Volvo търси помощ от китайския си собственик Geely за електромобилите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volvo търси помощ от китайския си собственик Geely за електромобилите

Volvo обяви, че от 2019 г. ще произвежда само електрически автомобили. Разработването обаче е скъпо, за което от шведската компания търси съдействие от китайските си партньори

Volvo търси помощ от китайския си собственик Geely за електромобилите

Шведската компания се надява по този начин да намали разходите за производство

6504 прочитания

Volvo обяви, че от 2019 г. ще произвежда само електрически автомобили. Разработването обаче е скъпо, за което от шведската компания търси съдействие от китайските си партньори

© Reuters


Volvo се нуждае от помощ, за да осъществи плана си да произвежда само автомобили с електрически двигатели след 2019 г. В опит да намали цената на производство шведската компания ще затвърди връзките си с китайските автомобилни производители Geely Auto и Lynk & Co, като за целта фирмите ще създадат ново дружество, съобщава Financial Times.

Volvo стана първият традиционен производител, който вече ще разработва почти напълно електромобили. От компанията твърдят, че моделите им ще са електрически, хибриди или "меки хибриди".

Volvo стана собственост на китайската група Geely, в която участват също Geely Auto и Lynk & Co, преди седем години. Volvo и Geely ще са равнопоставени партньори в дружество, което ще разработва електрически автомобили. "Това сътрудничество ще помогне на Volvo да разработва следващото поколение електрически коли", смята изпълнителният директор на шведския производител Хакан Самюелсън.

Сделката

От сключената сделка става ясно, че Volvo и Geely ще притежават правата над технологията. Останалите акционери в дружеството ще имат достъп до нея чрез лиценз, като така ще намалят разходите си. Освен това трите компании ще имат равни права върху технологията за двигателите, дизайна и закупуването на части.

"Моделът за споделяне на технологии и ноу-хау е честа практика в автомобилната индустрия и ние се адаптираме", казва още Самюелсън. Той смята, че сътрудничеството не само ще намали цената на производството, но и ще обогати ресурсите, с които Volvo разполага.

Дружеството ще обменя опит и за електрическите мотори, батериите и системите за презареждане. Тяхна цел също е споделяне ресурсите по разработването на скъпите self-driving системи.

Сделката идва и след като от Volvo отчетоха 21-процентов ръст на оперативната си печалба за първото полугодие. Нарастването от 817 млн. долара се дължи на увеличените продажби в Китай и Европа.

Доминацията на Китай

Китай е световен лидер по покупки на електрически автомобили, а Geely е единственият китайски производител, пробил на американския пазар. Според данни на EV-Volumes продажбите на електрически автомобили и хибриди се покачва и ако растежът се запази, 8 на всеки 10 новозакупени автомобила ще са хибриди или изцяло електрически.

Volvo иска да се възползва от тази тенденция с надеждата да се превърне в основен конкурент на американската компания за електромобили Tesla.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK