С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 юли 2017, 15:26, 6351 прочитания

Volvo търси помощ от китайския си собственик Geely за електромобилите

Шведската компания се надява по този начин да намали разходите за производство

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Volvo се нуждае от помощ, за да осъществи плана си да произвежда само автомобили с електрически двигатели след 2019 г. В опит да намали цената на производство шведската компания ще затвърди връзките си с китайските автомобилни производители Geely Auto и Lynk & Co, като за целта фирмите ще създадат ново дружество, съобщава Financial Times.

Volvo стана първият традиционен производител, който вече ще разработва почти напълно електромобили. От компанията твърдят, че моделите им ще са електрически, хибриди или "меки хибриди".


Volvo стана собственост на китайската група Geely, в която участват също Geely Auto и Lynk & Co, преди седем години. Volvo и Geely ще са равнопоставени партньори в дружество, което ще разработва електрически автомобили. "Това сътрудничество ще помогне на Volvo да разработва следващото поколение електрически коли", смята изпълнителният директор на шведския производител Хакан Самюелсън.

Сделката

От сключената сделка става ясно, че Volvo и Geely ще притежават правата над технологията. Останалите акционери в дружеството ще имат достъп до нея чрез лиценз, като така ще намалят разходите си. Освен това трите компании ще имат равни права върху технологията за двигателите, дизайна и закупуването на части.



"Моделът за споделяне на технологии и ноу-хау е честа практика в автомобилната индустрия и ние се адаптираме", казва още Самюелсън. Той смята, че сътрудничеството не само ще намали цената на производството, но и ще обогати ресурсите, с които Volvo разполага.

Дружеството ще обменя опит и за електрическите мотори, батериите и системите за презареждане. Тяхна цел също е споделяне ресурсите по разработването на скъпите self-driving системи.

Сделката идва и след като от Volvo отчетоха 21-процентов ръст на оперативната си печалба за първото полугодие. Нарастването от 817 млн. долара се дължи на увеличените продажби в Китай и Европа.

Доминацията на Китай

Китай е световен лидер по покупки на електрически автомобили, а Geely е единственият китайски производител, пробил на американския пазар. Според данни на EV-Volumes продажбите на електрически автомобили и хибриди се покачва и ако растежът се запази, 8 на всеки 10 новозакупени автомобила ще са хибриди или изцяло електрически.

Volvo иска да се възползва от тази тенденция с надеждата да се превърне в основен конкурент на американската компания за електромобили Tesla.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1063 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 859 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Миролио инвестира 43 млн. лв. в текстилния си бизнес

Италианският предприемач открива нов цех за конфекция в Котел и още 70 работни места

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10