата година групата отбеляза рекордна печалба от 8.5 млрд. евро, акциите не вървят във възходяща посока и от началото на годината пазарната оценка на Daimler е спаднала с близо 10%. Каквито и да са мотивите обаче, решението на Daimler изглежда закъсняло. Подобно на много други производители, колите на Mercedes дават различни резултати в лабораторията и на улицата. Това стана особено ясно за обществеността през 2015 г., когато започна скандалът с Volkswagen и популярността на дизела рязко спадна.

Volkswagen призна, че е използвала софтуер за промяна на лабораторните резултати през 2015 г. в 11 млн. автомобила. В крайна сметка обаче за групата нямаше големи финансови последици в Европейския съюз и голяма част от енергията на скандала отиде в правни разисквания как да бъдат определени нелегалните устройства. Единствено в САЩ Volkswagen се срещна със сериозни проблеми, макар там тя да бе продала сравнително малко автомобили - около половин милион - и до момента сметката от глоби надхвърля 20 мрлд. долара.

Европа срещу дизела

В много германски провинции вече има дебати дали дизеловите коли да не бъдат забранени напълно възможно най-скоро. За момента доминира мнението, че е по-добре те да бъдат направени по-чисти и фиксове като този на Daimler се приемат добре. Начертаните стратегии на ЕС относно околната среда ясно показват, че спадът в продажбата на дизелови автомобили може да е лоша новина за компаниите, но много добра за държавите.

Големите автомобилни групи все пак правят всичко възможно да се адаптират и отделят все повече пари за инвестиции в електрически коли. Технологията около тях се развива с бързи темпове и в най-оптимистичните варианти те могат да бъдат не екзотична, а традиционна част от автомобилния асортимент още в началото на следващото десетилетие.

Софтуерът трябва да понижи вредните емисии и не включват промени в сложни компоненти от двигателя

Производителят на Мercedes Daimler обяви, че започва да инсталира софтуерни фиксове на почти всички дизелови автомобили, които фирмата е продала в Европа от 2009 г. насам, пише Bloomberg. Софтуерът трябва да понижи вредните емисии и не включват промени в сложни компоненти от двигателя. Според Daimler това е "значителна крачка напред в редукцията на въглеродни емисии" в европейските градове. В мотивите на компанията обаче личи и желанието да подобри финансовото си състояние. Според анализаторите на Bloomberg поведението на Daimler може да бъде обяснено не само със загриженост за околната среда, но и като превантивни мерки заради все по-бързо залязващата популярност на дизеловите двигатели.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    Да обявяват такава глупост точно в седмицата, в която Тесла представи Модел 3. Тия въобще не осъзнават какво им се случва в момента...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK