С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 юли 2017, 15:02, 3099 прочитания

Фамилия Бенетон с интерес да купи Ducati

Бившият собственик Андреа Бономи също може да се включи в наддаването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Италианската фамилия Бенетон има интерес да купи компанията за производство на мотори Ducati, съобщава Reuters. Германският автомобилен концерн Volkswagen Group, кoйто е собственик на Ducati чрез дъщерната си компания Audi, обяви, че търси купувач на италианския производител в опит да се възстанови след големия скандал за вредните емисии от 2015 г.

Отправени предложения


До момента към Audi са отправени няколко предварителни предложения. От тях най-привлекателно е това на семейство Бенетон, които предлагат да закупят Ducati чрез контролирания от тях инвестиционен фонд Edizione Holding срещу 1.2 млрд. долара, информира източник на Reuters. Друг кандидат е американската инвестиционна компания Bain Capital, която има контрол върху част от компанията за производство на снегоходи Ski-Doo BRP. Индийските производители на мотори Eicher Motors и Bajaj Auto и китайската компания Loncin Motor също проявяват интерес.

Сред имената на кандидатите се отличава това на основателя на Investindustrial Андреа Бономи, който продаде Ducati на Audi преди 3 години. Сега той има сериозен интерес към наддаването. Консултантът по сделката - инвестиционната компания Evercore, разполага с дълъг списък на участниците в наддаването. Според източниците на Reuters съвсем скоро ще бъде подготвен списък на потенциалните купувачи, които ще бъдат допуснати до втората част на аукциона. Ако Edizione Holding достигне до нея, ще се стреми да образува консорциум съвместно с финансов инвеститор в опит да си осигурят контрол над Ducati, смятат източниците. Към момента от Audi, Edizione Holding, Investindustrial, Advent и PAI отказват да дадат коментар по темата.

Продажбата не е сигурна



За да се осъществи продажбата на Ducati, от германската компания се нуждаят от съгласието на синдикатите към VW. Те държат половината от 10-те места в надзорния съвет на автомобилния производител. До момента синдикатите са против продажбата на Ducati. Изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер, който пое ръководството след сътресенията през 2015 г., е твърдо решен да извърши продажбата.

Скандалът за вредните емисии

Преди две години германската компания се замеси в сериозен скандал, след като Американската агенция по опазване на околната среда (EPА) разкри, че е използвала специален софтуер, за да манипулира данните за нивата на вредните емисии по време на лабораторни тестове в периода от 2008 г. до 2015 г. Нарушенията засегнаха около 500 хил. дизелови автомобила в САЩ и 11 млн. по света. Поради това властите в САЩ принудиха Volkswagen да подпише споразумение за 15.3 млрд. долара, което задължава автомобилния концерн да изплати обезщетения на голяма част от собствениците на автомобилите, както и да отдели 10 млрд. за изкупуването или възстановяването на 475 хил. коли, засегнати от проблема. Заради това Volkswagen търси начин да преструктурира част от бизнеса си и да се раздели с неосновни звена в групата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

DXC Technology вече има над 4500 служители в България 1 DXC Technology вече има над 4500 служители в България

Компанията стана най-големият работодател в IT сектора и се цели в кота 7000 през следващите 4 години

17 сеп 2019, 3176 прочитания

WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите WeWork отлага излизането си на борсата след реакции на инвеститорите

Компанията се сблъсква с опасения относно управлението на изпълнителния директор Адам Нойман и големите загуби

17 сеп 2019, 1069 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volvo търси помощ от китайския си собственик Geely за електромобилите

Шведската компания се надява по този начин да намали разходите за производство

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма