С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 24 юли 2017, 13:56, 3602 прочитания

Daimler ще подобрява дизеловите си автомобили

Компанията ще инсталира софтуерни ъпдейти в двигателите на почти всички коли, които е продала от 2009 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Софтуерът трябва да понижи вредните емисии и не включват промени в сложни компоненти от двигателя
Производителят на Мercedes Daimler обяви, че започва да инсталира софтуерни фиксове на почти всички дизелови автомобили, които фирмата е продала в Европа от 2009 г. насам, пише Bloomberg. Софтуерът трябва да понижи вредните емисии и не включват промени в сложни компоненти от двигателя. Според Daimler това е "значителна крачка напред в редукцията на въглеродни емисии" в европейските градове. В мотивите на компанията обаче личи и желанието да подобри финансовото си състояние. Според анализаторите на Bloomberg поведението на Daimler може да бъде обяснено не само със загриженост за околната среда, но и като превантивни мерки заради все по-бързо залязващата популярност на дизеловите двигатели.

Кампанията по изтеглянето на автомобилите няма да струва много – софтуерният фикс, който ще бъде инсталиран на колите, струва по 70 евро на брой – общо около 220 млн. евро.


Търсене на сигурност

Ходът на Daimler изглежда като гаранция срещу западащата репутация на дизела. Компанията инвестира милиарди евро в по-нови дизелови двигатели, които са по-безопасни за околната среда, отколкото предишните модели. Въпреки това ударът от скандала с дизеловите двигатели на Volkswagen се отразява тежко на целия европейски пазар на автомобили. Daimler ще направи всичко възможно, за да задържи цената на дизеловите си коли. Ако тя спадне, това със сигурност ще се отрази тежко на финансовото състояние на компанията.

Действията най-вероятно ще се приемат добре и от страна на акционерите. Въпреки че за миналата година групата отбеляза рекордна печалба от 8.5 млрд. евро, акциите не вървят във възходяща посока и от началото на годината пазарната оценка на Daimler е спаднала с близо 10%. Каквито и да са мотивите обаче, решението на Daimler изглежда закъсняло. Подобно на много други производители, колите на Mercedes дават различни резултати в лабораторията и на улицата. Това стана особено ясно за обществеността през 2015 г., когато започна скандалът с Volkswagen и популярността на дизела рязко спадна.




Volkswagen призна, че е използвала софтуер за промяна на лабораторните резултати през 2015 г. в 11 млн. автомобила. В крайна сметка обаче за групата нямаше големи финансови последици в Европейския съюз и голяма част от енергията на скандала отиде в правни разисквания как да бъдат определени нелегалните устройства. Единствено в САЩ Volkswagen се срещна със сериозни проблеми, макар там тя да бе продала сравнително малко автомобили – около половин милион – и до момента сметката от глоби надхвърля 20 мрлд. долара.

Европа срещу дизела

В много германски провинции вече има дебати дали дизеловите коли да не бъдат забранени напълно възможно най-скоро. За момента доминира мнението, че е по-добре те да бъдат направени по-чисти и фиксове като този на Daimler се приемат добре. Начертаните стратегии на ЕС относно околната среда ясно показват, че спадът в продажбата на дизелови автомобили може да е лоша новина за компаниите, но много добра за държавите.

Големите автомобилни групи все пак правят всичко възможно да се адаптират и отделят все повече пари за инвестиции в електрически коли. Технологията около тях се развива с бързи темпове и в най-оптимистичните варианти те могат да бъдат не екзотична, а традиционна част от автомобилния асортимент още в началото на следващото десетилетие.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германската ProSieben отвори развоен център в София Германската ProSieben отвори развоен център в София

Медийният гигант търси помощ от български IT компании за модернизирането си

22 ное 2019, 153 прочитания

Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin 1 Американският адвокат Марк Скот е осъден за пране на пари от OneCoin

Изходът на делото в САЩ дава допълнителна тежест на критиките, че създадената от Ружа Игнатова криптовалута е измама

21 ное 2019, 1319 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фамилия Бенетон с интерес да купи Ducati

Бившият собственик Андреа Бономи също може да се включи в наддаването

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10